Thursday, May 19

VIDEO TErHANGIT:BOB LOKMAN KENAPA JADI PELAWOK,PELAWOK,PELAWOK...............?



Sepatutnya sebagai hamba Allah yang beriman menggalakkan sesama manusia berbuat kebaikan,Nie dah jadi terbalik menyalahkan orang lain atau menghukum sesama kita,Sedarlah bob lokman anda dikenali didalam bidang atau kerjaya yang sama.hukum menghukum bukan anda yang menentukan.hukum mengumpat orang adalah lebih teruk dari melakukanya.dizaman muda adakah anda terlalu baik..........................?dah masuk pas dok lagi berlakon serta mencaci orang lain.Silap hari bulan Usop Wilcha tak boleh cari makan sebab lepas nie bob lokman akan jadi sole-sole atau pelawok....................sudah-sudahlah hina sesama artis.kalu ini caranya nak jadi calon PAS PRU 13.PASti akan bergelar YB lepas nie.



Orang seni yang baru 'berhijrah'...belum menemui ketenangan dan keredhaan...digunakan untuk berceramah politik.. Pengisian ceramah penuh dengan kemarahan dan hamburan tuduhan keatas pemerintah yang dipersalahkan diatas segala benda yang berlaku keatas kehidupan beliau sebelum penghijrahan. Sehinggakan masalah beliau dengan anak pun diletakkan kesalahan atas sistem pembelajaran yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Apakah beliau belum diajar oleh 'Ustaz' atau 'Sheikh' beliau bahawa apa yang berlaku kepada kita adalah ketentuan Illahi??? Kita perlu redha dengan perjalanan yang Allah tentukan untuk kita disamping berusaha - dengan hidayah dan keredhaan Illahi - untuk memperbaiki keadaan kita. Bukan nya mengherdek dan mempersalahkan kerajaan dan orang sekeliling kita untuk apa saja yang kita 'rasa' tidak adil buat diri kita... Cari lah keredhaan yang sebenar dan baru naik pentas dan bercerita pengalaman kamu wahai Bob Lokman... naik meloya dengar ceramah kamu...berceramah lah secara ikhlas..

Bersyukurlah kerana telah diberi nikmat oleh Allah dalam menempuh perjalanan yang penuh dengan nikmat dunia dan kemudian diberi pula peluang oleh Allah untuk mendekatkan diri dengan Nya tanpa perlu menempuh alam barzakh dahulu... ingat lah Bob.

petikan dari: minaq jinggo fotopages

1 comment:

Anonymous said...

Bob..bob..semue kesukaran dilempor ke bahu orang lain sebab nak lepaih kan tengkuk sendiri... baik ngaku jer..."Saya ade gout"...sekarang ni agaknye lepaih dapat hidayah pas mesti "Masyukkk" syurga..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive