RAPID

Monday, May 13

ANWAR DAN GUAN ENG MENGAMUK PADA BEKAS HAKIM............... #Rasis #BlackOut505 #LainKaliLah


"Siapa yang makan cili dialah merasa pedasnya" ayat itu patut diberikan pada Anwar dan Guan Eng. Takkan nak sekat kebebasan orang lain menyuarkan hak mereka. Bukankah selama ini Pakatan Harami  memperjuangkan Hak Kebebasan bersuara. Bila kena batang Hidung sendiri tak upun mengamuk...

Bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah menyeru golongan Melayu agar bertindak dengan lebih agresif untuk mempertahankan hak golongan itu dan juga menyusun semula masyarakat, ekoran keputusan pilihan raya umum 5 Mei.

Bercakap dalam seminar yang membincangkan mengenai kesan pilihan raya tersebut hari ini, Mohd Noor menyeru demikian kerana orang Cina didakwanya mengkhianati ikatan setia kawan orang Melayu itu melalui usaha untuk merampas kuasa politik.
“Pengkhianatan orang Cina terhadap ikatan setia kawan orang Melayu itu adalah benar oleh kerana mereka merancang untuk merampas kuasa politik setelah membolot kuasa ekonomi,” katanya, mengulas keputusan pilihan raya tersebut.  
Dakwaan mengenai pengkhianatan orang Cina itu mula timbul apabila keputusan pilihan raya umum 5 Mei menunjukkan BN hanya mampu menguasai 133 kerusi parlimen, berbanding 140 dalam pilihan raya umum 5 Mei. 
Bagaimanapun, Umno yang banyak bertanding di kerusi majoriti Melayu berjaya memperolehi sembilan lagi kerusi, berbanding hanya 79 kerusi pada 2008, walau parti BN yang bertanding di kerusi majoriti Cina – MCA dan Gerakan – kalah teruk dalam pilihan raya kali ini, 
Di sisi Pakatan Rakyat pula, ramai calon Melayu menang di kerusi campuran, malah turut menewaskan calon pencabar dari kaum Cina. 
Dalam ucapan selanjutnya, Mohd Noor mempertegaskan amaran bahawa orang Melayu akan membalas dendam sekiranya dikhianati. 
“…Bagi orang Melayu, pantang larangnya, jangan dikhianati orang Melayu. Oleh kerana orang Melayu bila dikhianati, dia membalas dendam kesumatnya tak sudah-sudah,” katanya.
Naib Presiden PKR N Surendran menuntut supaya bekas hakim mahkamah rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah dipecat daripada jawatankuasa pengaduan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ekoran kenyataannya yang dianggap bersifat perkauman semalam. 

Anwar berkata, kenyataan Datuk Mohd Noor Abdullah itu malah mengatasi kumpulan pelampau kaum Ku Klux Klan (KKK) di Amerika Syarikat, katanya.

“Ucapan rasis bekas hakim Mahkamah Rayuan Mohd Noor Abdullah mengatasi Ku Klux Klan dan akan membuatkan (pemimpin Nazi Jerman, Adolf) Hitler bangga.

MKP Ayat Sempoi : Depa nie takut bila api perkauman dimainkan, padahal mereka yang mulakan dulu. Anwar gagal jadi PM kenapa Surendran tak suruh Anwar bersara aje...

6 comments:

Unknown said...

Datuk Mohd Noor Abdullah bercakap tentang Melayu di Malaysia. Kalau melayu Ku Klux Klan dah lama Cina lahanat tak wujud lagi di bumi ni.

Untuk pengetahuan Nuar Juburi, Hitler tak akan bangga sebab Melayu tak bariskan Cina ditepi lubang dan tembak macam mereka buat. Malah di sini kita bagi warga negara pada datuk nenek mereka dan mereka dengan senang berniaga sampai kaya raya.

Anonymous said...

Anwar perosak bangsa. Kaum melayu tunggu apa lagi... Ingat apa jadi pada kerajaan melayu melaka pada 1511 ?
Kerajaan melaka kuat. Oleh kerana ada manusia pengkhinat macam anwar...melaka tewas..JADIKAN ini pengajaran kita sekarang....
HAPUSKAN ORANG INI.... Allah-hu-akhbar.

Anonymous said...

Wahai manusia,,,jgnlah kamu melampaui batas. Kamu tidak akan berjaya...kelak kamu akan binasa...

Anonymous said...

KATA MUTIARA....

PANTANG LARANG MELAYU.....JGN KHIANAT BANGSA MELAYU...TERUTAMA BANGSA MELAYU SENDIRI......DENDAM KESUMAT TAK HABIS HABIS....

KALAU HARTA 7 KETURUNAN....BANGSA TAK HABIS HABIS.....HIDUP MELAYU

Ingat dia aje yg boleh bercakap memBABI BUTA

YAALLAH BINASAKANLAH ORG YG MEMBERI LALUAN JALAN ORG MELAYU MURTAD...

AMINNNNNNNNNN

Anonymous said...

Bila kita cakap mempertahankan hak melayu dikatakan racist. Tapi bila pembangkang memperjuangkan kaum lain tak pulak mengaku racist. Apa punya jahat pemimpin-pemimpin pembangkang ni.

Anonymous said...

mulakan dari sekarang.....perkasakan ekonomi org melayu/islam.....boikot cina....buy from them last....ayoooh sedara2 ku mulakan kempen ni.....start from small then go to the bigger industry.....rapatkan saf2 kita.....tidak kira mana parti pun kita turut.....ikhwanul muslimin kita julang & tinggi kan.....as for myself.....aku dah stop beli barangan bulanan dri giant, otk so on so fall.....beli kay mydin....i had transform myself.....camne gan korang plak

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive