Wednesday, May 4

GUAN ENG:RASIS WOI MELAYU PAS PATUT BACA.


Mesyuarat Pertama Penggal Keempat  Sidang DUN PP dan antara isu yang panas hari ini ialah  peruntukan  pendudukan yang yang diagihkan  oleh kerajaan negeri DAP kepada sekolah Mubaligh , SRK Cina , SRK Tamil , Sek Agama Rakyat .

Ia dibangkitkan oleh Adun BN Sungai Dua , YB Dato Hj Jasmin Mohamed selepas menerima jawapan  bertulis  dari  TKM 1 YB Ramasamy . 

Jumlah agihan peruntukan yang telah dibelanjakan adalah seperti berikut 

Sekolah Mubaligh           :     RM 850 ,000.00

SJK Cina                         :      RM 3,830,000.00

 SJK Tamil                       :     RM  1,666,000.00

Sekolah Agama Rakyat  :     RM 1,750,000.00



Jika dilihat daripada jumlah agihan peruntukan ini jelas adalah tidak adil sama sekali dan tidak menggambarkan laungan  sebenar Guan Eng bahawa kerajaan Pakatan telah  beri peruntukan kepada Agama Islam paling banyak daripada kerajaan BN .

Perbezaan besar sekali peruntukan antara Sekolah Agama Rakyat dengan SRJK Cina  ibarat langit denan bumi . Sewajarnya peruntukan  Sekolah Agama Rakyat perlu mendapat lebih kerana jumlah sekolah ini adalah lebih banyak berbanding SRJK Cina !!   

Tak kan lah sebuah sekolah yang banyak di negeri ini  hanya boleh dapat peruntukan lebih sedikit saja dari sekolah Tamil .   Ini adil ka ??? Mana pergi  pemimpin-pemimpin PAS yang selalu puji sangat Guan Eng sampai ke langit hanya kerana beri peruntukan bina kelas komputer di sekolah agama  ?   

Kesimpulannya , jika kita merujuk kepada angka -angka yang dibuat oleh akauntan chauvinis DAP ,  Guan Eng , ia menunjukkan kepada kita bahawa pentadbiran regim DAP  jelas mengutamakan sokongan pengundi Cina  untuk PRU 13 akan datang dengan memberi peruntukan besar kepada SJKC berbanding sekolah .
sebuah sekolah Cina yang mendapat peruntukan paling rendah iaitu sebanyak RM 10,000  manakala Sekolah Agama Rakyat pulak paling rendah sebanyak RM 1,700 .

Nak buat apa dengan duit peruntukan sebanyak RM 1700 itu ??

Ini membuktikan bahawa kerajaan DAP jelas menganatirikan sekolah agama rakyat . Mereka sebelum ini begitu gah cakap memberi bantuan RM 50 kepada Guru KAFA tetapi lihat la berapa peruntukan sebenar kepada sekolah agama  rakyat . 

Puak-puak PAS harus sedar dari pembohongan Guan Eng lidah bercabang ini kononnya banyak memberi peruntukan kepada sekolah agama dan pembangunan Islam . Lihat sendiri lah jumlah agihan ini yang jelas mengamalkan dasar samarata yang cukup  tidak adil !


SUMBER PEJUANG BANGSA

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive