Saturday, January 12

MAK BAPAK PALING MANGKOK DIDALAM DUNIA.....?




Korang cuba tengok sikap haramjadah makbapak yang taksub dengan politik menjadi macai pada pemimpin pakatan sanggup menjadikan kanak-kanak sebagai mangsa.Budak nie apa yang dia tahu hanya mengikut aje makbapak yang buta perut akai letak kat lutut. 


MKP sayu melihat anak kecil ini menangis mahu pulang kerana didalam Stadium Merdeka mula sesak.MKP sendiri pun tak tahan apa lagi anak kecil ini.

Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat (#HKR112, #KL112) dilihat melanggar Akta Perhimpunan Aman (APA) 2012 kerana membawa kanak-kanak dan remaja menyertai perhimpunan itu. 
Tinjauan Bernama di Masjid Negara di sini mendapati sekumpulan peserta yang berhimpun di kawasan masjid itu membawa bersama-sama kanak-kanak berusia antara enam bulan dan 15 tahun sebelum bergerak ke Stadium Merdeka. 
Kebanyakan peserta yang memakai kemeja-t hijau dan kuning dilihat turut berkumpul di KLCC, Kelab Sultan Sulaiman, Central Market, Brickfields, Jalan Sultan dan Dataran Merdeka sebelum bergerak ke Stadium Merdeka. 
Mereka juga mula berhimpun di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini, sejak 9 pagi. 
Di Jalan Tuanku Abdul Rahman, para peserta yang membawa kanak-kanak juga berhimpun di hadapan kompleks beli-belah Sogo sejak 8 pagi dan telah diberi amaran oleh pihak polis supaya tidak melibatkan kanak-kanak kerana ia melanggar undang-undang. 
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sebelum ini menasihatkan penganjur dan peserta himpunan itu supaya mematuhi APA. 
Beliau berkata seseorang itu melakukan kesalahan jika bukan warganegara menyertai perhimpunan, menganjurkan perhimpunan di tempat larangan dan dalam jarak 50 meter dari had larangan.
Mereka juga melanggar APA jika menyertai dan menganjur protes jalanan, seseorang bawah umur 21 tahun menganjurkan perhimpunan, kanak–kanak menyertai perhimpunan (bawah 15 tahun), merekrut atau membawa kanak-kanak untuk perhimpunan. 
Ismail turut menegaskan jika sabit kesalahan, individu terbabit boleh dikenakan denda antara RM10,000 dan RM20,000.

1 comment:

Moazmar@yahoo.com said...

ala perhimpunan bersama PM pon ada kanak kanak juga ..SO ..apa beza ...bodoh amenu sampa ke tua ..siar yee komen in

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive