exponegaraku

Monday, May 13

WOI..!!! AMBIGA HANG MAI SINI SAT.......


Ambiga Sreevenasan, Pengerusi BERSIH baru-baru ini menyeru rakyat agar memboikot akhbar-akhbar perdana iaitu New Straits Times, Utusan Malaysia, The Star dan Berita Harian selama sebulan.  Beliau juga menyeru agar rakyat memakai baju hitam sepanjang sebulan bagi menunjukkan protes terhadap keputusan PRU-13.  

Alasan Ambiga ialah keputusan PRU-13 diperolehi dengan cara tidak bersih.  Untuk itu, beliau juga mendesak agar Pengerusi SPR meletakkan jawatan.  

Sebagai seorang yang berlatarbelakangkan undang-undang, Ambiga benar-benar memalukan dirinya sendiri kerana membuat tuduhan tanpa bukti.   Lebih-lebih lagi apabila beliau juga yang beria-ia, melompat terkinja-kinja mendesak sistem dakwat kekal yang ketinggalan itu.   Nasib baik SPR terus menggunakan sistem sedia ada, yang mana memastikan pengundian berjalan lancar, sementara penggunaan dakwat kekal adalah tidak lebih dari usaha untuk membuat Ambiga gembira.  

Malangnya, Ambiga masih tidak gembira walaupun tiada satu pun kes mengundi dua kali atau tidak dibenarkan mengundi akibat kelemahan dakwat kekal yang dipersoalkannya itu.  Ambiga tidak akan gembira selagi BN menang kerana BNlah yang menjadi penghalang utama kepada impiannya untuk melihat umat Islam bebas untuk murtad dan rakyat Malaysia bebas untuk mengamalkan LGBT.  

Oleh kerana tidak mampu menjadikan sistem dakwat kekal sebagai modal utama untuk menjustifikasi sebarang bantahan, maka Ambiga menuduh adanya pengundi hantu dan juga penipuan ketika kiraan undi iaitu apabila berlaku gangguan elektrik.   Tuduhan ini sudah disebarkan secara meluas dan giat di laman-laman sosial bagi membentuk persepsi yang kuat di kalangan rakyat bahawa PRU-13 tidak bersih.  

Walaubagaimanapun, Ambiga mendapati bahawa usaha untuk membentuk persepsi ini tidak semudah yang disangka apabila akhbar-akhbar perdana berjaya menepisnya dengan melaporkan kebenaran dan juga penjelasan, termasuk bukti.   Sedangkan apa yang dimomokkan Ambiga hanyalah tuduhan tanpa bukti.  

Dengan mendesak agar akhbar-akhbar ini diboikot, Ambiga sebenarnya telah mengesahkan bahawa apa yang dilaporkan oleh akhbar-akhbar tersebut adalah benar dan beliaulah yang sebenarnya menipu.   Dan Ambiga tidak mahu rakyat menerima maklumat yang benar dan ingin mereka terus disogok dengan maklumat dari sebelah pihak sahaja.   

Lagipun, jika laporan akhbar-akhbar itu tidak benar, tentu Ambiga telah pun mengemukakan saman serta hujah balas.   Namun, ini tidak berlaku, Ambiga tidak mampu memberi bukti dan hujah balas atau mengambil tindakan saman ke atas akhbar jauh sekali SPR. 

Sebaliknya, Ambiga hanya bermain di atas ‘permukaan’, membuat tuduhan rambang dan rawak bagi menyebarkan persepsi.  Ambiga tidak mampu memberitahu secara spesifik di mana berlakunya penipuan, siapa dan berapa ramai yang terlibat, tempoh dan masa tepat penipuan berlaku, mahupun bagaimana penipuan itu berlaku secara terperinci.  

Sedangkan, tanpa semua maklumat ini, bagaimana Ambiga boleh mengesahkan bahawa penipuan benar-benar berlaku?  

Bagaimana seorang peguam seperti Ambiga berbuat sesuatu yang tidak bertepatan dengan perjalanan undang-undang?  

Bagaimana seorang pejuang demokrasi seperti Ambiga menentang keputusan demokrasi? 

Bagaimana seorang pejuang hak kebebasan bersuara seperti Ambiga menyeru rakyat agar memboikot, sekali gus menyekat hak kebebasan akhbar? 

Jelas, hujah dan tindakan Ambiga bukanlah hujah seorang pejuang kebenaran, tetapi hujah seorang seorang yang mempunyai agenda jahat yang sengaja ingin memburukkan SPR dan kerajaan.  Ia juga bukan hujah seorang pejuang hak asasi dan kebebasan, tetapi hujah seorang hipokrit dan pengkhianat yang paling hodoh dalam sejarah kemanusiaan.  

Jika beginilah cara Ambiga menangani ketidakpuasan hatinya terhadap keputusan PRU-13, maka Ambiga wajar berhenti mendabik dada sebagai seorang pejuang apa-apa jua hak pun.  Mengaku sajalah diri itu sebagai seorang agen pertukaran rejim, dan berjuanglah atas platform yang sebenar.   Tidak perlu menyamar dan berlakon lagi, kerana segala-galanya sudah terserlah.  

9 comments:

Anonymous said...

Kalau dia boleh tuduh result PRU13 sebagai tidak bersih tanpa sebarang bukti yg boleh dibawa ke mahkamah, jom kita juga tuduh dia sesuatu.

hmmmm....nak tuduh apa ya?

Aha..! dah dapat dah idea:

Ambiga telah memelihara kambing di belakang rumahnya tanpa kebenaran Majlis pembandaran. Dengarnya ramai jiran-jirannya telah mengadu tidak dapat tidur setiap malam krn kambing2 itu asyik mengembik lapar krn tidak diberi makan (maklumlah ambiga sibuk dok melalak di jalanan).

Anonymous said...

Harap SPR saman AmbigAss ini secepat mungkin. saman jugak semua blog2 yang menyiarkan terdapat gangguan elektrik...tunggu apa lagi. kena bertindak ikut cara PR...saman saja...nak tunggu KDN buat kerja jgn harap lah...sudahlah menteri macam pondan, IGP pulak langsung tak tegas...

Anonymous said...

Lucutkan gelaran Datukship dia, lucutkan kerakyatan dia, tunjukkan bontok kat muka dia dan kentutkan dia.

Anonymous said...

spr dan tnb penakot atau perkara tu benar terjadi sbb tu x berani saman..minta pencerahan pd yg tahu

Anonymous said...

Aku rasa lah kan SPR jgn layan la puak2 yg meroyan ni
Kita ada undang2 ,buat bantahan ikut saluran yg btl

Tp yg kita dok heran tu bila negeri2 pembangkang yg dok terhegeh2 angkat sumpah jwtn MB,
Kalau x terima x pyh la nk angkat sumpah

Ckp x serupa bikin

Anonymous said...

Ambiga adalah queen kepada segala pundek pundek paria didunia..keling paria ni da wajib disepak kat muka hitam legam lebam dia tu..seluruh rakyat malaysia..jumpa je keling paria ni tolong sepak muka dia, ludah dan kencingkan

Anonymous said...

Masanya sudah tiba bagi Ambiga dan semua pengkhianat negara yang bersama beliau untuk menghadapi kebenaran dan kenyataan. Segala amalan-amalan jahat mereka walaupun sebesar zarah sekalipun akan diperlihatkan kepada rakyat Malaysia tidak lama lagi insyallah.

Anonymous said...

Kalu hari ini 1 juta nashkah akhbar arus perdana di jual, harap2 esok di jual 2 juta. X yah ajar rakyat nak boikot lak. Rakyat pun dpt fikir juga. HIDUP UM, BH, STAR DN NST.

Anonymous said...

Keluarga saya baca Utusan dan berita harian dr dulu sebelum lahir....lahir aje dah diajar jgn jadi seperti kaum nabi luth....nyanyi semasa bayi

Tidurlahhh anakkuuuu..jgn seperti umat luth yg dibinasakan....tidurlahhhh

YA ALLAH BINASAKANLAH ORG YG MENUNJUKKAN CARA ATAU MEMBANTU ORG ISLAM MURTAD

AMINNNNNN

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive