Tuesday, January 29

JOM KEPAK : VIDEO KAVADI VERSI GANGNAM DI PENANG BUATKAN KAUM INDIA MARAH........?


Ribuan penganut agama hindu marah dengan klip video yang menunjukkan pembawa kavadi dan kumpulan kawan-kawannya menari Gaya Oppa Korea Selatan bintang pop psy Gangnam.

Memalukan 46 saat klip video yang dimuat naik di YouTube telah mendaftar hampir kepada 6,000 hits sejak ia telah dimuat naik pada hari Sabtu, dengan penonton marah menyatakan bantahan mereka.

Klip bertajuk, "2013 Pulau Pinang Thaipusam pergi Gaya Gangnam", dipercayai boleh diambil di Pulau Pinang. Ia menunjukkan pembawa kavadi dan empat belia India menari untuk lagu pop.

Terdapat juga seorang budak lelaki yang muncul di pertengahan jalan dalam klip meniru bergerak bintang pop Korea yang lagu baru-baru ini meninggal 1000000000 YouTube views.

Satu komen, petunjuk Kurang, berkata: "Ini adalah mengapa kaum-kaum lain sentiasa mengutuk kita. Apabila ia adalah mengenai doa, hanya berdoa. Adakah ini satu kemestian? Ia tidak masuk akal jika ia adalah sebuah lagu kebaktian. Mengapa Gangnam?

"Malangnya, kita menolak untuk menerima kebenaran apabila bangsa lain mengatakan ia dan mula menyalak pada mereka. Fikir orang. Kami mewujudkan peluang bagi mereka untuk menjalankan kita ke bawah. Berfikir. "

Satu lagi komen dari  Thinagaran Hari Raja berkata bahawa klip video itu benar-benar mencederakan. Beliau menambah bahawa budaya India dan agama adalah menjatuhkan maruah pada kadar yang sangat cepat.

Kebanyakan pengulas berpendapat bahawa terdapat kekurangan buruk pendidikan agama.

"Berapa ramai daripada kita tahu apa perayaan Thaipusam adalah tentang dan bagaimana untuk meraikan ia betul?" komen dari OM Tamil.

Malaysia Hindu Sangam (MHS) berkata bahawa ia tidak membiarkan sesiapa yang rendah perayaan agama.

Presidennya, RS Mohan Shan, berkata beliau tidak sedar tentang klip video itu tetapi walau bagaimanapun, menambah bahawa kejadian itu adalah benar-benar memalukan kepada masyarakat India.

"Generasi semasa tidak memahami intipati agama. Sesetengah datang ke Thaipusam festival hanya untuk suka-suka dan untuk membuat riang dalam cara yang tidak wajar, "katanya.

"Disebabkan kejahilan, budaya kita semakin merosot dan kita mesti membetulkan sebelum ia menjadi lebih teruk. Mari kita menonton video yang pertama, sebelum kita mempertimbangkan apa-apa tindakan, "tambah Mohan.


MKP Ayat Sempoi : Nasib baik tak letak gambar Guan Eng kat Atas tue.......Tokong Crocky Erogan...


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive