Sunday, July 17

PAS Kedah Berkiblatkan DAP.




Kerajaan PAS Kedah telah ‘ubahsuai’ keatas keputusannya yang sebelum ini menetapkan 13 jenis premis hiburan termasuk karaoke, pub dan  disko di negeri itu wajib tutup sepanjang bulan Ramadhan.
Sebaliknya kini ia dibenarkan dibuka dan orang Islam di larang masuk.
Presiden PAS Datuk seri Haji Hadi Awang mengesahkan hal ini semasa ditanya dalam sidang akhbar selepas menpengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS di sebuah hotel di Ampang awal petang Sabtu mengenai isu berkenaan yang telah emncetuskan bantahan termasuk dari Pengeerusi DAP Karpal Singh dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.
Beliau mempertahankan keputusan berkenaan sebagai menegak hak orang bukan Islam dan ‘ membetulkan’ kesilapan BN.
Katanya orang bukan Islam ada hak mereka dan PAS menghormatinya.
Beliau tidak mahu mengaku ‘ ubahsuai’ keputusan itu kerana bantahan dan desakan DAP.
Sabtu, Mohd Sanusi sendiri telah membuat kenyataan yang tegas bahawa Azizan tidak akan ganjak dari keputusan menutup 13 premis berkenaan sekalipun hadapi tentangan.
Ditanya kenapa beliau membuat kenyataan itu,Mohd Sanusi memberi alasan waktu itu perbincangan belum diadakan lagi dengan operator pusat-pusat berkenaan
sikap yang kurang matang ditunjukkan oleh Presiden PAS bukan menyalahkan DAP lahanat tapi semua disalahkan BN apa kurang cerdik punya Presiden.Sesungguhnya azizan memang seorang menteri besaq yang tak tau menguruskan negeri.Pandai pulak tak hadir pada sidang media tersebut.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive