exponegaraku

Thursday, May 16

SESUDAHLAH MENIPU WAHAI ZAIRIL KHIR JOHARI.......? VIDEO INI SEBAGAI BUKTI...


Sungguh mengarut!!!! Ahli Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP (CEC), Zairil Khir Johari semalam ketika Wacana Sinar Harian mengatakan parti DAP tidak pernah memainkan atau mengamalkan politik perkauman. Inilah antara kenyataan yang paling kelakar kerana umum mengetahui parti dokongan beliau itu merupakan gerakan politik ‘ultra kiasu’. Yang paling menarik, Zairil tidak dapat menafikan mengenai dominasi kaum Cina di dalam DAP.
 

Video ini menunjukkan kekejaman DAP terhadap orang melayu. Nak tipu apa lagi?

“Ya, memang kebanyakan ahli DAP dari masyarakat Cina. Itu memang tidak dinafikan” katanya.
 
Ternyata Zairil cuba memperbodohkan rakyat dengan satu kenyataan dangkal masyarakat tahu DAP adalah merupakan sebab utama kepada Tsunami Cina dan pakatan pembangkang (PR). Malah mereka juga yang antara pengerak kepada idea untuk mengharamkan Utusan Malaysia atas alasan laporan yang dikeluarkan berbaur perkauman.
 
Malah DAP juga sebelum ini adalah merupakan dalang dengan mengapi-apikan sentimen perkauman sehingga menyebabkan penyokong Cina, terpedaya untuk percaya jika PR menang, kuasa Melayu akan dihapuskan dan Malaysia bakal menjadi sebuah negara republik.
 
Mereka juga kemudiannya berjanji seolah-olah kuasa Melayu di Malaysia tidak akan hilang, sedangkan masyarakat sedar dan melihat sendiri bagaimana Melayu Pulau Pinang, kini ibarat merempat di tanah air sendiri tanpa rumah dan kehidupan yang terurus. Mereka telah dianak-tirikan di sebalik kemajuan Pulau Pinang dengan diasingkan ke kawasan-kawasan yang terpencil.
 
Politik idea dan bukan bernilaikan perkauman jelas Zairil menjadi tunjang DAP adalah satu penipuan terang-terangan pembangkang yang jelas tidak menghormati hak media, malah menggunakan media mereka untuk melemparkan tuduhan jahat dan tidak berasas. 
 
Lihat juga bagaimana cybertroppers tajaan DAP yang berselindung di sebalik kebebasan bersuara yang menyerang masyarakat dengan propaganda berbaur perkauman sehingga sanggup bermain dan menyentuh sensitiviti rakyat khusus mereka yang beragama Islam.
 
Malah, mereka juga antara pihak yang melaksanakan pengharaman kepada media dengan kenyataan ugutan dan ancaman saman dan sebegainya. Mereka cuba menggunakan undang-undang bagi menyekat kebebasan media sekiranya gagal mengikut acuan dan rentak mereka. 
 
Malah ketika seisi soal jawab di salh satu forum yang diadakan, seorang hadirin nyata tidak dapat mengawal perasaan apabila bangun dan bertanyakan soalan mengenai maksud kebebasan media kepada Zairil yang cuba membersihkan imej DAP.
 
"Di mana kebebasan media di Pulau Pinang, sedangkan akhbar seperti Utusan Malaysia tidak dibenarkan membuat liputan di Pulau Pinang,"katanya.

7 comments:

Anonymous said...

Zairil nak peduli apa... dia bukan melayu tulin, dia anak CINA tulin. Anak angkat Khir Johari. Nama dia CHRISTOPHER HOWARD LIM. Kalau tak caya tanya Tungku Aziz (Bekas org kuat DAP). Mungkin dia ni anak beranak dengan Lim Kit Siang kot???

Anonymous said...

SI ZAIRIL NAMA SAJA MELAYU TAPI ANAK BERDARAH CHINA 100%. HAMPA INGAT LGE NAK BAGI ORANG MELAYU TULEN JADI ORANG KANAN DIA KAH? JAUH SEMANGGANG DARIPADA API LAH. DASAR LGE SAMA DENGAN LKY DI SINGAPURA. SAMPAI MATI PUN JAWATAN PENTING DEPA TAK BAGI KAT MELAYU. ADA JURUTERBANG PENGEBOM MELAYU DI ANGKATAN TENTERA UDARA SINGAPURA? TAK ADA. SEBAB APA? SEBAB DEPA TAK PERCAYA KAT ANAK MELAYU.

Anonymous said...

Tu la taktik tipu..pakai tudung labuh...org pas melayu tengok oo Islam

Buat janji kat pas nak masuk Islam kalau menang tapi jgn heboh dulu

Berii elaun supaya jadik baik ikut al quran dan sunnah

Janji sikit org Melayu pas dah percaya. Org pas kelantan pi sana duduk penang kerja sana biaq hang tau.

Jgn menyombong..kerja kat kerajaan negeri BN..ngapa tak kerja di kelantan atau kerja di co. cina..baru boleh dabik dada..anda mulut besar hebat

Hoi Melayu pas...saudara seagama awak di penangtu dah menderita....awak semua tambah bantu lagi derita mereka

Ngapa boss besar awak tak tegur boss dap..kalau kat UMNO maki hamun

Anonymous said...

aku ada terbaca kat satu website berbahasa inggeris (tapi dah tak ingat kat mana) berhujah pasal org2 yahudi sedang mencari 'keturunan2 atau suku2 kaum yahudi yg hilang dlm lipatan sejarah' dan ada 2 3 org Melayu yg bercerita panjang lebar dan mengaku setelah membuat analisis kemungkinan besar ada org2 Melayu di Malaysia ni yg asal keturunannya konon2nyalah adalah dari salah satu suku kaum yahudi yg hilang tu.

mungkin keturunan Melayu jenis inilah yg sedang giat sama melenyapkan bangsa Melayu yg ada skrg dan menggantikannya dgn Melayu yahudi.

mungkin Melayu jenis ni takut nanti dizalimi oleh bangsa 'yahudi timur bermata sepet' sekiranya PR dapat memerintah negara. jadi baik awal2 lagi mengaku keturunan yahudi! persediaan yg bijak tu ...

Anonymous said...

entah2 yg sokong PAS tu betul2 keturunan yahudi kot? contohnya nik ajis ... siapa tahu.

lagi pun dia mana ada mengaku keturunan Melayu, malah malu nak sebut perkataan Melayu pun.

yg dia tak malu sebut 'celako, celako, celako' ...

Anonymous said...

jangan main wayang laaa zairil..
org tau siapa kamu sebenarnya..
kamu akan terima balasan dari doa2 org yang teraniaya

Anonymous said...

Buka seluar dia dah potong ke....belum

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive