Sunday, July 3

Ronnie Liu Ditahan.BerShit.



Exco Kerajaan Selangor, Ronnie Liu Tan Khiew ditahan tengah malam kelmarin kerana disyaki cuba menghasut orang ramai menyertai perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. 

dari maklumat yang diterima  Ronnie ditahan dalam perjalanan pulang memakai baju bershit selepas berceramah di Serendah, Hulu Selangor. 


Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, polis membawa Ronnie ke Ibu Pejabat Polis Daerah Hulu Selangor untuk dirakam percakapan berhubung ceramahnya yang disyaki berunsur hasutan. 

“Beliau (Ronnie) bagi kerjasama sepanjang proses itu dilaksanakan mengikut Seksyen 27(5) Akta Polis/511 Kanun Keseksaan dan Seksyen 109 Kanun Keseksaan kerana menghasut. 

Beliau sudah dibebaskan dengan jaminan polis awal pagi tadi (semalam) selepas polis berpuas hati dengan keterangan yang diberikan,sepatunya patut direman baru puak bershit ada akal sikit.

Dalam perkembangan berkaitan, Tun Hisan turut mengingatkan orang ramai agar tidak terpedaya dengan ajakan menyertai perhimpunan haram kerana ia jelas bertentangan dengan undang-undang. 

Menurutnya, siasatan menunjukkan banyak risalah diedar kepada orang ramai bertujuan mengajak hadir ke perhimpunan berkenaan. 

Pihak Polis menyatakan, motif mereka bershit sangat jelas dan orang awam perlu maklum, sesiapa sahaja boleh ditahan jika menyertai perhimpunan haram. 

Ketika ditanya berhubung penahanan individu yang memakai baju kuning, Tun Hisan berkata, polis melakukan tangkapan bukan berdasarkan warna baju dipakai tetapi berdasarkan logo yang tertera pada baju yang dipakai. 

“Mereka boleh pakai baju warna apa sekalipun, asalkan tidak mengandungi logo pertubuhan yang tidak berdaftar. Jika logo tidak berdaftar, pertubuhan itu tidak sah dan ia merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 50(3) Akta Pertubuhan,



MKP kata pakai baju kuning boleh tapi jangan ada lambang bershit,takkan itu pun nak kena bagitau.

2 comments:

siti said...

ISAkan bapak gengster ni..... cina komunis,anti melayu,anti islam.

hangkedee said...

Hassan Ali pun jilat pungkoq dia,,apa punya Hampas penjilat tegar Dapig.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive