gaza

Thursday, January 17

BOB LOKMAN SOKONG PATRICK TEOH HINA ISLAM...


Ayat tak boleh belah dari Bob Lokman,Apa yang cuba disampaikan oleh Bob Lokman nampaknya meredhakan perbuatan menghina Islam.berikut adalah kenyataan beliau;
”Tidak boleh salahkan Patrick Teoh.” Demikian reaksi pelawak yang kini aktif di pentas ceramah politik, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh yang menyinggung umat Islam.  
Bob Lokman atau nama sebenar Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan.”  
Pemerintah yang perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang. 
Takkan semuanya nak salahkan pemerintah kot.Yang tak betul semuanya korang letak kat pemerintah tapi yang baik PAS ambil kredit gitu nampak korang nie tak ikhlas berjuang diatas nama Islam.


Sewajarnya dalam sebuah negara yang telah matang dan sedang menuju Wawasan 2020 sebagai sebuah negara maju, tiada perkara sensitif yang perlu di timbulkan.

Semua pihak harus menerima apa jua keadaan demi memastikan keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara dapat dipertahankan pada bila-bila masa.

Amat pelik apabila terdapat pihak yang sesuka hati cuba menganggu- gugat keamanan yang telah dinikmati.


Acap kali perkara sensitif ditimbulkan dan sering mengundang kemarahan umat Islam. Apakah makna tersirat di sebalik tindakan-tindakan ini?

Bukankah kita sudah memahami kedudukan dan hak kaum masing-masing. Mengapa dipersoalkan perkara-perkara yang sudah termaktub dan dipersetujui bersama?

Ada baiknya satu perbincangan terperinci dibuat untuk mengelakkan salah faham dan mencetuskan perselisihan yang tidak menguntungkan mana-mana pihak. MKP percaya, majoriti rakyat berbilang kaum di negara ini selesa dan gembira dengan suasana yang sedia ada.

Mereka juga menolak golongan yang terlalu taksub dengan sesuatu perkara. MKP berharap kepada seluruh rakyat Malaysia untuk kita bersatu menjayakan agenda memajukan negara dan mengelakkan isu-isu yang tidak sepatutnya terutama yang melibatkan keagamaan.

Semua pihak harus bersyukur dengan kejayaan negara hari ini. Sesungguhnya tiada kejayaan yang akan dapat dicapai tanpa pengorbanan seluruh rakyat.




2 comments:

Anonymous said...

inilah manusia yang menongkak langit, mendakwa dirinya memperjuangkan islam, tapi bila ada masalah na tu dia..salah kerajaan.

Anonymous said...

dah nama Pelawak,kejanya buat lawak je la..tp yg menyedihkan,agama pn di jadikan bahan lawak.memang bodoh la Bob Longkang ni.tu pn dia cakap bkn slah Patrick BABI.spatutnya dia sbgai slah sorang barua PR yg beragama Islam,tegur la Patrick BABI tu.ni asyik2 ckap pemerintah yg mesti lakukan sesuatu.BODOH BETUL BOB LONGKANG ni.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive