RAPID

Monday, May 6

KAUM CINA PENANG TIPU @NajibRazak ....


Apa dah jadi dengan sokongan kaum Cina!!!Nampaknya Cina dah mula tunjuk tembelang politik perkauman. Hanya 5% undi pada kali ini kepada Barisan Nasional. Datuk Seri Najib Razak sudah 6kali datang ke Pulau Pinang dan memberikan bermacam-macam peruntukkan kepada kaum ini namun akhirnya "Madu diberi Racun berbisa dibalas" Jika selepas ini jangan pulak salahkan Kerajaan Persekutuan jika tidak mendapat peruntukan. 

Mintalah pada Tokong Crocky Lim Guan Eng...

Pada pemimpin Barisan Nasional dari GERAKAN, MCA dan lain-lain buatlah seperti yang sepatutnya. 

Anda semua telah diberi amanah akan tetapi masih gagal mencapai apa yang dikehendaki. Kegagalan ini perlu dibayar dengan meletak jawatan dan memberikan peluang pada mereka yang ingin berkhimat pada masyarakat. Pulau Pinang perlu ada perubahan yang drastik. 

GEORGETOWN: Teng Chang Yeow, sebentar tadi mengumumkan meletak jawatan sebagai Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri dan Setiausaha Agung GERAKAN. 
Beliau akan berbuat demikian dalam tempoh seminggu dan akan menyelesaikan segala urusan sebelum letak jawatan.  
Chang Yeow berkata, ia adalah sebagai rasa tanggungjawabnya atas pencapaian lebih buruk BN berbanding pada Pilihan Raya Umum 2008.
MKP Ayat Sempoi : Tabik Spring pada Teng Chang Yeow kerana Janji Ditepati, Yang lain bila lagi...

11 comments:

Anonymous said...

Tak perlu tabik,.. dia letak jawatan dalam senyuman..

Anonymous said...

Yang ni macam nak lari dari tanggungjawab je... Kalah lari, bila menang, akulah hero dan demand macam2.

Anonymous said...

pembangkang kata BN bwk bangla.Cmtu penang menang with China immigrants nye vote.boleh ckp cmtu?

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Anonymous said...

cina mmg pukimak...sial la cina...all chinese is bastard...fuck all chine...i hate chinese

Anonymous said...

China ni keje lain takdak

Dok menipu menipu menipu

Tok nenek dia dulu angkut tong taik

Tak boleh percaya

Tokong dia pun dia tipu

Anonymous said...

Implement ISA back..so peoples will know if they racist

Anonymous said...

mana vidio lg..sama cam papagomo..tin kosong

Anonymous said...

Memang patut dia letak jawatan malah tak sepatutnya pun dia Dilantik sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang. Dia lah yg merosakkan segalanya seolah olah Memang plan utk kekalahan BN Di sini. Calon GERAKAN yg boleh menang dan telah berbakti dantelah diterima oleh semua kaum Di N14 Machang Bubok Di buang dan digantikan dgn kroni dia yg bukan pun ahli GERAKAN. Seorang Lawyer yg mcm Gangster

Tok Cha

Anonymous said...

Memang patut dia letak jawatan malah tak sepatutnya pun dia Dilantik sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang. Dia lah yg merosakkan segalanya seolah olah Memang plan utk kekalahan BN Di sini. Calon GERAKAN yg boleh menang dan telah berbakti dantelah diterima oleh semua kaum Di N14 Machang Bubok Di buang dan digantikan dgn kroni dia yg bukan pun ahli GERAKAN. Seorang Lawyer yg mcm Gangster

Tok Cha

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive