Friday, January 25

Asal Usul Zairil Khir Johari @ Christopher Ross Lim Didedah


Banyak desas-desus yang berlegar dari tahun 2011 berkaitan dengan seorang lelaki yang bernama Zairil Khir Johari.

Bermula dengan cita-citanya yang ingin menjadi Menteri Besar Perak sekiranya Pakatan atau lebih tepat lagi DAP, memenangi Perak dalam PRU-13 yang akan menjelang tiba bila-bila masa sahaja lagi.

Kemudian kisah Zairil ini dihangatkan lagi baru-baru ini semasa CEC DAP yang lalu, kononnya dialah satu-satunya ‘Melayu’ yang terpilih didalam CEC DAP.

Maklumat terbaru yang penulis dapat dari sahabat di Singapura telah membongkar siapa Zairil yang sebenarnya.

Kisah Zairil yang hanyalah sekadar anak tiri kepada Khir Johari seorang bekas pemimpin UMNO bukan lagi rahsia malah penduduk Kampung Kanchut, Alor Star sendiri yang mendedahkannya.

Nama sebenar Zairil adalah Christopher Ross Lim, inilah namanya sebelum ibunya Christine Lim berkahwin dengan Khir Johari pada Februari 1996.

Sebelum perkahwinan ibunya dengan Khir Johari, Zairil adalah penganut agama Kristian dan memeluk Islam selepas perkahwinan ibunya itu, namun jangan ditanyakan kepada penulis apa agamanya hari ini.

Ketika perkahwinan Christine Lim dan Khir Johari, Christopher Ross Lim @ Zairil hanya berusia 13 tahun, mustahil Zairil anak kandung Khir Johari atau anak luar nikah Khir Johari.

Oleh itu, maka sahihlah bahawa Zairil bukan anak kandung Khir Johari !

Dengan itu juga, maka sahlah Zairil tidak punya darah Melayu walaupun setitik.

Memandangkan Zairil telah sah bukan anak kandung Khir Johari, maka ada sembang-sembang kedai kopi pula mempersoalkan siapakah bapa kandung Zairil dan apa asal usulnya.

Kalau penulis mampu mendapatkan nama asal Zairil, pasti nama bapa kandungnya dan asal keturunannya boleh dibongkar.

Zairil bukanlah anak pungut Pak Khir sepertimana yang digembar-gemburkan dalam sembang kedai kopi.

Nama bapanya adalah Howard Lim yang berasal dan masih menetap di Singapura namun belum dapat dipastikan Howard Lim ini masih bernyawa atau pun tidak.

Apa yang amat menarik dari maklumat yang penulis perolehi adalah, bapa kandung Christopher Ross Lim @ Zairil adalah seorang penyokong tegar PAP dan ada juga gossip mengatakan Howard punya jawatan dalam parti.

Jadi, tidaklah menghairankan bilamana Zairil… oppss.. atau mungkin penulis patut panggil Christopher, amat galak memberikan sokongan kepada DAP.

Malah Zairil menjadi harapan dan anak emas DAP dalam menarik undi Melayu untuk DAP.

Bukankah DAP ditubuhkan bagi menyambung kesinambungan PAP yang telah diharamkan ?

Disinilah Zairil sesuai menjadi alat permainan DAP untuk mengelabui mata kaum Melayu supaya tertipu dengan permainan silap mata DAP ini.

Jadi, bolehlah kita faham kenapa Zairil, seorang anak 100% keturunan Cina ini bersama DAP pada hari ini.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone


1 comment:

Anonymous said...

Tq. Answer & clear. More waits...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive