Tuesday, May 28

VIDEO : PELAKON Fast & Furious 6 TERKEJUT HARGA KERETA DI SINGAPURA..........?


Semasa PRU-13 Rakyat Malaysia kejutkan oleh Manifesto Pakatan Penipu Rakyat dengan harga kereta bakal diturunkan, Namun sehingga kini isu itu telah lenyap umpama pisang goreng panas. Panas seketika dan tak bertahan lama. Rakyat Malaysia mudah terlupa. 


Siapa yang bersungguh-sungguh menjayakan kempen ini? Melayu atau Cina DAP.


Ini adalah contoh terbaik dari warga Malaysia yang berkerja di Singapura. Mereka sebenarnya tahu harga kereta disana adalah mahal dari Malaysia. Tapi kenapa masih ramai yang tertipu dengan umpan murah DAP.

Pendapat MKP mengatakan mereka ini mudah tertipu atau memang BODOH sejak lahir lagi. Berfikir mengikut hawa nafsu bukan berlandaskan akal fikiran yang waras. Elok jugak selepas mengundi mereka tetap balik dan mencari makan kat Negara tue.

Memang elok kalau jika kata-kata Tan Sri P Ramlee pernah berkata didalam Filem 3abdul. "Eloklah tue penyamun tertipu dengan penyangak"...... 

Satu video mengenai betapa terkejutnya reaksi yang ditunjukkan oleh para pelakonnya iaitu Vin Diesel, Michelle Rodriquez, Gina Carano dan Luke Evans terhadap harga pasaran kereta yang terdapat di Singapura.

Wartawan yang menemuramah mereka meminta keempat-empat pelakon terkenal Hollywood itu untuk meneka harga kereta yang dinyatakan dan ternyata semua tekaan mereka itu tersasar jauh daripada harga sebenarnya.

Sebagai contoh, Diesel begitu terperanjat besar apabila diberitahu kereta jenis Toyota Prius di Singapura berharga sebanyak USD154,000 berbanding tekaannya iaitu USD50,000.

Malah Diesel sempat berjenaka dengan mengatakan jangan membeli kereta di Singapura jika anda mahu menjadi warganegara yang bijak.

Nyata, harga kereta di negara republik itu tersangat tinggi kerana kerajaannya mahu penduduk di sana kurang membeli kereta untuk mengelakkan masalah kesesakkan jalan raya dan trafik di negara tersebut.
Apa-apa pun layan dulu video aksi spontan pelakon-pelakon hebat ini

"The moral of the story, don't buy cars from Singapore" (Van Diesel, 2013)


1 comment:

Anonymous said...

Satu ayat...pi berambus..pi sana duduk la kat singa....enak nyaman damai bebasssss murah demo 24jam menjerit melalak melolong bla bla bla ya kannnnn Malaysia zalimmmm hidup terseksa benarkannnnnn...

Amin...tinggal org Melayu aje...memang tanah Melayu punnnn kannn kannnn kannnnn

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive