RAPID

Sunday, May 12

CHINADOLL PUN DEPA HERET PI #BlackOut Pulau Pinang...


Ramai yang tertipu pada Perhimpunan #BlackOut semalam. SMS yang dihantar mengatakan ini adalah perhimpunan anti rasis. Ramai yang terkejut apabila hadir disana ucapan dari pemimpin DAP dan Pakatan Harami semuanya mengapikan perkauman. MKP sempat jugak bergambar dengan ChinaDoll nie. Maaf rupa sebenar MKP tak dapat dipamirkan. Yang pasti ChinaDoll nie tak boleh bercakap melayu kami hanya berkomunikasi didalam bahasa Hokkien sahaja. Hebat tuduhan Puak Harami nie kata Bangla yang mengundi BN padahal depa pun ada pengundi Hantu dari ChinaDoll. 


Bendera PKR berada di longgokan Sampah. Kenapa tidak ada Bendera DAP di longgokan sampah juga. Nampak sangat PKR dihina oleh DAP..


PErghhhh siap minum beer lagi.... dasyat depa nie.

Persoalannya adakah untuk tempoh lima tahun yang akan datang, rakyat akan sekali lagi terpaksa menempuh politik populis yang tidak berkesudahan?

Adakah kita akan terus melihat cabar mencabar untuk menunjukkan satu pihak lebih baik daripada pihak satu lagi, sedangkan kita dah jelak dan muak dengannya?

Ingatkah bagaimana kerajaan Pulau Pinang memulakan bayaran kebajikan RM100 kepada warga tua dan kemudiannya kerajaan persekutuan memperkenalkan bayaran BR1M RM500.


Lim Guan Eng dan Tan Sri Khalid Ibrahim (jika beliau dipilih semula menjadi MB Selangor) dalam penggal kedua mereka sebagai ketua kerajaan akan dan sebaliknya menumpu kepada dasar-dasar sebenar seperti mewujudkan pekerjaan dan kemakmuran.

Guan Eng sendiri perlulah memperkenalkan program-program jangka panjang untuk mengatasi masalah harga rumah yang terus meningkat di pulau dan mengurangkan jurang etnik dan politik di antara penduduk pulau dan tanah besar.

Khalid pula hendaklah membantu beratus ribu golongan miskin bandar di Selangor dan tidak menyerahkan tanggungjawab itu kepada kerajaan pusat.

Kita juga berharap DS Najib jangan mengendahkan dasar-dasar populis yang dikemukakan oleh penentangnya, sebaliknya memberi tumpuan kepada Program Transformasi Nasionalnya yang termasuk Program Transformasi Politik dan NKRA membasmi rasuah.

Lagipun menentang rasuah adalah antara kempen utama pembangkang dan tindakan membanteras gejala itu secara langsung akan menyenyapkan pengkritik beliau.

Adakah dengan terus mempersoalkan keputusan PRU-13, kita akan terus menyaksikan ketidaktentuan politik selama 5 tahun akan datang? 

Jika itulah keadaannya, Malaysia akan sengsara.

Dunia kini di ambang pemulihan ekonomi global dan kita mestilah bersedia untuk menyahutnya.

Kepada pemimpin-pemimpin Pakatan, khususnya Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan Mat Sabu, cukuplah. Anda sudah membentangkan hujah anda dengan jelas. Rakyat (majoriti) menyokong anda. Terbukti. Bagaimanapun, anda KALAH.

Cukuplah dengan perhimpunan-perhimpunan haram. Sekarang masa untuk anda mengumpul bukti-bukti sahih. Pastikan Pakatan menggunakan kedudukan wakil-wakil rakyatnya di Parlimen untuk membetulkan apa-apa kepincangan, sama ada berkaitan SPR, SPRM atau badan kehakiman.

Jangan lagi heret rakyat berdemonstrasi jalanan. Mereka perlu bekerja untuk menyara hidup.




3 comments:

Anonymous said...

kita ni nak tengok saja je ka..tak dak reaksi tindak balas... bila kita nak berhimpung????

Anonymous said...

Kita boleh berhimpun..tetapi mungkin himpunan menentang monopoli peniaga bukan-melayu yg menaikkan harga sesuka hati..

Anonymous said...

Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
1) Anjakan paksi perjuangan UMNO kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
Persoalannya beranikah UMNO menerima perubahan ini?

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive