Friday, January 6

Mat Sabu Akan Jadi PM Jika #Anwar901Bersalah!!!



Kenapa MKP berpendapat sedemikian?Banyak pandapat yang menyatakan bahawa Nurul Izzah akan mengantikan Anwar apabila beliau didapati bersalah pada 901 nanti.tidak mungkin kerana jika Izzah menjadi penganti akan menjadi persoalan kerana dalam sejarah Malaysia tidak pernah terjadi seorang perempuan menjadi Perdana Menteri.Adakah mereka(DAP/PAS) mahu mengekalkan politik turun temurun dalam keluarga  Anwar sahaja?


DAP tidak akan menjadi PM. Malaysia yang kita kenali merupakan sebuah negara yang mengangkat Islam sebagai agama rasminya sekaligus mengertikannya sebagai sebuah negara ummat Islam. Rentetan dari itu, ketua yang mengepalai Jemaah Menteri juga mestilah individu yang Islam agamanya dan mengetahui hal ehwal agama. Di dalam Islam sendiri, perbahasan Wazir al-Tanfiz dan Wazir al-Tafwidh .Oleh kerana Malaysia adalah sebuah negara yang berpaksikan kepada Islam maka agama pemerintahnya juga mestilah Islam. Bagaimana seseorang Islam boleh menyerahkan urusan pemerintahannya kepada seorang yang bukan dari agama Islam.Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng terkeluar dari senarai.


Presiden PAS, Dato’ Seri Hadi Awang adalah calon paling sesuai untuk menggantikan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang yang baru sekiranya Dato’ Seri Anwar kalah dalam perbicaraan kes fitnah 2 dan dipenjarakan??Tidak mungkin kerana Hadi lebih cenderong kepada mahu berdamai dengan UMNO.Masihkan ingat dahulu Hadi pernah berpendapat Kerajaan Perpaduan bahawa demi kebaikan umat Islam lebih baik PAS berdamai dengan UMNO.Pastinya Anwar tak senang duduk jika memberikan kepada Hadi Awang.Nik Aziz Pulak lebih kepada masaalah usia dan kini sering sakit dan telah uzur,MKP rasa tidak mungkin Nik Aziz>>>>>> 


Mat Sabu adalah calon yang paling sesuai dengan sikapnya lebih rapat dengan DAP/PKR dan setia dengan Anwar kerana mereka nie lebih kurang sama aja.Masalah moral pun nak kata lebih kurang dan asalnya pun sama dari Pulau Pinang .Adakah pembaca setuju jika ada pandangan lain sila berikan komen............................................!!!!!!!

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive