Thursday, January 31

MENGAPA DAP SUKA PERLEKEHKAN ISLAM.........?



Hak LGBT yang mempersoalkan mengapa Islam dipandang sebagai kolot kerana membantah hak LGBT tetapi Kristian tidak diberikan tanggapan yang sama walaupun sama-sama membantah, telah 'terkena' kepada pihak yang terlibat, puak Kristian Malaysia. Nampaknya, Kristian Malaysia tidak mengambil pendekatan yang sama seperti Kristian di seluruh dunia, terutamanya terhadap isu seperti penggunaan Kalimah Allah bagi Bible dan juga hak LGBT. 


Dan kini, persoalan yang sama masih lagi timbul di mana beratus-ratus ribu orang membuat demonstrasi di Perancis membantah hak golongan LGBT, dan terdapat tiga organisasi Kristian di Amerika Utara telah meletakkan petisyen awam untuk menghentikan Wycliffe Bible Translators, Summer Institute of Linguistics (SIL) dan Frontiers dari menghasilkan Bible yang mengandungi nama Tuhan Kristian (Father and Son) yang mempunyai terjemahan yang salah (Lord dan Messiah atau Guardian dan Proxy). 


Terdapat juga terjemahan Arab yang mengubah perkataan 'Father' kepada Allah yang dilihat oleh penganut Kristian sebagai sesuatu yang tidak boleh diterima kerana ia mungkin akan menyinggung umat Islam, dan juga boleh mengelirukan mereka yang baru menganut agama Islam atau Kristian.
Mengapa puak Kristian Malaysia tidak berkongsi pendapat yang sama?
Isu penggunaan nama Allah telah lama timbul di Malaysia. Puak Kristian Malaysia adalah antara yang paling lantang isu ini, termasuk menerima pertolongan dari DAP. 


Lim Guan Eng juga pernah menyatakan perkara ini sebagai sebahagian daripada perjuangan parti tersebut, yang kemudiannya mengundang permasalahan kepada PAS.
Hanya kerana sifat mereka yang gila kuasa, parti tersebut telah membuatkan puak Kristian percaya bahawa pluralisme adalah satu perkara yang boleh diterima, sebahagian daripada ajaran Kristian itu sendiri. 
Ini adalah masa buat semua agama di Malaysia untuk mula membezakan antara agama dan politik. 


Apabila umat Islam mempertahankan nama Allah daripada dipergunakan, ia menunjukkan bahawa mereka memperjuangkan agama, bukannya politik. Jadi, jika anda bencikan kerajaan Melayu-Islam, anda tidak perlu melanggar agama Kristian anda sendiri hanya untuk memberikan sokongan kepada sesiapa yang menentang pihak kerajaan. 


Perkara ini tidak langsung ada kena mengena dengan hak. Perbuatan ini adalah salah kerana akan mengakibatkan kekeliruan. Mungkin ini adalah masa bagi penganut Kristian seluruh dunia untuk menggalakkan Kristian Malaysia supaya melihat kembali apa yang dituntut oleh Bible, agar kita tidak keliru dengan agama masing-masing.
Bacalah, supaya kita tidak mudah dipergunakan oleh mana-mana pihak yang inginkan perpecahan antara rakyat.

KETUA PEMUDA UMNO PULAU PINANG MENGAMUK PULAK DAH .......


Berikut adalah kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang berhubung rumah mampu milik yang telah diumumkan oleh Guan eng semalam.

Pemuda UMNO PP meragui keikhlasan kerajaan negeri Pulau Pinang terutamanya LGE yang mengumumkan pendaftaran untuk rumah mampu milik di batu kawan dan jalan SP Chelliah. Sepatutnya LGE membina lebih banyak rumah  kos rendah dan bukannya mengelirukan rakyat dengan tema RUMAH MAMPU MILIK tetapi pada hakikatnya tidak mampu dimiliki oleh rakyat miskin PP .

Antara keraguan yang menjadi persoalan rakyat PP adalah Mengapa masa yang diambil hampir 5 tahun untuk mengumumkan pendaftaran sedangkan pengumuman untuk membina perumahan di Batu Kawan dan SP Chelliah telah mengambil masa lebih setahun. Pemuda meragui bahawa pelan pembangunan telah diluluskan oleh PBT kerana didapati tiada rekod pelan pembangunan diluluskan bagi kedua dua tapak.

Mengapakah harga yang ditawarkan dikedua-dua tempat hanya melibatjkan rumah kos sederhana dan sederhana rendah?Dimanakah rumah kos rendah?Harga yang ditawarkan juga amat tinggi dan menampakkan bahawa LGE masih mengambil untung daripada rakyat miskin PP apabila harga yang ditawarkan masih tinggi berbanding kos pembinaan.Adakah ini adalah gimik pilihanraya LGE melalui PDC untuk menutup pengkhianatan mereka terhadap rakyat miskin  tidak mampu PP selama 5 tahun memerintah yang hanya tahu menjual tapak rumah kos rendah taman manggis dan perumahan mampu milik di bayan mutiara.

Rakyat yang berpendapatan RM5000 sebulan pun akan merasa perit untuk memiliki rumah kos sederhana bernilai RM 400 ribu ,Bagaimana pula dengan mereka yang miskin tegar yang mana kononnya telah dihapuskan oleh LGE apabila mengumumkan bahawa minimum pendapatan rakyat pulau pinang akan dijadikan RM770 untuk hilangkan miskin tegar? Apakah harga rumah  mampu milik mereka? bukankah mereka sepatutnya diberikan rumah kos rendah.

Terbukti LGE amat licik menipu rakyat miskin pulau pinang apabila telah mengumumkan pembinaan rumah mampu milik dan pendaftaran rumah mampu milik yang masih belum diluluskan sedangkan yang rakyat sebenarnya mahu memiliki rumah kos rendah, sederhana rendah dan sederhana yang perlu diukur daripada garis kemiskinan rakyat miskin  bukannya nasihat perunding pakar daripada luar negara yang tidak tahu tahap kemiskinan rakyat. Sudah sampai masa LGE dan sekutunya DIAJAR DALAM PRU13.

Ir.Dr.Shaik Hussein Mydin
KP UMNO PP



SAH MEMANG MAZFUZ GUNA SURAT TIPU.........


Seperti yang MKP laporkan semalam KLIK hari ini telah berlangsung sidang media mengenai dakwwan surat palsu yang telah digunakkan oleh YB Penipu Pakatan Rakyat.Ternyata mereka terdesak dan mencari isu untuk menyerang JPM dan KDN...

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata surat arahan agar pengarah bahagian dan daerah menghantar kad pengenalan yang tidak dituntut ke Sabah, yang didakwa dikeluarkan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Jariah Mohd Said, adalah palsu.
 
Hishamuddin berkata, Jariah akan membuat laporan polis hari ini bagi menyiasat tuduhan itu.  
 
"Itu surat palsu. Ianya palsu. Tuduhan yang dibuat adalah berdasarkan surat palsu.
 
"Saya minta orang ramai yang tiada kepentingan politik supaya tidak mempercayai perkara yang dibuat oleh pihak tertentu. Ketua pengarah JPN juga akan membuat laporan polis hari ini," katanya.
 
Hishamuddin berkata demikian bagi menjawab tuntutan penjelasan Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar semalam yang mendakwa JPN serta Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengarahkan agar kad pengenalan serta Mykid yang tidak dituntut dalam masa 18 bulan dihantar melalui pos ke Keningau, Sabah.
 
Surat bertarikh 14 Disember itu diedarkan kepada semua pengarah bahagian kad pengenalan JPN kepada semua pengarah negeri dan daerah di seluruh negara.


BIARLAH GAMBAR INI BERCERITA PERIHAL YANG SEBENAR..........


Pemecatan bekas Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa selaku ahli Majlis Syura Ulama PAS sememangnya sudah lama dinanti-nantikan oleh suku sakat Anwarinas setelah beberapa percubaan sebelumnya menemui jalan buntu.

Kelibat Ustaz Nasharudin yang turut sama menyertai lawatan bersejarah Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak ke Semenanjung Gaza, Palestin dimanfaatkan sepenuhnya oleh pimpinan PAS untuk dijadikan alasan utama pemecatan tersebut.

Lain-lain alasan seperti tidak datang mesyuarat memaksa Majlis Syura memecat Ustaz Nasharudin pada pertemuan 13 Januari 2013 yang lepas sebenarnya hanyalah tempelan sahaja untuk mengabui mata ahli dan penyokong PAS.

Jika alasan tidak datang mesyuarat adalah punca utama pemecatan Ustaz Nasharudin tentunya sudah lama Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat sudah lama dibuang dari terus menganggotai Majlis Syura Ulama PAS.

Bukan satu rahsia pun sejak Nik Aziz mempengerusikan badan tertinggi PAS itu, sudah banyak teguran dari ahli bawahan mengenai kelesuannya. Terlampau jarang diadakan perjumpaan disebabkan kepimpinan Nik Aziz yang lemah dan tidak cakna dengan perjalanan parti.

Malah semasa penggal yang lepas, satu mesyuarat pun diadakan sekalipun tika itu wujud banyak isu yang melingkari PAS dan PR. Jadinya, dilihat pada asas ini selayaknya sudah lama Nik Aziz ditendang keluar dari Majlis Syura Ulama dan pengerusinya diambil alih oleh Timbalan Mursyidul AM PAS, Ustaz Haron Din.

Nama Majlis Syura Ulama PAS hanya kembali kedengaran ketika wujudnya isu melibatkan Ustaz Nasharudin, itupun dalam mesyuaratnya pada September 2012 yang lalu Nik Aziz sengaja buat perangai keluar awal setelah mengetahui agenda perbincangan tidak membabitkan kedudukan Ustaz Nasharudin.

Bibit kebencian Nik Aziz terhadap Ustaz Nasharudin sudah lama membuak semenjak timbulnya isu Kerajaan Perpaduan (UG) yang mana Ustaz Nasharudin adalah antara orang perantaraan yang dihantar oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang untuk membincangkan kerjasama antara UMNO dan PAS.

Bagi orang tua seperti Nik Aziz yang bertuhankan nafsu amarah, tindakan Ustaz Nasharudin itu telah melanggar pantang larang yang ditetapkannya. Tiada perpaduan mahupun muzakarah antara PAS dan UMNO demi kepentingan Islam selagi nyawa masih mengalir dalam tubuh Nik Aziz. 

Berbalik pada isu pemecatan Ustaz Nasharudin, sehingga kini surat pemecatan langsung tidak diterima oleh bekas Timbalan Presiden PAS itu. Berita pemecatannya hanya diketahui melalui kenyataan media oleh Setiausaha Majlis Syura Ulama, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh.

Tak mustahil surat pemecatan itu pun baru selesai dikarang selepas kelibat Ustaz Nasharudin dilihat bersama rombongan PM di Gaza, Palestin.

Dalam hal ini, Ustaz Nasharudin tidak keseorangan. Beliau bukan satu-satunya pemimpin PAS yang dianiayai sedemikian rupa dipecat tanpa diberi ruang pembelaan diri. Sudah ramai pemimpin PAS yang menjadi mangsa gaya kepimpinan PAS yang bersifat kuku besi dan diktatorship.

Sebelum ini, bekas Naib Presiden PAS merangkap Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Hasan Ali juga pernah mengalaminya, lama sebelum itu, bekas pemimpin PAS kawasan Pasir Putih, Kelantan, Cikgu Musa Salleh juga pernah menghadapinya.

Dalam PAS, perihal berlapang dada bukannya satu pilihan sebaliknya persoalan dendam kesumat seringkali menjadi taruhan utama dalam menentukan jatuh bangun seseorang pemimpin, lebih-lebih lagi jika seseorang itu dilihat bercanggah pandangan dengan Nik Aziz.

Walau apapun, pemecatan Ustaz Nasharudin yang diumumkan tatkala umat Islam seluruh dunia meraikan keberanian pemimpin Malaysia memasuki Semenanjung Gaza untuk sama-sama merasai sendiri keperitan penduduk Palestin yang dizalimi Israel, bukanlah satu tindakan bijak oleh PAS.

Tindakan tergesa-gesa dan bercorak kuku besi dan tidak demoktarik sebegini tidak akan membantu PAS mengukuhkan kedudukannya menjelang PRU 13. Suka atau tidak, kepimpinan PAS perlu menerima hakikat tiba masanya kelak parti itu akan semakin terpinggir dari sokongan umat Islam. 

Wednesday, January 30

HOT : TAKKAN MARAH SAMPAI GANTUNG MOTOR KAT TIANG......


Cara pelik untuk protes dan menyatakan ketidak puasan hati diorang. Hebat sungguh orang Terangganu nie. Yang gantung bukan orang muda der tapi dah berumur..Tapi kalau kempimpinan PAS tak sedar lagi tak tahulah...

Dalam usaha DAP untuk kekal relevan dalam masyarakat dan politik Malaysia, parti itu tidak pernah menyatakan secara terus-terang akan prinsip mereka yang menentang Institusi Raja-raja Melayu.  Namun, bagi mereka yang sedia maklum mengenai sejarah DAP akan sentiasa waspada mengenai prinsip utama perjuangan DAP yang menentang Artikel 153 di mana termaktub di dalamnya hak-hak Melayu dan Islam yang dilindungi Institusi Raja-raja.  

Walaupun ianya dikaburkan oleh pemimpin-pemimpinnya, tetapi prinsip DAP dapat dilihat di dalam komen-komen oleh penyokong tegar mereka di laman-laman sosial yang jelas membenci segala-galanya yang ‘berbau’ Melayu.  Ia juga terserlah dalam tindakan DAP yang senantiasa mencuba untuk melemahkan atau melenyapkan terus apa-apa saja yang berkaitan dengan Melayu.  Antaranya, bahasa dan juga budaya, yang mana membawa kepada kes wakil DAP enggan memakai pakaian adat di dalam Dewan atas alasan ia bercirikan Melayu-Islam.  

Dolak-dalih konon berpegang kepada perlembagaan dan enggan mengaku menentang Institusi Raja-raja, terkantoi apabila kepimpinan tertinggi parti itu menempelak Datuk Ngeh Koo Ham dan Datuk Teng Chang Khim yang telah menerima anugerah Darjah Kebesaran oleh Raja-raja Melayu kerana tindakan itu dikira melanggar prinsip parti.   Alasan kononnya atas faktor ketelusan.   Namun, tidak semua rakyat begitu mudah terpedaya dan kita sedia maklum bahawa prinsip itu dibuat berasaskan penolakan DAP terhadap Raja-raja Melayu.  

Apabila terdedah bagaimana DAP pernah cuba memancing Tunku Zain Al-'Abidin Tuanku Mukhriz untuk menyertai DAP dengan dijanjikan jawatan Menteri Besar, maka ia menunjukkan betapa DAP tidak pernah menghormati Institusi Raja-raja.  Biarpun penyertaan seorang Putera Sultan ke arena politik bukan sesuatu yang salah walaupun ia jarang berlaku, namun perlakuan DAP yang memancing dan menjanjikan jawatan kepada baginda adalah perlakuan biadap.  

Apatah lagi dengan prinsip utama DAP yang tidak mengiktiraf Institusi Raja-raja, maka tindakan tersebut membawa makna bahawa DAP hanya ingin memperalatkan baginda untuk meraih undi Melayu semata-mata dengan keyakinan yang mereka dapat membonekakan baginda sekiranya strategi ini berjaya.    

Mungkin ramai yang masih ingin menepis hakikat ini dan menuduh penulis sebagai rasis dan paranoid.   Namun, tidak salah kita mengambil sikap berhati-hati memandangkan sehingga ke saat ini, kita masih tidak mendapat jaminan yang DAP tidak akan meneruskan agenda menghapuskan Artikel 153, sekali gus Raja-raja Melayu sekiranya PR memenangi PRU.   

Dengan keadaan PAS yang begitu lemah dan PKR yang terlalu bergantung kepada rakan sekutunya untuk hidup, DAP akan mempunyai kuasa mutlak jika PR berkuasa.  Malah, hari ini juga kita melihat DAP mempunyai kuasa mutlak, cumanya ia tidak ditunjukkan secara terang-terangan kerana perlu kekal relevan dalam suasana politik dan masyarakat Malaysia demi memenangi pilihanraya.  

Justeru, seperti yang disebut tadi, tawaran DAP kepada Tunku Zain adalah bertitik tolak kepada strategi untuk memenangi pilihanraya semata-mata.  Kedudukan Tunku Zain dan seluruh kerabat diRaja selepas pilihanraya yang dimenangi PR pula, tentunya belum pasti.  

Umat Melayu tidak wajar memandang remeh akan prinsip utama DAP yang berslogankan Malaysian Malaysia.  Ketahuilah bahawa prinsip tersebut tidak pernah berubah, malah kekal subur dan berkembang di dalam sanubari setiap seorang dari ahli dan pemimpin DAP.   

Kata orang, fahamilah asal usul dan hati budi seseorang sebelum kita bertindak membela atau bersahabat dengannya.  Begitu juga dengan DAP yang pernah terakam dalam sejarah sebagai memusuhi Islam dan Melayu, yang bertekad menghapuskan hak-hak Melayu dan yang pernah dan masih menjunjung sistem sosialis dan kesamarataan total.  

Justeru, kita wajib memahami terlebih dahulu apa itu sosialis dan apa itu kesamarataan total serta kesan dan impaknya kepada umat, kepada agama dan kepada negara.  Sebelum memahami semua ini, janganlah menjadi pipi yang tersorong-sorong membela DAP dalam hal ini.  

Raja-raja adalah benteng kita, jika Raja-raja juga sudah dihina sebegitu rupa dengan rasuah jawatan yang jauh lebih rendah dari kedudukan baginda, maka apakah kita masih ingin terus percaya kepada DAP?  

MAHFUZ GUNA SURAT PALSU UNTUK FITNAH @jpnm_official @KDNPUTRAJAYA


Lawak tahap gaban dah Mahfuz nie. Sampai tak ade modal nak fitnah sanggup guna surat palsu yang direka cipta.MKP bukan bercakap kosong tapi telah mendapat pengesahan dari KDN dan Jabatan Pendaftaran Negara berhubung isu ini. Sidang media akan dibuat kemudian dan berikut adalah tweet rasmi dari Jabatan berkenaan.



Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menuntut penjelasan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) serta Kementerian Dalam Negeri (KDN) berhubung surat yang didakwa mengarahkan untuk menghantar kad pengenalan yang tidak dituntut ke Sabah.

Sebelum nie wartawan mereka pun kantoi jugak puak harami nie dengan dedahan yang telah dibuat oleh blogger doubleYY KLIK


VIDEO BUDAK CINA KURANG AJAR KENA LUDAH.........


Kejadian ini dikatakan berlaku di perhentian bas berhampiran Kastam Johor-Singapura. Seorang remaja Cina ini telah menaikkan darah pemandu bas sehingga menyebabkan Cina tersebut dihalau keluar bas. Yang menaikkan darah remaja Cina ini tidak dipastikan.

Dia yang dipaksa turun pemandu bas merasa tidak puas hati dengan menunjukkan isyarat lucah menyebabkan dia diludah dan dimaki pemandu bas terbabit.

Bolehlah tonton video di bawah;





GUAN ENG MENGAMUK BILA DISABOTAJ OLEH JABATAN PELAJARAN NEGERI PULAU PINANG......


Guan Eng salahkan Kementerian Pelajaran Pulau Pinang kerana sambutan yang suram telah diterimanya pada program sumbangan pelajar miskin di Parlimen Bagan.Tokong Crocky mendakwa satu surat pekeliling dari Jabatan Pelajaran Pulau Pinang telah dihantar kepada 20 sekolah dikawasannya supaya memboikot majlis tersebut...

Setahu MKP Kerajaan Pusat telah memberi bantuan yang sama pada semua pelajar bermula dari 17 Januari lalu.Pihak sekolah perlu mengagih-agihkan pemberian bantuan kerajaan sebanyak RM100 kepada pelajar sepenuhnya, tanpa membuat sebarang pemotongan, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau yang juga Menteri Pelajaran berkata arahan sudah dikeluarkan dan langkah itu bagi merealisasikan apa yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2012 bulan lepas, dapat dinikmati rakyat.

“Mudah saja, tiap-tiap pelajar yang berada dalam sistem pendidikan negara, sama ada dalam sekolah kerajaan atau swasta, semua layak dapat.

“Tanggungjawab guru, jangan soal, beri RM100 bagi tiap-tiap pelajar kepada ibu bapa. Itu saja. Dan saya sudah beritahu dan arahan, jangan ada pemotongan dan jangan buat takfisran pelbagai. Serah dulu RM100.

“Jika ada cita-cita lain nak beri PIBG (Persatuan Ibu Bapa dan Guru) atau nak buat itu ini, itu soal kedua tetapi untuk menunjukkan bahawa apa yang disebutkan oleh Perdana Menteri dalam bajet bahawa itu benar-benar berlaku, maka sekolah yang bertanggungjawab mesti sampaikan jumlah yang disebutkan, RM100 tidak lebih dan tidak kurang,” katanya.


MKP ayat Sempoi : Mungkin Guan Eng nak cari publisiti simpati kot?

HOT : AKSI GHAIRAH WANITA BERTUDUNG CIUM MULUT BERPERISA DURIAN.....


Apa nak jadi dengan dunia sekarang mungkin dah nak kiamat agaknya,aksi ghairah kedua-dua awek bertudung nie tersebar dilaman FB petang tadi.Mungkin banyak sangat terikut dengan dakyah Ostad Sesat dari pembangkang kot?

Nurul Izzah, anak peliwat tua, Anwar Ibrahim akan menggunakan lidah bapanya yang kuat membelit, kuat menipu, dan kuat berdolak-dalih apabila sesuatu isu yang dia sendiri utarakan, dipersoalkan semula. 

Dalam isu Melayu Murtad yang disokong oleh Nurul Izzah sebagaimana yang terkandung dan disiarkan oleh FREE MALAYSIA TODAY pada 3 November 2012, telah menyebabkan sebahagian besar daripada penyokongnya turut melompat dan melenting.

Dalam forum berkenaan, Nurul Izzah secara terang-terangan menyokong orang Melayu memurtadkan diri atau dimurtadkan atas nama KEBEBASAN BERAGAMA. Tetapi apabila diasak, Nurul Izzah 'cepat-cepat membetulkan keadaan semula' dengan menyatakan bahawa dalam Islam tiada paksaan.

Macam manalah jika anwar jadi PM kelak bukan setakat macam gambar diatas mungkin lebih teruk lagi kot...........Fikirkan....


Tuesday, January 29

JOM KEPAK : VIDEO KAVADI VERSI GANGNAM DI PENANG BUATKAN KAUM INDIA MARAH........?


Ribuan penganut agama hindu marah dengan klip video yang menunjukkan pembawa kavadi dan kumpulan kawan-kawannya menari Gaya Oppa Korea Selatan bintang pop psy Gangnam.

Memalukan 46 saat klip video yang dimuat naik di YouTube telah mendaftar hampir kepada 6,000 hits sejak ia telah dimuat naik pada hari Sabtu, dengan penonton marah menyatakan bantahan mereka.

Klip bertajuk, "2013 Pulau Pinang Thaipusam pergi Gaya Gangnam", dipercayai boleh diambil di Pulau Pinang. Ia menunjukkan pembawa kavadi dan empat belia India menari untuk lagu pop.

Terdapat juga seorang budak lelaki yang muncul di pertengahan jalan dalam klip meniru bergerak bintang pop Korea yang lagu baru-baru ini meninggal 1000000000 YouTube views.

Satu komen, petunjuk Kurang, berkata: "Ini adalah mengapa kaum-kaum lain sentiasa mengutuk kita. Apabila ia adalah mengenai doa, hanya berdoa. Adakah ini satu kemestian? Ia tidak masuk akal jika ia adalah sebuah lagu kebaktian. Mengapa Gangnam?

"Malangnya, kita menolak untuk menerima kebenaran apabila bangsa lain mengatakan ia dan mula menyalak pada mereka. Fikir orang. Kami mewujudkan peluang bagi mereka untuk menjalankan kita ke bawah. Berfikir. "

Satu lagi komen dari  Thinagaran Hari Raja berkata bahawa klip video itu benar-benar mencederakan. Beliau menambah bahawa budaya India dan agama adalah menjatuhkan maruah pada kadar yang sangat cepat.

Kebanyakan pengulas berpendapat bahawa terdapat kekurangan buruk pendidikan agama.

"Berapa ramai daripada kita tahu apa perayaan Thaipusam adalah tentang dan bagaimana untuk meraikan ia betul?" komen dari OM Tamil.

Malaysia Hindu Sangam (MHS) berkata bahawa ia tidak membiarkan sesiapa yang rendah perayaan agama.

Presidennya, RS Mohan Shan, berkata beliau tidak sedar tentang klip video itu tetapi walau bagaimanapun, menambah bahawa kejadian itu adalah benar-benar memalukan kepada masyarakat India.

"Generasi semasa tidak memahami intipati agama. Sesetengah datang ke Thaipusam festival hanya untuk suka-suka dan untuk membuat riang dalam cara yang tidak wajar, "katanya.

"Disebabkan kejahilan, budaya kita semakin merosot dan kita mesti membetulkan sebelum ia menjadi lebih teruk. Mari kita menonton video yang pertama, sebelum kita mempertimbangkan apa-apa tindakan, "tambah Mohan.


MKP Ayat Sempoi : Nasib baik tak letak gambar Guan Eng kat Atas tue.......Tokong Crocky Erogan...


SIAL AMK PENANG PUKUL ORANG TUA YANG TIDAK BERMAYA HINGGA KOMA..........?


Memang bacul anak haram PKR Penang nie, Mentang-mentanglah depa berkuasa takkan sampai macam nie punya haram jadah pukul orang tua yang tidak bermaya hingga masuk ICU dan Koma.Kalau anak jantan mai la bertarung dengan yang sama padan...Korang AMK bacul kalu nak sangat mai lawan dengan yang sama taraf dan sama usia...


Video nie melihatkan kebaculan AMK sembang macam gampang bila jumpa pemuda UMNO tahu pun  merendah diri...Woiiiii Pemuda UMNO takkan takut dengan korang.Tapi bila dah pukul orang tua yang berumuq dan tidak bermaya memang menampakkan korang jantan tak ada teloq der......


KEMANA HALUAN DAN HALA TUJU NASHA SELEPAS INI.......


Meneliti perkembangan terbaru Nasharudin Mat Isa – selepas dipecat keahlian dalam Majlis Syura Ulama PAS dan tidak disenaraikan bertanding dalam PRU 13, timbul persoalan : Ke mana haluan bekas Timbalan Presiden PAS itu.

Adakah beliau akan terus kekal jadi beg tinju dalam PAS atau mengambil keputusan meninggalkan parti tersebut?

Mengenali Nasharudin yang sentiasa memegang prinsip, beliau tidak mungkin keluar parti dan perkara ini sudah ditegaskan ahli parlimen Bachok sebelum ini ketika desas desus beliau akan dipecat dari parti
ekoran kenyataan-kenyataannya yang tidak menyenangkan sekutu PAS iaitu DAP dan PKR.

Nasharudin tidak mungkin meninggalkan parti dan tidak mungkin menyertai UMNO –itu ramalan yang selamat.

Namun siapa tahu kemungkinan beliau dipecat sebagai ahli PAS pula selepas ini.

Hubungan baik beliau dengan pemimpin kerajaan termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak boleh diertikan bahawa beliau akan menyertai UMNO kerana pembabitannya tiada kaitan politik sebaliknya dalam konteks agama dan perpaduan.

Buat sementara, beliau pasti memilih kekal dalam PAS walaupun ada kemungkinan parti tidak akan memandangnya walaupun dengan sebelah mata.

Kekal dalam parti yang mendakwa memperjuangkan Islam itu bermakna beliau akan terus jadi modal kritikan pemimpin tertentu PAS yang dikenali geng Anwarinas kerana condong memihak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Apatah lagi Nasharudin sudah menegas bahawa perjuangan mendaulatkan Islam akan diteruskan dan beliau akan terus memberikan sumbangan terbaik kepada mana-mana pihak yang mengutamakan perkara itu.

BACA SETERUSNYA KLIK

Komen MKP : Nik Aziz sanggup mengadai Kalimah allah dengan bertemu Paderi Di Pulau Pinang,Tapi nasib Nasha tidak dipedulikannya.

VIDEO : KURANG AJAR PUNYA BANGSAT DAP NIE.....EJEK PENGUATKUASA MAJLIS DAERAH MERSING BUANG BENDERA DAP/PAS


Korang cuba tengok macai-macai penjilat tegar DAP nie sanggup provoke Penguatkuasa yang menjalankan tugas membuang bendera DAP dan PAS yang telah dipasang oleh mereka.Bertepuk macam budak tadika tak dapat gula-gula..Kesian MKP tengok depa nie sanggup berjalan kaki sampai bendera terakhir.Tak payah ceritalah kata-kata kesat dan cacian yang mereka kata kat penguatkuasa tue.


Regim DAP Pulau Pinang dan Ketua Menteri memerangkap tokong kesayangan haprak pakatan sekarang ini amat terdesak.

Sokongan rakyat dan juga momentum kebangkitan menentang regim Dap amat mengejutkan.Apatah lagi sokongan kepada BN meningkat dikawasan yang dikategorikan kelabu dan hitam.

Paranoid regim sebelum ini bukan saja menurunkan bendera BN hinggakan Jalur Gemilang juga diturunkan.

Majlis Perbandaran Pulau Pinang sekali lagi menurunkan bendera BN di Jalan Jelutong Ekspresway,Balik Pulau dan Jalan Perak.Ketakutan dan paranoid Guan Eng sudah boleh dikatakan keperingkat kritikal.

MKP Ayat Sempoi : Kat Penang DAP rampas bendera BN, Kat Johor Bendera DAP kena rampas kira adil la tue tapi BN tak pulak menangis macam macai DAP kat Johor...



GEMPAR : ORANG KUAT PKR BALIK PULAU BERPATAH ARANG DENGAN ANWAR..........


Semalam telah terjadi satu peristiwa yang bakal menghayat hati buat PKR Balik Pulau, Orang yang pernah kecewa dan kini telah insaf akan sifat bermuka-muka PKR terutama YB Balik Pulau dari PKR.

Pada 27/01/2013 Tempat Pejabat ADUN teluk Bahang Jam 09.00pm. YB Dato' Seri Dr Hilmi Hj Yahaya Ketua UMNO Bahgian Balik Pulau, YB Tuan Hj Muhamad Farid Hj Saad Naib Ketua UMNO Bahgian Balik Pulau, Puan Hj Raftah Hj Itam ahmad Timbalan Ketua Wanita UMNO Bahagian Balik Pulau serta rakan rakan meraikankan sahabat setia En Halim Hamid yang telah kembali kepangkuan UMNO.

Alhamdulillah dalam suasan hening dan sayu kami semua menerima Beliau untuk sertai semula UMNO setelah beliau keluar dari PKR. Insya allah kita amat yakin Perjuangan Beliau tidak berubah( serta yang masih dalam PKR akan turut bersama mengikuti jejak ) walaupun menyertai PKR untuk seketika.Insya allah kami semua doakan agar En Halim diberkati Allah SWT setelah kembali kepangkuan UMNO.

Kalau korang nak tengok gambar selanjutnya KLIK 

HURU-HARA PENANG SELAMA TOKONG CROCKY GUAN ENG MEMERINTAH......?


Guan Eng ibarat ‘melontar batu’ ke dalam sungai yang tenang. Lontaran itu membuatkan air berkocak dan mengejutkan ‘buaya’. Ada ‘buaya’ yang boleh terima lontaran batu itu dan ada pula yang berang kerana ‘diganggu’. 

Ada juga buaya yang tidak peduli itu semua. Ada juga yang terpedaya umpama kisah tipu muslihat sang kancil. Buaya yang ganas tiba-tiba menjadi ‘bodoh’ sehingga sanggup membiarkan badan dan kepalanya dipijak bagi memenuhi hasrat kancil untuk menyeberangi sungai. Itu hikayat sang kancil yang kecil memperdayakan buaya yang ganas.

Kembali menyelak isu kalimah Allah ini, tidak dinafikan perutusan Guan Eng sempena sambutan Krismas yang lalu mencetuskan pelbagai polemik. Dalam kalangan orang Islam, ada yang secara terbuka menyokong hasrat Guan Eng itu dan ada pula yang membantah secara terbuka atau senyap-senyap. Ada pula yang seperti berada ‘di atas pagar’. 

Cakap salah, tak cakap pun salah, macam dialog ketika Abang Ali (M.Zain) mahu ‘mengusir’ Kassim Selamat (P.Ramlee) daripada bawah kolong (rumah sewa) di Pulau Pinang dalam filem Ibu Mertuaku.

Lebih parah apabila dalam kalangan Pas pun ‘kecoh’ dengan kenyataan yang pelbagai, macam pasembor (rojak) atau ais kacang (air batu campur) dekat Padang Kota Lama, Pulau Pinang. 

Ada yang setuju, ada yang tidak. Ada pula yang sanggup membuat ‘pusingan u’. Begitulah hanya sekadar kalimah Allah, orang Islam diuji sejauh mana keupayaan mereka untuk berfikir dan menunjukkan kepada khalayak tahap kecerdikan mereka atau sebaliknya.

Sekadar selingan, anggota DAP juga dalam keadaan ‘huru-hara’ kerana keputusan ‘misteri’ dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP berikutan kesilapan dalam proses pengiraan undi. Ramai yang mendesak supaya diadakan pemilihan semula. Jumlah undi yang dikira hanya sekitar 1,823 undi dan melibatkan 63 calon. 

Jumlah itu lebih kecil berbanding 46,192 undi yang dikira oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi kawasan Parlimen Bagan pada PRU lalu. Di seluruh negara SPR mengira lebih 500,000 kertas undi.Jumlah calon pula, di Pulau Pinang 82 di kawasan DUN dan 27 bagi Parlimen.

Bayangkan jika kesilapan itu dilakukan oleh SPR. Bukan setakat DAP yang akan ‘melompat’ malahan banyak lagi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan bangun ‘membelasah’ SPR, mencabar kredibiliti SPR, mencabar kecekapan, akauntabiliti dan ketelusan badan itu. Mungkin ada desakan supaya ditubuhkan suruhanjaya siasatan diraja.

Kembali kepada topik huru-hara, sejak Guan Eng berada di Komtar (pusat pentadbiran kerajaan negeri), pelbagai peristiwa dapat disaksikan. Situasi ini juga boleh dianggap huru-hara. Di situlah, sebuah parti yang mendakwa sebagai demokratik menghalang beberapa media termasuk Utusan Malaysia daripada membuat liputan. Inilah erti kebebasan media ala DAP. 

Dulu ketika Dr. Lim Chong Eu dan Dr. Koh Tsu Koon menjadi ketua menteri, tidak kedengaran sebarang usaha untuk menyekat kebebasan media. Begitu juga hari ini jangan sesiapa di Pulau Pinang atau di luar negeri itu pandai-pandai menggunakan nama Pulau Pinang (Penang) dalam apa juga penganjuran acara. 

Kena minta izin kerajaan negeri umpama memohon permit daripada polis atau pihak berkuasa tempatan untuk menganjurkan perhimpunan atau menampal poster. Hebatnya Penang.

Jika diselak lagi dalam tempoh empat tahun lalu, Pulau Pinang mungkin menjadi negeri yang paling banyak mengadakan demonstrasi jalanan atau perarakan bagi menyatakan bantahan terhadap kerajaan negeri khususnya Guan Eng. 

Suasana seumpama ini hampir tidak dapat dilihat semasa era Chong Eu dan Tsu Koon. Jika ada pun hanya perarakan sempena menyambut kemerdekaan, Maulidur Rasul, Cingay, kereta berhias, Hari Wesak dan Thaipusam.

Menarik juga semasa era Guan Eng ini, banyak ‘hadiah pelik’ yang cuba memasuki Komtar untuk dihadiahkan kepada Guan Eng. Paling banyak tentulah kek. Pelbagai jenis diterima. Ada kek bersalut krim putih di luar manakala di dalamnya berwarna hitam (simbolik pentadbiran kerajaan DAP indah khabar dari rupa); kek replika najis manusia yang diperbuat daripada polisterin dan disalut krim coklat (simbolik pentadbiran yang disifatkan kotor dan hanya cantik di luar, nampak lazat tetapi tidak boleh dimakan). 

Guan Eng juga dihadiahkan seluar dalam wanita dan coli bercorak harimau (simbolik seorang peniaga yang mendakwa kerajaan negeri tidak adil, tidak telus kepada rakyat kerana tidak memulangkan semula tapak niaga di Komtar). Begitu juga dengan replika bengkel, tandas, jentolak dan kunci.

Sempena tiga tahun pentadbiran kerajaan DAP pula, ada pihak yang menghadiahkan keranda kepada Setiausaha Politik Ketua Menteri, Ng Wei Aik. Komtar juga digemparkan dengan penemuan beg galas berwarna merah, biru dan hitam. 

Beg itu ditemui di tingkat 3 Komtar. Beg berwarna biru yang dilabel LGE mengandungi seekor biawak, beg hitam dilabel NWA ditemui seekor anak babi dan merah yang dilabel MK ditemui seekor itik hitam. Penutup kepada tahun 2012, dua batu nisan dibawa naik ke Komtar, juga tanda protes terhadap kerajaan negeri pimpinan Guan Eng. Begitulah hadiah-hadiah istimewa yang menggambarkan ‘huru-hara’ yang berlaku. Entah apa pula hadiah yang akan menyusul selepas ini.

Monday, January 28

APA NIE MAIN DEDAH SEPARUH BOGEL PULAK..........?


Artis K-Pop ini telah menjadi viral dilaman media sosial sekarang ini.Bukan apa tapi kerana gambarnya yang agak seksi dan menarik perhatian lelaki hidung belang.Klu orang lain MKP tak kisah sangat tapi yang paling dirisaukan adalah ketua setor kunyit kat Malaysia nie Der......Siapa lagi kalau tak Anwar Pak Berahim....

Muka artis nie seakan-akan dengan china doll yang pernah disentot olehnya dulu.Korang boleh tengok gambaq dibawah nie 


KUALA LUMPUR: Tindakan PAS menggugurkan bekas timbalan presiden parti itu, Nasharuddin Mat Isa daripada Majlis Syura dilihat bermotif politik, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata tindakan itu dibuat selepas Nasharuddin, yang juga Anggota Parlimen Bachok, kembali dari menyertai lawatan kemanusiaan ke Gaza memberi persepsi bahawa ia ada kaitan dengan lawatan itu.
"Sepatutnya dia (PAS) menghargai lawatan ini sebab lawatan ini untuk kepentingan ummah dan kepentingan umat Islam.
"Tapi nampaknya mereka melihat ini sebagai lebih menguntungkan kerajaan, Umno daripada PAS.
"Mungkin itu menyebabkan mereka mengambil tindakan terhadap Ustaz Nasharuddin," katanya kepada pemberita selepas menghadiri sesi minum petang sempena Forum Tindakan Belia 2013 di sini, Isnin.
Najib berkata Nasharuddin adalah seorang yang percaya kepada kesatuan dan penyatuan ummah serta berpendirian bahawa perpaduan penting untuk mewujudkan satu ummah.
"Saya tak nak buat apa-apa spekulasi tapi dia (Nasharuddin) merupakan seorang pemimpin yang berjuang bukan untuk menidakkan mana-mana parti politik, dan sepanjang perjumpaan saya dengan beliau, beliau tidak mengutuk mana-mana pihak," katanya.
Setiausaha Majlis Syura Datuk Nik Zawawi Nik Salleh dilaporkan berkata pada Ahad bahawa Nasharuddin digugurkan kerana didapati melanggar peraturan-peraturan berjamaah seperti ditetapkan Majlis Syura, dan keputusan telah dibuat pada 13 Januari lepas dalam mesyuarat yang dipengerusikan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Nik Zawawi berkata antara sebab keputusan itu diambil ialah kerana melanggar peraturan yang ditetapkan parti, iaitu tidak hadir mesyuarat.
Sementara itu, Najib berkata matlamat utama lawatan beliau ke Gaza berjaya dicapai.
"Sepatutnya matlamat kita membantu rakyat Palestin, memperjuangkan isu Palestin dan tak membiarkan mereka terpinggir dan keseorangan.
"Dan mereka (rakyat Palestin) amat menghargai lawatan tersebut," katanya. - BERNAMA
  • Print this story





WIRA BADMINTON PULAU PINANG MENINGGAL DUNIA.......?


Warga Pulau Mutiara kini telah kehilangan seorang permata yang pernah menjulang nama Pulau Pinang dimata dunia.Bagi peminat sukan Badminton seperti MKP amat terasa dengan kehilangan ini.

Bekas jaguh badminton negara Datuk Eddy Choong, juara kategori perseorangan empat kali pada kejohanan All England meninggal dunia pada Isnin.
Beliau berusia 82 tahun.
Seorang ahli keluarganya berkata, Choong meninggal dunia pada pukul 3 petang di Hospital Loy Guan Lye di sini selepas dimasukkan ke wad hampir seminggu.
Beliau menjuarai All England pada 1953, 1954, 1956 dan 1957.
Beliau juga merupakan finalis pada 1952 dan 1957 serta menjuarai kategori beregu bersama abangnya David dari 1951 hingga 1953.
Choong juga merupakan pemain pasukan Piala Thomas Malaysia pada 1955 yang memenangi trofi kejuaraan dunia.





SAH GUAN ENG JADI "TOKONG" THAIPUSAM DI PENANG...........?




Dahsyat beb memang poyo gila Ketua Menteri paling gila glamour kt Penang nie.Sambutan Thaipusam kt Penang nie dicemari taktik gampang DAP untuk meraih politik murahan menarik undi dari kaum India.

Satu Billboard sebesar gedabak telah didirikan oleh proksi DAP.ianya boleh dilihat dari jarak sejauh 1km di jalan masuk ke Waterfall tempat berlangsungnya upacara sambutan Thaipusam.Untuk pengetahuan pembaca Waterfall di Kebun Bunga ini adalah tempat tumpuan penganut agama Hindu selain dari Batu Caves.Lebih kurang 60ribu berkumpul disini rata-ratanya datang dari pelusuk negara terutama dikawasan utara tanahair.

Eloklah gelaran yang telah diberikan oleh Mansor tempohari memang dah jadi tokong pun.tapi tokong nie Erogan dan Crocky der.........



Korang cuba perhatikan billboard diatas ini serta billboard Guan Eng dakah benda yang sama? Gambar Guan Eng dah sama dengan Tuhan Murugan yang dipuja pada perayaan Thaipusam nie. MKP bertanyakan pada yang hadir mereka menyatakan ketidakpuasan hati kerana Guan Eng telah diberi perghormatan dan sama taraf dengan tuhan mereka.

DAP dan PKR telah menyediakan "thanner panthal" tempat memberikan minuman serta makanan pada pengujung dengan memakai pakaian berlogokan Parti PKR dan DAP.Bukan itu sahaj malah ada yang meminta derma dari pengunjung....MKP rasa depa nie belajaq dari PAS kutip derma dari orang ramai sedangkan pemimpin mereka dah kaya-raya.....

MKP Ayat Sempoi : DAP,PKR dan PAS mengunakan Agama untuk berkempen.......

VIDEO : FATWA POK NIK SAMBUT MAULIDUR RASUL TIRU KRISTIAN......


Nik Aziz mendakwa bahawa upacara Maulidur Rasul yang diadakan meniru budaya orang Kristian.

Kemudian,kita lihat diluar sana Nik Aziz bersama khawarij tiba tiba bertukar menjadi superhero Islam yang sebelum ini mereka lacurkan.Banyak kali kita dipertontonkan bagaimana kalangan khawarij tarik handbrake apabila Karpal,Kit Siang atau Guan Eng berdehem.

Aksi yang dilakonkan oleh khawarij Pas tak ubah seperti syiah yang mengamalkan takiyah dalam masa yang sama mereka begitu taat kepada Dap atas nama tahaluf siyasi.


Tapi yang peliknya Pok Nik datang ke Pulau Pinang dijemput oleh ADUN Seri Delima Rayer. Sambutan harijadinya dibuat dirumah Kalpal Singh.Apakah Pok Nik nie menjual Islam demi politik murahanya...

Batu asas pembinaan menara Masjid Jamek Batu Uban, Pulau Pinang yang akan dirasmikan oleh Pok Nik Aziz telah dipecahkan oleh individu yang tidak bertanggungjawab awal pagi tadi.Salah siapa UMNO jugak ke?Takkan benda macam tue nak dipecahkan oleh pihak UMNO korang tak ade bukti nak dikaitkan dengan UMNO so jangan tuduh menuduh...Laporkan aje pada pihak Polis dan biarkan pihak berkuasa menjalankan siasatan.Kalau ada pihak UMNO terlibat dakwa aje!!!! MKP menyokong penuh...tindakan korang...Tapi mustahil UMNO terlibat...



MAHFUZ OMAR GELAR @NajibRazak PONDAN SIAM..........?


Inilah sikap pemimpin PAS Kedah yang suka memberikan gelaran pada Pemimpin UMNO. Kebelakangan ini, wujud usaha yang berterusan di kalangan pimpinan Parti PAS untuk menyerang pimpinan dan bekas pemimpin UMNO dengan pelbagai konotasi dan label negatif.

Sebagai rakyat biasa, kita faham sangat, bahawa semua ini mempunyai tujuan dan niat politik yang sangat sarat.

Mahu tidak mahu, menyerang dan memberikan label kepada pemimpin UMNO adalah strategi yang selama ini mendatangkan keuntungan politik kepada PAS. Tidak menyerang UMNO, juga membawa makna bahawa PAS akan mempunyai ruang yang semakin sempit dalam politik perdana Malaysia.

Kita harus menilai kelahiran dan kedewasaan politik PAS dengan sistem nilaian yang jujur. PAS tidak perlu menunggu lama untuk menampilan ‘isme’ politik yang mereka mahukan. Apakah mereka peduli dengan soal negara bangsa; atau mereka hanya mahu melonjak diri dan parti ke puncak kuasa?

Bayangkan, dengan umur politik setakat dua tahun, PAS sudah komited untuk membawa ‘semangat politik perkauman sempit’ dengan menyuntik isu panas yang menduga rasional politik rakyat. Tempoh ini adalah satu tempoh yang sangat muda. 

Namun, PAS pastinya tahu, dalam ketidaktentuan politik, dalam suasana kacau-bilau, mereka mampu menampilkan diri dengan budaya politik yang merosakkan minda rakyat. Ini hakikat yang tidak akan mampu dinafikan oleh PAS.

Mazfus nie sepatut lebih memberikan perhatian pada Rakyat Kedah dan Kawasan Parlimen Pokok Sena.Apa yang berlaku di Kedah tidak diperdulikan malah lebih gemar memburukkan Pemimpin UMNO...Korang tengok video nie apakah rintihan orang kat Baling nie kena tipu....


Kesian Pakcik nie tipu...Bukan sikit der puluhan ribu sampai tanah sawah tergadai.Kalaulah Pakcik nie bapak korang apakah perasaan korang...Mesti marah dan geram punyalah....Siapa nak bela diorang nie???Harapkan PAS Pemimpin PAS yang tipu sesama Islam....


Tapi ini adalah video Penjelasan Tun Ammar Aziz.Penasihat Undang-Undang Unit Media Baru (UMB) Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Tapi sejak bila UMB dah ada Penasihat undang-undang?MKP pun teliti buku memoribila tak pernah ade pun didalam senarai?Blogger Marhean der MKP nie.....Apa nak wat terima ajelah nama pun perjuangan,,,Berjuang ajelah!!!!! buang persepsi kurang elok dan matlamat MKP hanya satu pastikan BN merampas kembali Pulau Mutiara..... 



AKHIRNYA NASHA KECUNDANG JUA DITANGAN ANWARINAS DIDALAM PAS......?


Seperti dijangka, bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa akhirnya dipecat daripada keahlian Majlis Syura – badan tertinggi parti PAS atas alasan melanggar peraturan berjamaah.

Tindakan terhadap ahli parlimen Bachok itu diputuskan dalam mesyuarat 13 Januari lalu yang dipengerusikan Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Untuk rekod, dalam mesyuarat itu juga majlis tersebut membuat keputusan mengenai kalimah Allah setelah isu itu menjadi polimek hangat.

Setiausaha Majlis Syura, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh yang mengesahkan pemecatan Ustaz Nasha berkata, keputusan itu dibuat kerana Nasharudin didapati melanggar peraturan-peraturan berjamaah seperti ditetapkan Majlis Syura.

Selain dikatakan tidak hadir mesyuarat, Nik Zawawi enggan mengulas sebab-sebab lain sehingga mendorong Majlis Syura mengambil tindakan tersebut.

Katanya, surat pemecatan sudah diserahkan kepada Nasharudin selepas mesyuarat berkenaan.

Nasharudin mencetuskan polemik dalam PAS berhubung beberapa kritikannya terhadap keputusan parti itu yang kerap tunduk terhadap desakan sekutu mereka dalam pakatan pembangkang terutama DAP.

Antaranya tentangan Nasharudin terhadap kenyataan Pengerusi DAP,Karpal Singh yang disifatkannya bukan sahaja anti hudud tapi anti Islam.

Beliau juga menggesa PAS mengkaji semula hubungan parti itu dalam pembangkang.

Ekoran itu, Karpal mengatakan akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Nasharudin.

Ketika isu tersebut masih panas, Majlis Syura pada mesyuaratnya 9 September 2012 dijangka mengambil tindakan terhadap Nasharudin.

Bagaimanapun,selepas mesyuarat berakhir, Presiden PAS, Datuk SeriAbdul Hadi Awang berkata, perkara mengambil tindakan terhadap Nasharudin tidak dibincangkan.

Apapun, Nasharudin sudah dianggap ‘habuk dalam mata’ oleh sesetengah pemimpin PAS yang pro kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka kerap mengaitkan ahli parlimen Bachok itu dengan usaha membincangkan kerjasama kearah perpaduan antara PAS dan UMNO.

Manakala, Nik Aziz pula dilihat mempunyai masalah peribadi dengan Nasharudin malah krisis mereka meruncing ketika pilihanraya kecilManik Urai apabila penyokong dan pengundi PAS mahu ustaz Nasha hadir berkempen tetapi dikatakan mendapat tentangan PAS Kelantan.

Ketika dilihat seakan disisihkan PAS, Nasharudin menyertai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam pertemuan dengan beberapa pemimpin dan ulama tersohor di Mekkah, sempena persidangan luar biasa OIC tahun lalu.

Ketika Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hadir ke majlis perkahwinan anak Nasharudin, timbul desas desus beliau akan menyertai UMNO tetapi Nasharudin menegaskan tidak sesekali akan meninggalkan PAS. AD


Sunday, January 27

NIK AJIS MENJADI TUKANG ANGKAT NAJIS DAP HARAMI.............


Apa punya celaka Pok Nik nie sambut hari jadi kt Rumah Kalpal Singh.Rakyat marhean dok bertikam lidah pasal isu Kalimah Allah . Woi orang PAS!!!!! Nik Aziz dok jilat pungkoq DAP la hampa dok bertikam lidah pertahankan Kalimah Allah.Pemimpin macam ke dipuja oleh pencacai PAS...memang bodoh korang......

Menjelang pilihan raya umum, Murshidul AM PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat mengorak langkah untuk menunjukkan kesepakatan PAS-DAP apabila melawat pengerusi parti itu Karpal Singh di rumahnya, di sini.

Lawatan pertama pemimpin PAS ke rumah Karpal bertepatan dengan ulang tahun ke-82 Menteri Besar Kelantan itu.

Segala perbezaan politik dan dasar PAS-DAP diketepikan, walaupun untuk sehari, untuk mencerminkan permuafakatan antara Karpal dan Nik Aziz.

Karpal berkata Nik Aziz tiba 30 minit lebih awal daripada jadual.

“Saya sedang mandi namun saya bergegas turun menemuinya apabila diberitahu beliau sudah sampai,” kata beliau kepada pemberita.

“Kehadiran beliau menghantar mesej jelas bahawa perpaduan kami tetap kukuh meskipun apa yang telah berlaku,” kata Karpal selepas menghadiahkan sebuah kek kepada pemimpin PAS itu.

Perbezaan muktahir PAS-DAP berkisar kepada penggunaan kalimah Allah di dalam Bible Bahasa Melayu.

DAP mahu kalimah itu dibenarkan sebagai terjemahan 'God' dalam Bible dan mana-mana kitab yang lain.

Bagaimanapun Majlis Syura Ulama PAS, pada mesyuaratnya 13 Januari lalu yang dipengerusikan oleh Nik Aziz, menolak desakan DAP itu.

PAS menetapkan kalimah Allah tidak mempunyai terjemahan tepat dan hanya menepati ajaran Islam.

Karpal berkata walaupun kedua-dua pihak menerima perbezaan di antara mereka.

"Kami saling memahami dan menerima perbezaan kami” kata beliau.antarapos

MKP Ayat Sempoi ; memang bodoh penyokong PAS......

RAFIZI NIE SAMSENG TAIK KUCING!! FLIP-OP LAGI.......?


Samseng taik kucing dah jadi Rafzi lembu nie, Sebelum nie berkokok macam ayam jantan tapi taik penuh diekor.Bak kata pepatah takut salah dan berani kerana benar....

Rafizi Ramli akhirnya membuat permohonan maaf kepada Dato' Seri Zahid Hamidi di atas tuduhan palsu yang mengaitkan Zahid Hamidi mengambil wang caruman milik anggota tentera berjumlah RM130 juta.

Malah Rafizi Ramli turut mengatakan akan mengadakan satu sidang media esok pada jam 2.30 petang di Ibu Pejabat PKR.

Pagi tadi bukan main samseng, konon nak lawan di court...

Berita Terdahulu - Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sudah bersedia untuk menghadapi saman fitnah terbaru - kali ini difailkan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, seperti dua kes sebelum ini.

"Saya telah minta peguam saya... saya akan hadapi kes terbaru ini seperti kes-kes yang lain, yang dibawa ke atas saya," kata beliau ketika dihubungi.

"Saya hormati hak Datuk Zahid untuk menyaman saya. Dan tanggungjawab saya untuk mempertahankan diri saya di mahkamah dan saya juga tidak akan mengabaikan kepentingan awam," kata beliau lagi.

Laporan media semalam menyebut Zahid yang juga Naib Presiden Umno memfailkan saman fitnah terhadap Rafizi berhubung satu artikel disiarkan dalam laman blog.

Zahid memfailkan writ saman tersebut menerusi Tetuan Majid Krishna Menon & Lee di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, semalam.

Mengikut pernyataan tuntutan, Zahid mendakwa Rafizi menerbitkan artikel fitnah itu di laman blog miliknya iaitu RafiziRamli dotcom. Zahid mendakwa artikel itu adalah tidak benar, palsu dan ditulis dengan niat jahat bagi memberi gambaran negatif berkenaan diri dan pekerjaannya untuk dibaca orang awam.

baca seterusnya in lanjut disini Double YY

ANAK ADUN PAS SANGLANG PAKAI PORSHE NIE KAKI PENIPU RUPANYA..........?


MKP tak sangka pulak sejak dedahan yang telah dibuat oleh rakan Blogger CTS tempoh hari telah mengungkap satu sejarah misteri dan trajis anak Pemimpin PAS Adun Sanglang nie...Apa nak buat der Iman dan Ketakwaan tak boleh diwarisi....
Saya dah kenal Faiz bin Hashim ni sejak tahun 1990 sewaktu belajar di UiTM perlis. So ringkasan kisah dia adalah seperti berikut: 
Nama: Faiz bin Hashim 
Nama Bapak dia: Hashim bin Jasin (adun pas di perlis). Bapak PAS tapi anak dia hampas.
Education: 
1990 – 1992 – Diploma Sains UiTM 
1993 ke 1997 (lebih kurang) – sarjana Botani dari UKM 
Pada tahun 1996 dia dapat peluang join program pertukaran pelajar ke Ohio University, Athens, OHIO, USA selama 6 bulan sahaja. Pada waktu tersebut saya belajar di xxx University, XXXX (university lain dlm 100 batu dari xxx University). Saya yg pickup dia kat airport di Ohio dan hantar dia ke University. Sewaktu di Ohio dia ambik subjek yg mengarut macam music just utk transfer elektif subjek di UKM. 
Selepas tu dia balik Malaysia dan saya lost contact dengan dia, sampai tahun 1997 (saya grad) dan balik ke Malaysia. Saya dpt contact dengan dia atas jemputan dia ke Hotel Seri Malaysia Seremban. Pada masa tersebut si Faiz ni sedang menjalankan skim cepat kaya (pyramid) yang tengah hangat masa tu. Ramai yang terpedaya jadi downline dia. Saya tak berminat dan terus sambung buat master di Malaysia. Selepas beberapa bulan skim tu diharamkan dan keluar di tv. 
Saya tak tahu apa yang berlaku kat dia sampai lebih kurang tahun 2000. Saya berkerja di Politeknik di Pasir Gudang dan tiba2 terjumpa balik dia waktu solat jumaat. Pada masa tu kami pun keluar minum. Rupanya isteri dia pun kerja di Politeknik tersebut. Pada waktu ni Faiz claim dia dah kerja sebagai Pilot di Singapore airlines (siap ada business card lagi) – First Officer. 
Dia cerita katanya lepas skim cepat kaya tu gagal dia dapat interview utk pilot dan training di australia. Saya agak musykil jugak sebab masa tu dia hanya pakai iswara second hand, sebuah motor jaguh dan sebuah jeep cherokee second hand. 
Anyway pada masa tu dia pun canang konon nak berhenti kerja dan nak business arang batu dari Afrika. Dia ajak saya dan kawan2 join share keluar modal, saya kata tak mampu sebab makan gaji. At the same time dia buat business jual kereta mahal tapi takde geran (kononnya kereta dah lupus dari singapore), geran boleh mohon kat JPJ. Saya tanya orang JPJ mereka kata illegal. Dia pun ada pakai kerata mercedes pada masa tu, rupa2nya saya dapat tahu roadtax nye palsu (print pakai agen penipu kat Johor Bahru). 
At the same time dia berkenalan dengan seorang businessman Korea yang tengah cari kereta sewa. So dia sewakan sebuah lagi kereta mercedes roadtax palsunya dengan orang korea tersebut. Faiz juga berjaya menyakinkan orang Korea tersebut utk join business nya utk import arang batu dari Afrika. At the same time dia beli rumah di Pasir Gudang renovate sampai 200K, pakai orang indonesia. Mamat indon ni pulak claim Faiz hutang dalam 8 ribu kat dia sebab tak bayar upah. 
Akhirnya mamat indon ni yang pecah rahsia bahawa si Faiz ni rupanya pramugara di Singapore airlines - Saya masih ingat dialog mamat indon tu “bapak yang pandai ni pun boleh percaya sama si Faiz, bapak pernah tengok dia pakai baju pilot, sya cakap tak pernah, saya pernah tanya Faiz soalan yang sama, katanya dia pakai baju biasa ulang alik dari Pasir Gudang ke Singapore dan tukar baju Pilot bila sampai kat rumah keluarga angkat dia kat Singapore sebab takut baju kotor, so saya terima jawapan tu. 
Budak indon ni cakap, bapak! si Faiz ni kerjanya bancuh kopi atas kapal tuu, lamanya jugak saya cuba nak pahamkan, bila saya tanya balik kerja pramugara ke? budak indon tu cakap, Ye la pak, saya yang tak sekolah ni pun tahu. Bila pikir2 balik, logik jugak cerita budak indon ni. Mungkin uncle seekers boleh confirmkan dengan Singapore Airlines sendiri. 
Pada masa tersebut hati saya sangat panas, sebab saya anggap Faiz ni macam adik beradik, saya dah introduce kat family kata dia pilot, anak2 sedara saya pun dia klentong dlm sesi motivasi yang dia bagi. Saya naik malu, tapi saya masih tak mau confront dia, nak tengok sejauh mana lagi dia nak tipu saya. Lagipun dia ada pinjam duit saya dan kawan2, saya takut dia lari terus. Kemudian selepas cuti semester saya pergi rumah dia rupanya dia dah cabut balik perlis, rumahnya ada notis bank sebab default payment. Ramai org cina (Along) yang sama cari dia kes hutang tak bayar. 
Dipendekkan cerita, dengarnya arang batu pun tak sampai2, business partner dia orang korea tu pun bangkrap (sampai isteri dia lari balik korea), barang2 dia habis tergadai. Pada masa ni, saya cuba contact dia, semua line talipon dah tamat perkhidmatan. 
Dengarnya isterinya pindah ke politeknik perlis. Saya dapat kerja di university. Pada satu hari kawan saya ada terserempak dengan Faiz di LCCT bersama seorang lagi businessman yang dia nak klentong, katannya nak uruskan business arang batu di Indonesia. Saya terus buat keputusan malas nak contact dia lagi, urusan hutang tu samada dia bayar atau urusan dia dengan Tuhan. 
2 hari lepas kawan saya bagi link blog uncle seekers, saya tergamam, bila pulak dia ada PhD, PhD sekurang2nya 4 tahun minimum. (Utk makluman uncle seekers saya sekarang sedang buat PhD di XXX), saya tahu sistem dia. Dah tu pulak scroll dia dari University of Missouri, Rolla (dalam 4 jam dari tempat saya) dan saya kenal beberapa kawan Malaysia di sana utk confirmkan kalau kursus dia tu wujud atau tidak. Mungkin dia guna Ohio sebab dia dah pernah ke sana selama 6 bulan tu. 
Pasal business tu, tak mustahil kalau dia menipu, sebab dia ni memang kaki penipu. Utk makluman Uncle Seekers, kami panggil si Faiz ni Jepun, sebab masa mula2 jumpa dia di UiTM, dia klentong kawan2 kata dia pernah pergi Jepun, so bila pecah rahsia, kami gelarkan dia Jepun. 
Kelebihan dia ni memang pandai bercakap dan yakinkan orang, belajar tak seberapa sebab dia kuat tidur dan selalu bangun lambat. Saya suspek dia kena pecat dari Singapore Airlines sebab selalu ponteng kerja. Bila pergi rumah dia dah tengahari masih tido lagi, lepas tu kelam kabut nak gi kerja. Dulu waktu belajar pun selalu memonteng. Saya ingat dia ni dah serik, rupanya makin menjadi. Kesian kat parents dia, org alim, tapi apakan daya, iman tak boleh diwarisi. 
Kalau tahu kat UMNO habis dia orang buat modal PRU. Satu lagi, saya psti si Faiz ni lahir dalam December 1970. So bab umur pun dia tipu juga.Kalau ikutkan dalam 40 – 41 tahun. 
Anyway, setakat ni dulu saya ceritakan, kalau ada soalan saya sudi menjawab. Cuma saya tak mahu dilibatkan dalam kisah si Faiz ni, pandai2 dah uncle seekers guna maklumat. Yang pasti saya bercakap benar.
Sekian, 
XXX XXX
XXXXXX XXXX University XXXXX
XXXX
SUMBER

MKP Ayat Sempoi; Macam mana bapak dia nie Adun Sanglang kata keta tue anak dia yang punya,Padahal putaq-belit penipu alam shah...Mungkin keta tue pun memang bapak dia yang punya...?Apa pun dengan dedahan ini tuan punya badan patut memberikan penjelasan.....//? 

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive