Wednesday, May 29

@PDRMsia SEDANG MENCARI HISSAMUDDIN RAIS


Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini mempertahankan tindakan polis menahan beberapa aktivis pembangkang sebagai langkah penguatkuasaan undang-undang yang bertujuan mengekalkan keamanan dan menjamin keselamatan masyarakat.

Beliau menyangkal dakwaan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali kononnya polis cuba mewujudkan era 'mahathirisme' dengan menangkap beberapa aktivis pembangkang, sebaliknya menegaskan ia dilakukan berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada.

"Tetapi apa jua tindakan yang kami (polis) buat adalah tindakan yang patut kami buat iaitu menguatkuasakan undang-undang. Sebab itu kami dipanggil penguatkuasa.

Polis kini tengah mengesan aktivis dan pemimpin Bersih 2.0 Hishamuddin Rais.

Hishamuddin merupakan satu-satu suspek yang belum diberkas walaupun waran tangkap sudah dikeluarkan berkaitan dengan siasatan di bawah Akta Hasutan 1948 petang tadi.

Empat lagi yang lain—iaitu Mohd Tamrin Abdul Ghafar, Harris Fatillah Mohamed Ibrahim(Haris Ibrahim), Muahmmad Safwan Anang @ Talib, and Chua Tian Chang(Tian Chua) telah diberkas tadi.

Mengikut satu kenyataan akhbar, timbalan ketua polis Kuala Lumpur SAC Datuk Amar Singh Ishar Singh, waran tangkap di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan telah dikeluarkan oleh mahkamah majistret.

“Penama di para 1 hingga 4 waran tanggap telah disempurnakan dan dikehendaki hadir mahkamah Seksyen Jenayah 1, Kuala Lumpur pada 29 mei 2013 jam 8.30 pagi.”



6 comments:

Othaman Ahmad said...

Syabas dan tahniah PDRM.

Continue the good work for the sake of peace and prospertity of our beloved nation. We've had enough of all these instigators and trouble makers.

Anonymous said...

Senang nak cari mamat ni, tunggu demo setrus nye...kalu dapat jangan lepas2x da....

Anonymous said...

Semasa saya tersesat menjadi penyokong BUTA, TULI, BONGKAK dan BODOH PKR dulu, saya mendapati ramai peguam dan hakim, direkrut menjadi ahli PKR, termasuklah anak muda professional Melayu dan Bumiputera lain yang makin bongkak seperti kacang lupakan kulit dan rumpun asalnya (saya percaya ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS). Ini amat membimbangkan kerana saya amat mengesyaki mereka mahu menawan sistem Perundangan, Guaman dan Kehakiman dan Jabatan Perkhidmatan Awam di Malaysia! Sebab itu samseng PKR/DAP tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina muda untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, seperti yang berdemo tak habis-habis termasuk buat huru-hara depan balai polis, dan di Facebook si Cina pengganas, nama Venus di Sydney, yang sampai mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita. Polis dan KDN, mesti jangan biarkan hakim-hakim dan peguam-peguam PKR/DAP PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh terus menjadi samseng atau pengganas macam Cina pengganas itu! Dahlah tu, pengganas Cina ni panggil PM tercinta kita ‘najis’ – dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Kurang ajar betul – tak ada lansung perasaan mengenang budi dan saling menghormati sesama kaum, terutamanya seorang PM. Kita layan dengan baik lepas Cina dibawa penjajah British durjana, bagi kerakyatan dan juga Singapura dengan mudah sekali, dan PM kita begitu berbudi bahasa dan menabur bakti kepada orang Cina.

Apalagi si kacang lupakan kulit Melayu dan Bumiputera lain, sering teruja membaca akhbar bahasa Inggeris termasuk media pro-PKR/DAP seperti Malaysiakini, Malaysian Insider, FreeMalaysiatoday, Malaysiatoday, The Star, tanpa pandangan yang perlu kritikal kerana bahasa Inggeris adalah bahasa kuat Penjajah barat-Zionis (memang bahasa Inggeris telah jadi penting sebagai bahasa antarabangsa, tetapi hanya sebagai bahasa kedua, bukan untuk menggantikan bahasa nenek moyang berzaman kita, bahasa Melayu dan Bumiputera lain). Media dan penyokong pengkhianat ini juga sering menggunakan falsafah Barat yang amat mengasyikkan seperti “democracy, equality, freedom dan human rights” dengan objektif utama untuk terus menghapuskan hak, identiti, warisan dan tanah Bumiputera (juga bermakna "Native/Indigenous/Tribal/Orang Asal/Aboriginal") dan agama Islam. Sebab itu geng PKR/DAP sekarang kuat berkempen nak ganti kat sekolah national dengan bahasa Inggeris -jadi janganlah kita terperangkap dengan tunduk kepada gertakan tak habis-habis mereka, yang juga mahu menghapuskan sifat Nasionalis Melayu dan Bumiputera lain (dari sebelum dijajah British durjana dan di zaman Kemerdekaan lagi), melalui bahasa. Biar terus belajar bahasa Inggeris hanya sebagai bahasa kedua!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

DIA DAH LARI MASUK HUTAN LAH TU...UNTUK KUMPUL BINATANG2 DALAM HUTAN UNTUK KELUAR BUAT KACAU.

MUKA PUN SEBIJI MACAM KOMINIS....

Anonymous said...

Hisham rais lu mana mau lari pengecut...respek polis msia..superb job

Anak Lenggong said...

Mamat penyangak saorang ni kan berani bersuara dan buat provokasi je..sama saperti ditahun 70an dulu kes Baling..bila pihak berkuasa ambil tindakan dia melarikan diri ke luar negara berpuluh tahun sehinggalah member dia naik jadi Timbalan Perdana Menteri bawak dia balik ke Malaysia..lepas tu buat perangai lagi..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive