Wednesday, January 30

GUAN ENG MENGAMUK BILA DISABOTAJ OLEH JABATAN PELAJARAN NEGERI PULAU PINANG......


Guan Eng salahkan Kementerian Pelajaran Pulau Pinang kerana sambutan yang suram telah diterimanya pada program sumbangan pelajar miskin di Parlimen Bagan.Tokong Crocky mendakwa satu surat pekeliling dari Jabatan Pelajaran Pulau Pinang telah dihantar kepada 20 sekolah dikawasannya supaya memboikot majlis tersebut...

Setahu MKP Kerajaan Pusat telah memberi bantuan yang sama pada semua pelajar bermula dari 17 Januari lalu.Pihak sekolah perlu mengagih-agihkan pemberian bantuan kerajaan sebanyak RM100 kepada pelajar sepenuhnya, tanpa membuat sebarang pemotongan, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau yang juga Menteri Pelajaran berkata arahan sudah dikeluarkan dan langkah itu bagi merealisasikan apa yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2012 bulan lepas, dapat dinikmati rakyat.

“Mudah saja, tiap-tiap pelajar yang berada dalam sistem pendidikan negara, sama ada dalam sekolah kerajaan atau swasta, semua layak dapat.

“Tanggungjawab guru, jangan soal, beri RM100 bagi tiap-tiap pelajar kepada ibu bapa. Itu saja. Dan saya sudah beritahu dan arahan, jangan ada pemotongan dan jangan buat takfisran pelbagai. Serah dulu RM100.

“Jika ada cita-cita lain nak beri PIBG (Persatuan Ibu Bapa dan Guru) atau nak buat itu ini, itu soal kedua tetapi untuk menunjukkan bahawa apa yang disebutkan oleh Perdana Menteri dalam bajet bahawa itu benar-benar berlaku, maka sekolah yang bertanggungjawab mesti sampaikan jumlah yang disebutkan, RM100 tidak lebih dan tidak kurang,” katanya.


MKP ayat Sempoi : Mungkin Guan Eng nak cari publisiti simpati kot?

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive