Thursday, January 24

@PDRMsia SAHKAN TIADA KALIMAH ALLAH DIDALAM BIBLE YANG DIEDARKAN..........


So lepas nie janganlah ada pulak pihak yang mengambil kesempatan dan membuat pelbagai andaian yang boleh mencetuskan perbalahan diantara kaum.MKP harap dengan pengesahan ini mungkin boleh meredakan keadaan yang kini semakin panas..Rakyat malaysia mengamalkan perpaduan serta menghormati penganut berlainan agama.

Polis hari ini mengesahkan semua Bible yang dirampas dicetak dalam bahasa Inggeris dan tidak mengandungi kalimah Allah seperti yang didakwa.
Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, setakat ini, lima naskhah Bible diserahkan kepada polis dan langsung tidak mengandungi kalimah Allah atau sebarang terjemahan bahasa Melayu atau Jawi.

Beliau berkata, tujuh laporan polis diterima dalam kes ini iaitu empat laporan daripada pelajar sekolah yang berusia lingkungan 16 hingga 19 tahun dan selebihnya daripada orang awam.

“Sebanyak 17 rakaman percakapan dibuat bagi membantu siasatan. Siasatan awal mendapati, Bible itu ditulis dalam bahasa Inggeris dan tiada kalimah Allah,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Menurutnya, lima naskhah Bible itu bersaiz poket, berwarna biru dan mengandungi 633 muka surat.

“Di muka depan tertulis ‘New Testament Psalms Proverb’. Kertas siasatan sudah dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya.

“Hari ini (semalam), beberapa arahan lanjut diterima untuk melengkapkan kertas siasatan,” katanya.

Abdul Rahim berkata, kes itu disiasat bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan iaitu perbuatan yang boleh menyebabkan perpecahan harmoni dan perpaduan, rasa tidak puas hati, prejudis berdasarkan agama.

Dalam kejadian Jumaat lalu, seorang remaja terkejut apabila melihat dua lelaki berkelakuan mencurigakan di hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Jelutong sambil mengedarkan buku kecil kepada pelajar sekolah berkenaan.

Sehubungan itu, remaja terbabit membuat laporan di Balai Polis Jelutong.

Abdul Rahim berkata, berdasarkan maklumat daripada pengadu, kegiatan itu dilakukan tiga lelaki dan seorang wanita Cina.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive