Sunday, February 26

SUSAN LOONE/MALAYSIAKINI MENIPU LAGI...


Minah Gendut Meloyakini telah membuat kesilapan besar menipu dalam laporannya didalam Malaysiakini yang menyatakan Pemuda UMNO telah menyerang peserta HIMPUNAN HIJAU petang tadi.Padahal Speaker Corner telah disediakan oleh Kerajaan Negeri untuk sesiapa sahaja meluahkan pendapat dan melepas apa saja ketidakpuasan hati rakyat untuk bersuara.Ianya termaktub didalam perlembagaan Persekutuan didalam pekara 10.

Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu. 
Ketika acara itu dimulakan pada jam 6 petang, kumpulan itu mula menjerit kepada orang ramai yang berhimpun secara aman itu dan memberi amaran kepada mereka bahawa isu Lynas itu bukan "isu Pulau Pinang" dengan  melaungkan slogan "Hidup Umno", "Kami mahukan kebebasan" dan "Balik Kuantan (Kembali ke Kuantan)".
Tidak betul apa yang dilaporkan,Sebaliknya Pemuda UMNO Bhgn. Tanjong memang akan berkumpul disana setiap petang Ahad untuk berdebat dengan Pembangkang terutamanya dari DAP mengenai isu semasa.Ketibaan Pemuda UMNO disambut dengan perkataan Asal Bukan UMNO oleh sebilangan penyokong himpunan hijau tersebut dan salah seorang Pemuda UMNO Bhgn Tanjong telah di pukul di Tengkuk.Itu yang menyebabkan berlaku pertingkahan mulut diantara kedua-dua penyokong.Pemuda UMNO Tanjong tidak berniat untuk mengganggu mereka akan tetapi apabila ahli Pemuda telah dipukul apa tunggu lagi....Kedatang Pemuda Tanjong bersama Konvoi motosikal Pemuda UMNO Bhgn Seremban telah mengamatkan susasana.200 Pemuda telah berada disana untuk berdebat akan tetapi pekara yang tidak diingini telah berlaku akibat dari Provokasi dari Penyokong HIMPUNAN HIJAU......

Laporan Lynas selamat oleh TV3.

GUAN ENG MENGAMUK DI PADANG KOTA PULAU PINANG.

Guan Eng memberikan ucapan ketika Demo Lynas (himpunan hijau) ramai penyokong rata-ratanya terdiri dari kaum cina yang nampak sikap perkauman sepanjang demo sebentar tadi. 

 200 orang hadir 

Ramai peserta demo membuat provokasi supaya Pemuda UMNO keluar dari Speaker Corner.

Apa nak kata lagi hari nie DAP berjaya menakluki Speaker Corner.

MKP pun kena Booooooooo la......

Anjing Lynas Mengamuk Di Padang Kota Penangg




apa nie cina penang mengamuk berkenaan lynas di sini,semuanya gara-gara memberi sambutan kepada himpunan hijau di Kuantan.




kanak-kanak digunakan untuk menarik simpati rakyat penang terhadap lynas.apa punya kejadah nie harami nie.




tak ramai pun cuma 50 orang aje , gempak aje lebih lahanat nie.


Posted using BlogPress from my iPad

Siti Nurhaliza Pemilik Pertama Unit Mewah The Istana Bernilai Lebih RM1 Juta Di Australia



Kami sukakan nama projek kediaman mewah di Melbourne, Australia ini yang menggunakan The Istana — yang pada kami cukup ringkas &classy.
Semalam berlangsung’nya majlis pelancaran projek kediaman The Istana yang juga menyaksikan Dato’ Siti Nurhaliza menandatangani perjanjian jual beli untuk menjadi pembeli pertama.
The Istana merupakan projek perumahan mewah pertama di’luar negara untuk Magna Prima Bhd dan 62% kediaman telah pun dijual kepada pembeli Australia dan antarabangsa — selebihnya untuk pembeli Malaysia.
Dato’ Siti Nurhaliza membeli sebuah unit pangsapuri satu bilik di The Istana yang memerlukan pelaburan RM1.1 juta dan ke’atas. – Utusan Malaysia
Demonstrasi Anti Lynas Langgar Syarat Himpunan
Penganjur Himpunan Hijau 2.0 didapati tidak mematuhi syarat-syarat yang dipersetujui bagi mengadakan himpunan di padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK4) di sini, Ahad kata Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner, Mohd Jasmani Yusoff.
Beliau berkata antara garis panduan yang telah dilanggar ialah beberapa kumpulan didapati berarak daripada tempat mereka berkumpul menuju ke padang MPK 4 bersama-sama pemimpin parti pembangkang, membawa kanak-kanak di bawah usia 15 tahun menyertai himpunan, memberi ucapan berbaur politik serta menjual dan mempamerkan pelekat serta sepanduk yang mengutuk kerajaan turut di bawa oleh peserta.
LAPORAN PENUH MENGENAI DEMO LYNAS KLIK SEMUT HITAM


BADRUL AMIN DAN OMBAK RINDU, MAEL KECEWA LAGI???


TERPAMPANG di dada akhbar Kosmo, Ustaz kesayangan Pakatan yang mengelar Anwar Ibrahim sebagai "Imam Mahadi" ditangkap berkhalwat, Warak macam mana sekalipun dia tetap manusia biasa, bukannya maksum macam nabi, so tak perlu lah nak menggelar orang lain SETAN sedangkan dirinya tu BAPAK SETAN! Kan dah terkona batang hidung sendiri! Malu beb!

VIDEO EKSKLUSIF : BADRUL AMIN DAN PAS DIKACA MATA PROF. USTAZ MOHD NORDERIS




Komen Professor Ustaz Mohd Nor Deris mengenai PAS serta pemimpinnya. Kemelut melanda PAS kini adalah azab dari Allah kerana kekufuran serta sikap munafik Pemimpin itu sendiri.Penjelasan panjang lebar telah diberikan kepada MKP. Demi perjuangan memertabadkan syiah Islam Prof. Mohd Nor sanggup meluangkan masa walaupun setelah baru pulang dari ceramah di Pentas Pemuda Di Balik Pulau.

Prof Ustaz Mohd Nor Deris merupakan bekas AJK Dewan Tertinggi PAS yang mana sudah berpuluh tahun bersama PAS termasuklah Nik Aziz dan Haji Hadi. Pelbagai ranjau bersama PAS juga telah di lalui oleh Prof Ustaz Mohd Nor Deris.

Dalam video ini beliau cukup menjelaskan apa peranan PAS yang sebenarnya dalam hala tuju negara Malaysia hari ini. PAS tidak lain dan tidak bukan hanya inginkan kuasa politik sehingga sanggup mengetepikan prinsip perjuangan mereka yang sebelum ini Negara Islam menjadi kata kata mereka.

Sekarang PAS sudah makin parah dan AZAB neraka semakin menghampiri PAS terutama pemimpin mereka kerana bersekongkol dengan Kafir Harbi dalam menentang kerajaan Malaysia hari ini yang jelas merupakan kerajaan yang di pimpin oleh orang Islam dan bukan Kafir.

PAS yang dulunya menentang DAP kini telah menjilat DAP sehingga UMNO yang dulunya di katakan KAFIR telah kembali ke atas mereka pemimpin dan ahli PAS.

Masaalah rakyat Malaysia hari ini adalah masaalah ketaksuban yang mana masih ramai yang di momokkan dengan dakyah songsong yang di bawa PAS. Undi PAS masuk Sorga sedangkan Sorga dan neraka buat Nik Aziz dan Haji Hadi pun belum dapat di tentukan kemana mereka akan pergi.


MKP AYAT SEMPOI : Badrul Amin apa sudah jadi nak sangat jadikan Anwar sebagai Imam mahadi,Ingatlah lain kali jangan memperlekehkan Imam Agong untuk glamour didalam Politik,Ini lah azab yang PAS serta PKR terima setelah mempergunakan Islam untuk berpolitik,jangan jadi MUNAFIK..............

INAFIONA VS BADROL AMIN UST KEPALA LENDIR.

Apa dok ganggu Badrul Amin nanti Inafiona kasi sejibik dekat blogger Pro BN nie.......


Ku sangka Dua dan ada calon baru ketiga pulak.

Nak kata apa lagi.......

Menurut info yang MKP diterima, PKR negeri Perlis telahpun membuat memorandum kepada Anwar Ibrahim agar memecat tertuduh yang disyaki berkhalwat, Badrul Amin dari  parti PKR dengan serta merta.

Mungkin tak tahan menanggung asakan dan menanggung malu ya amat, maka terpaksalah PKR Perlis bertindak sedemikian demi menyucikan tahi yang terpalit kepada mereka.

Sama-sama lah kita tunggu apa yang Nuar akan lakukan..

MB KEDAH PATUT BUBARKAN DUN SEKARANG !!!!



Azizan tidak perlu tunggu 28 hb Febuari ni untuk buat kejutan. Hakikatnya, langkah paling elok bubarkan sahaja DUN Kedah agar kejutan sebenar boleh ditunjukkan.

Daripada berpolemik, bertelingkah sesama EXCO hanya kerana berebutkan jawatan MB, lebih elok Azizan pulangkan kuasa dan mandat pada rakyat Kedah. Ini lebih 'gentleman' lebih afdal.

Benarlah, sepanjang 4 tahun ini dibawah PAS, PKR dan DAP rakyat Kedah dikejutkan dengan macam-macam perkara. Yang tiada, diadakan, yang ada mahu ditiadakan.

Tak semena-mena ahli PAS tuli kini dihimpit dengan perangan 'sewel' dan 'gila babi' kerajaan PAS. Contoh, 30 penjaja gerai makan di Taman PKNK, 90% adalah penyokong PAS tuli, termasuk Samad Bihun Sup. Kini dibawah tangan pimpinan PAS, pemimpin ulama mereka sendiri, gerai mereka bakal dirobohkan, walhal selama puluhan tahun di bawah BN, penyokong PAS tuli ini tidak pernah diganggu.

Lebih terkejut rakyat Kedah kerana diharapkan, dibawah tadbir DAULAH ISLAMIYAH PAS, harapkan undang-undang Islam, hudud, kedai arak, kedai judi, pusat hiburan, pusat urut, pub, disko akan berkurang atau dicegah umat Islam Kedah dari mengunjunginya. Rupa-Ruuuuuupanya, cempedak jadi nangka. Bukan berkurang, makin bertambah dan makin galak tumbuhnya, hari Khamis malam jumaat pun premis berkenaan dibolehkan buka. Sebab apa, ini negeri ada Melayu, Cina, India, 'bak kata Azizan, 'Kedah tak sama dengan negeri lain, kita ada cara sendiri'. Cara apa USTAZ? Cara melingkup dan menjahanam.

Kemudian rakyat terus terkejut, ingatkan dibawah PAS, banyaklah madrasah, surau, pusat pengajian Islam, maahad tahfiz akan dibuka. Rupa-rupanya satu pun tiada, yang ada seperti Madrasah Salihiah, telah dijual, tanahnya, bangunan mahu dirobohkan, MAAHAD TAHFIZ milik Insaniah pula ditukar menjadi Smart School atas nama komersial dan urusniaga.

Lebih terkejut rakyat Kedah, apabila mendapat EXCO dan MB yang punyai peel bermacam ragam. Bukan kerja kuat dan hebat mentadbir tetapi hebat buat perangai. Ada EXCO kaki kebas isteri orang. Ada EXCO cakap Melayu pun tak pandai, ada EXCO bekas penjenayah macam Manikumar, ada EXCO sapu keliling, dan ada EXCO yang hanya tahu makan gaji buta dan tak tahu buat langsung apa kerja. Eloklah MB borek EXCO rintik. MB kaki tidur, EXCO bantai honeymoon.

Tidak cukup dengan kejutan itu, tanah, balak, tanah kubur, tanah waqaf khas atau am, tanah simpanan Melayu, Gunung, Bukit, kuaribatu, pasir semua puak PAS jual. Bukan pajak, apa yang ada mereka jual-jual, kerana sedar inilah detik penghabisan kali sebelum kuasa lepas ditangan. Duit selenggara jalanraya yang diberi kerajaan persekutuan, dibalun disapu dan disimpan untuk tabung pilihanraya PAS. Jalan berlopak ibarat negara Somalia dibiarkan hingga tayar kereta rakyat terus menderita.
Rakyat Kedah lebih terkejut ingatkan dibawah kealiman pentadbiran PAS, masalah jenayah dan sosial akan berkurang rupanya bertambah teruk. Contoh mudah, bilangan penagih dadah wanita, Kedah berada ditangga kedua teramai selepas Selangor. Syabas, Kedah sejahtera, lalok merata-rata.

Sebenarnya rakyat Kedah seringkali menerima kejutan, terkejut beruk kerana diperintah oleh beruk-beruk gila berwarna hijau.. TAKBIR!!!!syburi-times

Gambar Terkini ; Penafian Badrul Amin

25 Februari 2012.

Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharon

Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian. Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Dr. Badrulamin

kat sini kepada puak2 PR dan Badrul Amin.. supaya tak payah la nak pembohong dan penafian. kononnya ianya satu perangkap ke... perkara tu dah dirancang lah.. dan pelbagai lagi... sebabnya alasan penafian sms dia sendiri menunjukkan dianya sememangnya BODOH melantun-lantun.... hahahaha... belajar ugama sama tinggi dengan Harusanasini.... subjek "Bahaya Fitnah" pun tak tau...

hahahaha... jam 3 pagi dan berdua-duaaaannnn... hanya nak bagi nasihat... ooooppppsss... nak terkentut lagi nih....!!!! hahahaha..

Kesimpulannya, ahli politik nih bukan boleh dipercayai 110%. Lepas tu jangan mudah percaya dengan makhluk yang berpakaian Jubah, Berserban dan Berlagak Alim.... (walau pakaian tu sunnah Rasulullah, tapi ianya telah diekspoitasi oleh golongan ahli agama kerana hati diorang ada penyakit beb...), dan lagi jangan mudah mengelarkan orang yang berpakaian sebegitu dengan gelaran Ustaz/Ustazah... kerana silap haribulan kena kencing dengan diorang... hahahaha...

Ustaz Badrul Amin.... kah..kah...kah.... macam pundek wal celaka punya Ustaz....!!!! Dulu budak bahagian penerangan PKR ntah apa kenama menatang tu PIKOM ke... PEKOM ke... KOM-KOM ke... gua tak ambik port lansung lah pasal PKR nih... orang suruh buat kerja... si Ustaz nih pi merendek sampai jadi bini dia... hahahaha....!!!!

Saturday, February 25

Geng PKR Hilang Teloq Pasal Badrul Amin.

Dari siang tadi gua dok memerhati jer... kalau2 ada blog2 PR nak ulas isu Ustaz Badrulamin - PKR kena tangkap khalwat di Kuantan tapi yieeeeleeekkkk... wa cakap lu.., ada la satu dua blog... hahahaha.. apasal senyap gang2 PKR semua...???
Seorang pemimpin kanan PKR didakwa ditangkap berdua-duaan dipercayai bersama wanita berstatus isteri orang di sebuah hotel di Balok awal pagi tadi.

Pemimpin itu diserbu pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) kira-kira jam 3 pagi di bilik hotel berkenaan.
Kah... kah...kah...., al-punah wal ghuyupppp... wa cakap luuuu.... ntah benar atau tidak wa pu cer thau.... sebab gua takda dan tak terlibat masa serbuan di buat... muakakakaka...

Khabarnya seperti dilaporkan di atas tu laaa... seorang Ustaz PKR... muakakakakaaa... Ustaz pun bernafsu jugak beb, hahahaha.... gua tak tahan nak terkentut nih... pandai2 lu oranglah menafsirkannya kenapa selama ini gua selalu katakan "Ulama ada yang baik ada yang jahat"... taraf Ulama pun ada ruang2 terkantoi... apatah lagi yang bergelar "Ustaz/Ustazah".

Jadi tak perlulah tengok mat rock yang berambut panjang jadi Imam, lu orang pandang sinis.... kononnya itu begini, sedangkan Ustaz berjubah dengan hafalan ayat2 al-qurannya... perghhhh... berlagu meruntun jiwa...bila bab ceramah suruh orang itu.. ini... control nafsu, sabar... blaa... blaa.. blaaa... tapi sendiri pun buruk lantak, mata duitan, bab nafsu... mengalahkan kuda... muakakakakaaaa...

Walaupun dari smsnya menafikan.... tapi apa kejadahnya seorang Ustaz pergi menasihatkan seorang pompuan pada jam 3 pagi dalam keadaan berdua-duaaaaan.... muakakakaka.... weiiii... pergi kencing budak tadika laaaaaa...

Takan masa belajar agama dulu Ustaz tu tertinggal subjek "Bahaya Fitnah".... bangang punya Ustaz... kah...kah...kah....

Semasa buat posting nih... gua dah tepek muka Ustaz tu kat sini. Memandangkan gua memang benci dengan perangai puak2 bangang nih... jadi gua tepekkan gambar lembu jelah.. sebab lembu pun berbini ramai jugak macam Ustaz tuuuu.... walau muka lembu tak hensem tapi lebih mulia daripada seorang ustaz yang masuk bilik pompuan jam 3 pagi untuk berdua-duaaaaaannnnn...... dengan alasan nak bagi nasihat... punyalah bodoh.. bangang... tolol.... punya alasan... kih...kih....kih......!!!!

Jika berita ini benar, dan ianya adalah Ustaz yang dimaksudkan, gua hanya nak pesan satu jer.. kat sini kepada puak2 PR... supaya tak payah la nak backing Ustaz PKR tuuuu... kononnya ianya satu perangkap ke... perkara tu dah dirancang lah.. dan pelbagai lagi... sebabnya alasan penafian sms dia sendiri menunjukkan dianya sememangnya BODOH melantun-lantun.... hahahaha... belajar ugama sama tinggi dengan Harusanasini.... subjek "Bahaya Fitnah" pun tak tau...

hahahaha... jam 3 pagi dan berdua-duaaaannnn... hanya nak bagi nasihat... ooooppppsss... nak terkentut lagi nih....!!!! hahahaha..

Kesimpulannya, ahli politik nih bukan boleh dipercayai 110%. Lepas tu jangan mudah percaya dengan makhluk yang berpakaian Jubah, Berserban dan Berlagak Alim.... (walau pakaian tu sunnah Rasulullah, tapi ianya telah diekspoitasi oleh golongan ahli agama kerana hati diorang ada penyakit beb...), dan lagi jangan mudah mengelarkan orang yang berpakaian sebegitu dengan gelaran Ustaz/Ustazah... kerana silap haribulan kena kencing dengan diorang... hahahaha...

Ustaz Badrul Amin.... kah..kah...kah.... macam pundek wal celaka punya Ustaz....!!!! Dulu budak bahagian penerangan PKR ntah apa kenama menatang tu PIKOM ke... PEKOM ke... KOM-KOM ke... gua tak ambik port lansung lah pasal PKR nih... orang suruh buat kerja... si Ustaz nih pi merendek sampai jadi bini dia... hahahaha....!!!!

Sekarang nih dah masuk umur nak mampus pun kote masih berkelewaq lagiiiii....!!!! Patut laaa... bangsa asing semakin galak dok menghina Nabi macam2 pasal isu seks nih.... sebab yang mengaku warisatul haramjadah macam Ustaz2 beginilah puncanya....

Parti Ajaran Seks.(PAS) Badrul Amin Skandal.

PETALING JAYA: Seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditangkap khalwat bersama seorang wanita dipercayai berstatus isteri orang di sebuah hotel di Kuantan, Pahang, awal pagi Sabtu.

Perkara ini disahkan oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz.

Mohd Ghazali berkata sekumpulan pegawai penguatkuasa Jaip tiba di hotel berkenaan kira-kira pukul 3.10 pagi sebaik menerima panggilan telefon daripada suami wanita berkenaan.

"Suami dan rakan-rakannya yang sampai di situ (hotel) dulu, sebelum Jaip tiba di lokasi yang sama untuk tindakan selanjutnya," katanya ketika dihubungi mStar Online, Sabtu.

Menurut Mohd Ghazali sehingga pukul 7 petang tadi pemimpin PKR tersebut masih disoal siasat oleh Jaip.

Pemimpin PKR itu pernah menggelarkan Penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Imam Mahdi dan memegang jawatan penting dalam parti itu di peringkat negeri Selangor.

Bagaimanapun, menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dipercayai dihantar pemimpin tersebut kepada pimpinan dan ahli PKR yang lain, beliau menafikan tuduhan berkenaan.

Menurut SMS berkenaan, pemimpin itu mendakwa wujudnya salah faham akibat masalah keluarga yang dihadapi wanita tersebut.

Jelas beliau, wanita berkenaan menghadapi masalah rumah tangga dengan suaminya dan sering lari dari rumah namun beliau turut menasihatinya agar pulang.

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2012/2/25/mstar_berita/20120225200211&sec=mstar_berita

*Kalau berita ini salah, sila saman kalau berani. Jangan jadi pondan macam Anwar Ibrahim.

Ostad Zizan Tak Lantik Phahrolrazi dan Dr Ismail Salleh Sebagai EXCO KEDAH.



Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah menyediakan senarai nama barisan Exco bagi tahun 2012  dan dijangka akan mengenepikan nama dua ahli exco yang dikatakan cuba menyingkirkannya.

Dengan mandat yang diterima dari kepimpinan parti  bertujuan mengelak berlaku sebarang krisis politik, beliau telah menyediakan senarai baru tanpa Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi dan Dr Ismail Salleh.

Seorang pemimpin tertinggi Pas dilaporkan media mengakui bahawa perbalahan antara kedua pihak dilihat sebagai tidak 'reda' walaupun kedua pihak terbabit telah mengadalan pertemuan berasingan dengan kepimpinan parti.

"Situasinya adalah serius dan tiada siapa yang mahu melihat perbalahan ini mengganggu parti memandangkan piihanraya semakin dekat," ujarnya memberi penjelasan mengapa menteri besar terbabit diberi mandat menyediakan senarai baru.  

Datuk Phahrolrazi  bertindak mengosongkan pejabat beliau di Wisma Darulaman menjelang majlis angkat sumpah Ahli Exco Kerajaan Negeri Selasa ini.Difahamkan pengosongan itu dibuat beberapa hari lalu.

Perkembangan itu dilihat seolah-olah mengiakan pergolakan yang berlaku antara Phahrolrazi yang juga Timbalan Pesuruhjaya I PAS Kedah dengan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Sebelum ini media melaporkan bahawa Phahrolrazi dan Timbalan Pesuruhjaya II Datuk Dr Ismail Salleh telah menemui Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi menyatakan hasrat untuk enggan dilantik semula sebagai exco yang akan tamat pada 12 Mac depan.

Dua lagi exco yang dipercayai bakal mengambil pendirian yang sama ialah Datuk Taulan Mat Rasul dan Dr Hamdan Mohamed Khalib.

DRAMA LAWAK PAKATAN RAKYAT-MESTI LIHAT!!!



Best siot video nie hasil paling mantop pernah dihasilkan oleh rakan seperjuangan nie,tergelak sampai keluaq ayaq mata siot.Lawak-lawak jugak tapi Puak nie memang lawak gila.sampai tengah dok taip nie pun masih lagi dok gelak sakan,Kalau anwar tengok video nie mesti mengamuk gila pasal dia telah dipermainkan dengan sebegitu rupa...........jangan lupa gelak ingat jangan minum ayaq kalau dok tengok video nie nanti tersedak la pulak!!!!!!!1

PM Di Anugerahkan Tan Sri Buana Ganga Simanjakani Chula Sakti.




Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, hari ini menerima anugerah Imam Khalifah Agong Gayong oleh Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong Malaysia.

Anugerah itu yang membawa gelaran Sri Tri Buana Gangga Simanjakani Chula Sakti disampaikan oleh Yang Dipertua pertubuhan itu Datuk Raja Abdul Majid Raja Mat Isa.

Pada majlis yang diadakan di Kompleks Sukan Kriss Modenas di sini, isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor turut menerima anugerah yang membawa gelaran Sri Pelangi Srikandi Utama.

Najib, tiba di sini, hari ini bagi mengadakan lawatan kerja sehari ke Kedah.

- Posted using BlogPress from my iPad

GANDINGAN NEELOFA DENGAN SHAHRIZAL GAGAL



Itulah yang berlaku pada filem “Azura 2012″ arahan oleh Aziz M. Osman, dengan belanja pembikinan filem mencecah RM1.8 juta, kutipan yang dibuat hanyalah RM0.61 juta, 3 kali lebih rendah dari kos produksi. Siapa yang tidak tahu filem asal “Azura” lakonan Jamal Abdillah dan Ogy Ahmad Daud? Filem lakonan mereka berdua ini suatu masa dahulu pernah meletup dan sehingga kini OST filem tersebut masih lagi boleh didengari di radio-radio tempatan.
Faktor utama kutipan “Azura 2012″ rendah adalah disebabkan oleh pelakonnya sendiri. Walaupun Neelofa dan Shahrizal mempunyai peminat mereka yang tersendiri, namun ini tidak bermaksud filem lakonan mereka boleh mendapat sambutan hangat. Antara komen yang diberikan oleh penonton selepas menonton di pawagam, boleh dilihat di laman Youtube.
“aku baru jer lepas tgk filem ni semalam. maaf cakap lah yer. filem ni “hampeh” !!. sungguh kecewa dng kualiti nya. buang duit tgk cerita ni.!! masa aku keluar dari panggung, ramai yg dok kutuk filem ni. — jalan cerita “kosong” . kalau setakat nak cerita org kaya, org miskin. dah bayk kat drama2 tV. kekuatan cerita nya HANYA TERLETAK PADA PELAKON DAN PENGAMBARAN DI LUAR NEGARA. itu sahaja. maaf yerr.. kalau terkasar bahasa. kalau nak lebih pasti korang p laa tgk cerita ni.” –rocklaundry

Ini memberikan satu tamparan hebat kepada Aziz M. Osman yang suatu masa dahulu memang terkenal dengan filem-filemnya. Kemungkinan besar Aziz sudah tidak mempunyai sentuhan ajaibnya lagi, atau sudah tiada aura seperti dahulu.




Apa pun, jangan mudah terpengaruh terhadap komen orang-orang yang sudah menonton filem, pastikan anda tonton sendiri filem buatan Malaysia sebelum memberi komen anda.


Petikan dari Facebooker: Aminuddin Muhamad
SALAH SEORANG DARIPADANYA ADALAH ANAK AZMIN ALI …… YB PKR YANG DISOKONG PAS ……..

CHECK This Out..! Sorang Anak Dara Yb Azmin Ali Masuk PAS…?
Orang PAS tak nasihatkan Azmin Ali ke suruh anaknya tutup aurat. Ataupun kalu dalam PAS tak tutup aurat tak berdosa …….???


OSTAD ZIZAN BERI KONTRAK JUTAAN RINGGIT KEPADA PEMIMPIN UMNO KEDAH.



Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang  didesak oleh Exco Kedah dan kalangan pemimpin parti itu untuk memecat Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan serta merta.Desakan itu semakin lantang susulan tindakan Azizan meluluskan pemberian kontrak penyenggaran jalan bernilai berpuluh juta ringgit kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh seorang pemimpin Umno Kedah.

Pemberian kontrak itu adalah kemuncak rasa tidak puas hati Exco-exco Kedah terhadap Azizan dan di kalangan pemimpin PAS serta Pakatan Rakyat sendiri.Adalah difahamkan pimpinan Pas telah diberikan bukti-bukti dan dokumen berkaitan yang menunjukkan kerajaan negeri memberikan kontrak itu  kepada syarikat berkenaan. 

Akhbar The Star hari ini mengesahkan bahawa dua Exco Kerajaan Negeri daripada Pas iaitu Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi dan Dr Ismail Salleh telah memaklumkan kepada Hadi keputusan mereka tidak mahu dilantik semula sebagai Exco jika Azizan dikekalkan sebagai Menteri Besar.

Dua lagi Exco Kedah yang dijangka mengambil langkah sama adalah Datuk Taulan Mat Rasul dan Dr Hamdan Mohamad Khalib.

"Saya amat bimbang tentang apa yang sedang berlaku namun biarlah kita tunggu dan lihat apa keputusan presiden parti (Hadi). Segalanya bergantung kepada presiden,” kata Taulan. 
Bagaimanapun Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Haji Hadi menafikan ada menerima sebarang laporan berhubung isu itu.

“saya tiada terima laporan apa-apa lagi hal itu. Itu khabar angin saja, kita tidak boleh percaya khabar angin,” beliau dipetik sebagai berkata.

Hadi, menurut Sinar Harian, menegaskan bahawa Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, mempunyai kuasa melantik atau menggugurkan mana-mana exco. 

Selain pemberian kontrak kepada syarikat yang dianggap “musuh” Pas, Azizan juga dikatakan menimbulkan rasa tidak puas hati dengan gaya kepimpinan yang dilihat autokratik dan membelakangkan kepentingan Pakatan Rakyat.

Azizan memberitahu akhbar The Star bahawa beliau tetap Menteri Besar namun tidak menjangka  exco-exco berkenaan akan bertindak demikian.

“Kecewa bukanlah perkataan sesuai. Saya amat  tidak puas hati. Saya tidak pernah bayangkan orang dalam parti saya sendiri akan bertindak sedemikian terhadap saya,” kata Azizan.

“Sudah ada banyak cubaan sebelum ini untuk menjatuhkan saya namun saya sentiasa yakin. Saya tidak panik. Saya sentiasa ‘cool’,” tambah beliau.

Berbeza dengan negeri lain, ahli Exco di Kedah dilantik secara kontrak yang diperbaharui setiap tahun mengikut budi bicara Menteri Besar. 

Senarai baru lantikan Exco sepatutnya dipersembahkan untuk perkenan Sultan Kedah minggu lalu. Bagaimanapun majlis angkat sumpah exco baru akan diadakan 28 Februari ini. 

Barisan Exco Kedah merangkumi tujuh wakil daripada Pas dan tiga daripada Parti Keadilan Rakyat.

Adalah difahamkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri melahirkan kebimbangan dengan kemelut di Kedah  dan kesannya ke atas peluang Pakatan Rakyat di negeri itu pada pilihanraya umum akan datang.  

Skandal Pasir Selangor : Pendedahan RPK Berasas, Bekas Kakitangan Terima Ancaman Bunuh!!!


Sebelum ini, penafian demi penafian dilakukan Ahli Dewan Undangan Negeri Sri Muda, Suhaimi Shafiei dan rakannya yang juga ADUN Batu Caves, Amirudin Shari berkaitan isu skandal pasir yang menyelubungi Selangor dibuat sehinggalah kes dibawa kepada penilaian Selcat.

Bermula dengan pendedahan berkaitan pembunuhan Datuk Patrick Wong oleh RPK, kes tersebut kini semakin menyesakkan dada Khalid Ibrahim!!!


Terkini, seorang bekas kakitangan syarikat melombong pasir milik kerajaan negeri Selangor, Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. (KSSB) membuat laporan polis kerana mendakwa menerima ancaman bunuh selepas mendedahkan salah laku syarikat.


T. Sivanesan, 25, yang dipecat KSSB September lepas, membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang Selatan hari ini.

Sivanesan mendakwa menerima satu panggilan di telefon bimbitnya pada pukul 12.54 tengah hari yang menegah beliau masuk campur dalam isu pasir.

"Pemanggil berkata 'Jangan masuk campur isu pasir. Jangan ganggu ADUN (Ahli Dewan Undangan Negeri) Sri Muda (Shuhaimi Shafie), KSSB dan MB (Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim). Jika tidak, kami akan bunuh awak'," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis itu.

Beliau yang bertugas sebagai eksekutif pemasaran ketika bekerja di KSSB berkata, suara pemanggil misteri itu seperti biasa didengar beliau dan beliau mengesyaki individu tersebut bekerja dengan KSSB.

"Panggilan itu datangnya daripada nombor 018-3142328 dan mengambil masa kurang dua minit," katanya.
Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Mohammad Yusof mengesahkan menerima laporan itu.

Izz's melihat pengugut ini mungkin terdiri daripada penyokong/ ahli PKR sendiri kerana pengugut ini secara terang- terangan cuba mempertahankan Khalid Ibrahim dan Shuhaimi Shafie daripada menerima hukuman akibat tindakan tangan mereka sendiri.

Andainya benar, ternyata PKR sudah terlalu jauh mengikuti tindak tanduk Israel!!!

Sekiranya di Israel, yahudi laknatullah ini mengatakan bahawa nyawa yang paling suci adalah nyawa kaum yahudi dan nyawa kaum lain boleh dibunuh sesuka hati.

Mungkin berdasarkan alasan itu, Ahli PKR tidak boleh diganggu gugat,  dan nyawa individu yang tidak menyokong adalah halal untuk dicabut!!! kredit kepada lamanizzs

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive