Tuesday, January 3

Safwan Anang Boleh BerLAKON NAZAK....ISTERINYA MASTURAH PERNAH BERLAKON HILANG.


Memang dasar penipu kedua pasangan duasejoli nie,dari apa yang diperhatikan MKP lebih mencari apa yang telah diselidik dengan fakta yang sahih,rupanya depa nie adalah pelakon terbaik tahun baru dek kerana mentornya Anwar,akhirnya kantoi dengan perbuatan menipu itu sendiri.Apa nak jadi dengan depa nie berikut adalah apa yang berlaku terhadap isteri beliau Mastura Abu Bakar.


Misteri kehilangan Masturah Abu Bakar tidak perlulah MKP ceritakan panjang lebar kerana ianya sudah dilaporkan di dada-dada akhbar samada mainstream ataupun tidak. Sila rujuk di sinisini, dan sini.


Untuk makluman pembaca sekalian, kes kehilangan Masturah ini telah pun menjadi satu kes polis. Dan ianya masih dalam siasatan. Namun siasatan pastinya terganggu ekoran keengganan Masturah untuk ke PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya) bagi tujuan pemeriksaan menyeluruh termasuk pemeriksaan psikologi. Malah ibunya, Mariam Abdul Rashid meminta kebenaran dari PPUM untuk membawa pulang anaknya ke rumah kononnya 'tidak ada sesiapa yang akan menjaganya' ekoran keluarga Masturah yang akan berangkat ke Indonesia.

Namun apa yang menghairankan ialah bagaimana seseorang yang mendakwa mahu ke Indonesia, akhirnya kantoi sedang berkempen di pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri Merlimau? Apakah Ibu Masturah 'terlupa' untuk ke Indonesia? Atau sebenarnya adalah alasan untuk 'Melarikan' anaknya dari diperiksa kesihatannya oleh PPUM?

Kepada Masturah Abu Bakar, kami tahu kamu ini merupakan seorang pelajar dalam jurusan Sains Politik Islam di Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan bercita-cita tinggi mahu menjadi Ahli Parlimen menjelang 2020, namun tindakan kamu melarikan diri dari menjalani pemeriksaan kesihatan adalah satu tindakan yang kurang wajar. Janganlah disebabkan ilmu yang kamu pelajari di API menjadi asas untuk kamu membuat pelbagai helah.....Kalau kamu benar-benar di pihak yang betul, mengapa takut untuk menyatakan kebenaran? Mengapa masih melarikan diri? Mengapa kamu boleh ada masa membahagikan bunga-bunga ros sempena Hari Wanita Sedunia di pondok Bas berdekatan Perpustakaan, tetapi kamu tidak ada masa untuk melakukan pemeriksaan kesihatan di PPUM? Apa yang cuba kamu sembunyikan wahai Cik Masturah?

Tidak ada gunanya kamu belajar tinggi-tinggi dalam bidang sains politik Islam kalau kamu sendiri tidak mengaplikasikan segala ilmu yang kamu pelajari. Islam tidak pernah mengajar umatnya menjadi pembohong. Maka dengan itu nyatakanlah kebenaran, walaupun pahit untuk ditelan.

Kepad Masturah, jangan disebabkan kerenah kamu, orang lain pula yang akan mendapat susah. Sudah berapa minggu ini, MPMUM masih belum dibentuk. Dan kami mendengar cerita, kelewatan pengesahan status MPMUM ini kerana 'Kes Kehilangan' kamu ini masih belum dapat dirungkai.

2 comments:

Dot said...

LAKI BINI MERTUA BESAN DUA TIGA KELUARGA KAKI PEMBOHONG BELAKA!!!! MESTI BERGURU DGN MENTOI DEPA YG ULUNGGGG! ULUGHE SNGOTI!!!

adf55650 said...

Ini lah Islam depe. Menipu, membohong dan skrg ni memfitnah. Seorang rakan Cina sy selambe je cakap "Islam memeng suka bohong ka? Itu pasai lu punya bangsa selalu kena tipu"

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive