Monday, July 4

Tahniah Ustaz Azizan,Tahniah PAS Kedah.



tahniah kepada Kerajaan Negeri Kedah yang telah jayanya mentadbir negeri dengan terbaik sekali.Rakyat negeri kedah patut berbangga dengan pencapaian yang dikecapi oleh PAS yang mendakwa mereka berjaya membawa pelaburan yang paling banyak dalam sejarah dan memang berkebajikan.Tamat sudah pujian MKP kepada Azizan dan PAS.


Umum tahu orang melayu berniaga ditepi jalan bagi menyara keluarga,Jika Kerajaan Negeri Kedah Prihatin dan mengambil berat tentang nasib orang kedah depa takkan nak buat naya kat orang melayu.Sebaliknya memberi sokongan dan nasihat yang terbaik bagi memajukan lagi ekonomi orang melayu nie pasal apa yang kerajaan negeri nak roboh kedai pulak,Kepada pemimpin Azizan harus ingat jangan lupa setiap rakyat kedah ada undi yang boleh dan menjatuhkan kerajaan negeri dengan undi tersebut.


Masalahnya PAS kedah depa nie dok ingat depa tue baguih sangat dan tindakan lahanat PAS nie semua betul.Puak anak haram jadah PAS nie dok tiru DAP lahanat pulak dah roboh kedai orang melayu.Sebelum nie PAS Barua nie dah robohkan kedai orang melayu dekat depan Cinta sayang Golf Club.MKP memang terbakaq gila dengaq berita tue sebab MKP mempunyai Sejarah yang takkan dapat dilupakan apabila berkunjung dikedai tersebut.Almaklum "Dalam hati ada taman".Kini hanya tinggal kenangan dah habis la pulak nie kat Aloq Setaq Pulak.Azian Kartun Hang jang dok kata tak tau Pulak lepas nie.




Para peniaga kecil di sekitar bandaraya Alor Setar merancang untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran bagi membantah tindakan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) yang merobohkan gerai peniaga tanpa notis sepanjang Pas menerajui kerajaan negeri Kedah.

Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata pihaknya memberi tempoh tiga minggu kepada MBAS untuk menyelesaikan masalah peniaga terbabit dengan menyediakan tapak perniagaan baru kepada mereka serta memberi pampasan sewajarnya ke atas kerosakan barangan ketika pihak MBAS merobohkan gerai mereka.

"Sekiranya MBAS gagal menyelesaikan masalah itu, Ikhlas bersama peniaga di sini akan mengadakan bantahan beramai-ramai menuntut hak peniaga yang teraniaya,” katanya pada sidang media selepas meninjau gerai milik MBAS berhampiran Stadium Darul Aman di sini hari ini. — Bernama

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive