Tuesday, May 24

KEKEJAMAN DAP TERHADAP PENIAGA MELAYU BATU FERINGGHI.

Rahayu binti Abd Murad menangis.

Kakak Rahayu Abd Murad menangis kerana akan hilang punca pencarian akibat kekejaman DAP mengarahkan pihak MPPP merobohkan kedai yang diusahakan turun temurun dari emaknya hinggalah beliau mengambil alih perniagaan tersebut.Selama berniaga dari kecil hingga kini hampir lebih 40 tahun.tiada siapa menggangu perniagaan beliau.Untuk makluman Rahayu mempunyai seorang anak kurang upaya.




Bermula dari kehadiran ketua menteri Lim Guan Eng musibat dalam upacara memecah tanah bagi membina Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Pai Chai di lot tanah 62 batu Feringghi.Bangunan baru yang dibina setinggi 4tingkat.Lim Guan Eng musibat mengarahkan gerai yang berada dihadapan sekolah patut dirobohkan walaupun kawasan tersebut berada di luar Lot 62 kerana ia akan mengcacat pemandangan apabila Lidah Bewak ini akan kembali merasmikan bangunan tersebut apabila siap kelak.MPPP mengambil tindakan menyaman Rahayu pada 6april 2011. notis 24jam bagi mengosongkan kedai pada 20april 2011.tindakan merobohkan kedai sepatutnya pada hari ini 24may 2011 tiada kelihatan lori atau penguatkuasa datang pada hari ini.

MKP:Video akan kenyataan kakak rahayu akan menyusul kemudian. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive