Monday, May 20

KEPALA BAPAK KAU DAN KEPALA BAPAK AKU.........

Ada satu adegan dalam filem Labu dan Labi yang dilakonkan P. Ramlee dan AR Tompel. Latarnya di serambi rumah Pak Haji Bakhil mungkin kerana hajat yang dicita tidak kesampaian timbulah kepala bapak menjadi permainan, keduanya sedang bertekak dengan hujah ‘kepala. P.Ramlee memijak kepala bapak A.R Tompel dengan mudah akan tetapi bila hendak dibalas. P.Ramlee membuka langkah silat.


“Hah ni kepala bapak kau, ni pulak kepala bapak aku. Ha pijak lah!” lebih kurang begitulah katanya.

Situasi akhirnya meruncing dan pergaduhan dalam skala lebih besar pun bermula.

Pada zaman itu, barangkali permainan kepala bapak ini kelakar dan mengundang ketawa. Hari ini pun mungkin di sekolah rendah, masih lagi ada anak-anak yang main ‘bapak’. Dikutuknya nama bapa orang ini, kemudian dibalas dengan kutukan tentang bapa orang itu. Secara dasarnya, permainan kepala bapak ini amat sinonim dengan segala yang kebudak-budakan.

Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia telah mengutuk tanpa memberikan fakta serta mengikut undang-undang yang telah diluluskan oleh Parlimen Malaysia, Kenyataan Menteri Dalam Negeri yang baru. Zahid Hamidi dengan nada mempertahankan apa yang diamanahkan sebagai Menteri Dalam Negeri menyuruh sekalian rakyat yang tidak bersetuju dengan sistem sedia ada di negara ini supaya berhijrah keluar dari Malaysia, dan pergi ke negara yang mengamalkan sistem yang mereka suka.



MKP Ayat Sempoi : Anwar dah jadi macam budak tadika, Kurang cerdik tu pun ramai yang kena Tipu..

6 comments:

Anonymous said...

bukan AR Tompel la....M Zain kot....iskhh...jgn bagi org kampung malu...hahaaaa

Anonymous said...

sokong penuh kenyataan Menteri

Anonymous said...

Bukan AR Tompel tapi Mohd Zain yang memegang watak sebagai 'Labu'.

Anonymous said...

Dalam byk byk bapak bapak apa paling best?...jawabnye bapak liwat hehehehe kak ton saaaayang smuaaa....

Anonymous said...

M.zain la....bukan tompel

Anonymous said...

Betul...klau dia mengilai macam pontianak jantan. Tidak pon tak habis2 buat cerita welfare klau kalah kata nak mgajar luar negara. Syiok sendiri.. Usiti mana yg nakkan dia asyik buat fitnah semanjang. Dah la perasuah ambil rasuah pulak tu. Usiti buat roti. Bumi pon tak trima dia jadi seperti attartuk. Jahat munafiq dajjal-lick.

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive