RAPID

Thursday, May 23

VIDEO : AKSI GANAS BILA TIAN CHUA DITAHAN OLEH @PDRMsia @Zahid_Hamidi



Korang tengok sendiri Tian Chua enggan mengikut arahan yang telah dikeluarkan oleh anggota PDRM yang telah diamanahkan supaya menahannya.

Sikap kurang ajar pemimpin pembangkang ini jelas menunjukkan mereka ini kurang ajar dan tidak mengikut arahan yang telah diberikan.

Anggota PDRM telah memujuk Tian Chua supaya memberikan kerjasama , namun setelah beberapa minit anggota yang berlemah lembut memujuk namun gagal.

Tian Chua memberikan alasan tidak akan mengikut jika tanpa pegawai atasan. Setelah lama memujuk akhirnya angkat masuk kedalam kereta. Pada masa yang sama Tian Chua melembutkan diri dan jatuh kelantai.

Ini adalah taktik untuk menimbulkan rasa simpati. Gampang sungguh pemimpin PKR nie. Mencari publisiti murah.




Siapa yang tak kenal Tian Chua? Pakar gigit telinga polis, langgar orang, serang polis, cetus kekecohan dan paling hebat yang dia pernah buat ialah menuduh insiden di Lahad Datu sebagai satu "sandiwara" BN..!!!

Tian Chua pernah didakwa kerana mencederakan Konstabel Rosyaidi Anuar, 22, di jalan menghala ke bangunan Parlimen pada 10.45 pagi 11 Dis 2007.

Tian Chua telah dijatuhi hukuman oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur dengan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 selepas beliau didapati bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Walaubagaimanapun mahkamah telah membenarkan penangguhan hukumanan tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.

Jika Tian Chua gagal dalam rayuannya terhadap hukuman tersebut, maka beliau akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen Batu.



7 comments:

Anonymous said...

Padan muka! jangan bagi dia muka lansung. Berani buat, berani tanggung la.. Nak berdrama lak.

Anonymous said...

Syabas PDRM. We are all behind you. Gani 4tail wake up! No more excuses to delay charges. We are watching you. Tunjukan transformasi AG office!

Anonymous said...

TianBabi ni elok disumbat dgn Nuar. Bg ajar dia kebebasan mesti dihargai utk kebaikan bukan cetuskan huru hara.

Saja dia buat2 'keras' supaya POLIS berkasar..tp POLIS siap ckp 'pelan2'..baik punya layan PiggyChua haramjdh ni!

WE SUPPORT PDRM!!

SWEEP THEM ALL!!

anti PR said...

Syabas KDN & PDRM. Sumbat saja petualang Negara ni dalam lock up. Satu lagi, kes-kes dia yang tertangguh tu mohon percepatkan. Mohon AG chambers lebih proactive.

Anonymous said...

Kenapa perlu cabar kewibawaan polis? Rasanya jika PR perintah semua polis akan dibuang kerja. Agaknya siapa pulayang nak jalankan tugas kawal keselamatan?

Anonymous said...

Syabas PDRM! Kasi cuci ini Malaysia dari bangsat-bangsat macam ni! Haram jadah ni seorang PENJENAYAH tapi diangkat sebagai pemimpin oleh pembangkang! Rakyat majoriti tolak anjing mcm ni!

Anonymous said...

Tian Chua ni memang anjing.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive