exponegaraku

Thursday, May 30

GEMPAR : NURUL IZZAH DIHALAU KELUAR DARI SABAH.........

Tweet timeline oleh anak kesayangan Anwar, Nurul Izzah mengatakan beliau diarahkan oleh pihak Imigresen Sabah untuk mengambil tiket kepal terbang kembali ke Semenanjung. Dengan cepat dan pantas Nurul Izzah menyalahkan UMNO/BN Sabah dan Pejabat Ketua Menteri Sabah.

Tiada bukti yang disertakan untuk mengukuhkan dakwaan yang telah dibuat oleh Nurul. Wahai anak Ketua Penipu sesudahlah menyalahkan orang lain sedangkan Keluarga korang pun tak betul.

MKP masih menunggu reaksi dari pemimpin BN dari Sabah diatas dakwaan yang telah dibuat oleh Nurul.


Seperti biasa Tian Chua jugak membuat dakwaan yang sama. Apa nak buat depa nie ada agenda tersendiri. Kemana saja pastinya berdua. MKP pun musykil jugak dengan dua belangkas nie. Tapi biarlah rakyat Malaysia menilai.



BILA KADUK NAIK JUNJUNG @Zahid_Hamidi


Sejak Datuk Seri Zahid Hamidi menerajui Kementerian Dalam Negeri, ramai penyokong Pakatan Rakyat merasa tidak senang hati dengan tindakan drastik yang dilakukan oleh beliau.

Rasa tidak puas hati ini dipaparkan menerusi laman-laman sesawang seperti Facebook, Twitter, blog dan laman web yang propembangkang.

Bermula daripada penangkapan orang penting perhimpunan haram, rampasan tabloid propembangkang dan pemantauan secara menyeluruh terhadap rangkaian laman sesawang yang sebelum ini begitu bebas mengkritik dan memfitnah kerajaan, ia seolah-olah satu tsunami bagi penyokong setia Pakatan Rakyat.

Ada yang beranggapan KDN cuba mewujudkan konfrantasi dan keterlaluan dalam menangani kerenah Pakatan Rakyat.

Adakah dengan melaksanakan tindakan berdasarkan undang-undang yang sedia ada itu dipanggil kekerasan atau konfrantasi?

Sudah terlalu lama kerajaan berlembut dalam menangani masalah ini.

Kementerian Dalam Negeri umpamanya seakan-akan tunduk dengan kerenah dan aktiviti yang disebarluaskan oleh pembangkang dalam memenangi hati rakyat bagi membenci kerajaan.

Hampir keseluruhan isu yang dilemparkan oleh mereka kepada kerajaan adalah berlandaskan dendam dan fitnah sehinggakan rakyat terlepas pandang antara fakta dan auta.

Adakah undang-undang yang sedia ada tidak mampu untuk membendung apa juga salah laku yang dimainkan oleh pembangkang dalam mengejar impian mereka ke Putrajaya?

Jelas di sini terbukti bahawa kerajaan lebih mengamalkan sikap bertolak ansur dalam menangani masalah ini.

Namun akibat tolak ansur tersebut, pembangkang merasakan seolah-oleh kekebalan berada di pihak mereka. Tindakan mereka bertambah biadap sehingga dengan berani mengkritik kerajaan dengan kata-kata yang tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang rakyat yang cintakan keamanan.

Tahniah kepada Datuk Seri Zahid kerana meletakkan KDN ke atas landasan yang sepatutnya dalam menangani isu-isu pembangkang yang semakin biadap seolah-olah seperti kaduk naik junjung.

Wednesday, May 29

GAMBAR INI MEMBUATKAN PEGUAM #BLACKOUT505 MEROYAN.... @PDRMsia @Zahid_Hamidi


Gambar diatas menunjukan sikap yang ditunjukan oleh Peguam pembangkang yang bersikap biadap terhadap anggota PDRM. Itulah sikap yang kurang bertamadun oleh Peguam yang belajar bolah dikatakan pandai akan tetapi bodoh. Bagi MKP agak mudah jika kita menghormati orang lain sudah pasti orang lain akan menghormati kita.

Jika tingkah-laku begini yang ditunjukkan oleh Peguam bodoh ini bakal memberikan tanggapan yang kurang baik bagi semua Peguam yang ada di Malaysia. Budaya sebegini tak patut disuburkan di Malaysia.


MKP tabik Spring lima kali pada Konstabel Muhalim bin Osop walaupun berpangkat Konstabel namun membuktikan bahawa Konstabel lebih beradab dari Peguam hanya berlagak pandai akan tetapi kerang matang didalam tindak-tanduknya.

Konstabel Muhalim bin Osop surat penghargaan daripada Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, SAC Dato’ Amar Singh s/o Ishar Singh kerana berjaya mengekalkan sikap profesionalisme dalam penugasan apabila beliau sentiasa dalam keadaan tenang, sabar, berbudi bahasa, tegas dan komited semasa berhadapan dengan karenah peserta perhimpunan dalam Ops Aman, 22 Mei lalu.

MKP Ayat Sempoi : Pastinya lepas nie Peguam tue meroyan bagai orang hilang akal....



PAKAI GELANG INI MESTI BESTKAN SAFWAN ANANG...........

Dua pemimpin Pakatan Rakyat, seorang aktivis pelajar dan seoarang aktivis NGO hari ini  didakwa di mahkamah kerana memberi ucapan berbaur hasutan dalam satu ceramah, pada 13 Mei lalu. 
Naib Presiden PKR, Tian Chua, pemimpin PAS Tamrin Ghafar bersama aktivis pelajar  Safwan Anang dan aktivis Asalkan Bukan UMNO (ABU), Haris Fathillah Mohamed Ibrahim  didakwa di Mahkamah Sesyen.

Keempat-empat mereka mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di depan Hakim Norsharidah Awang. Mereka didakwa mengikut Seksyen 4 (1) (b) Akta Hasutan 1948.
Semua mereka dibenarkan diikat jamin dengan RM5,000 seorang sementara menunggu tarikh sebutan kes yang ditetapkan pada 2 Julai ini. Bagaimanapun Safwan enggan menerima ikat jamin itu sebagai tanda bantahan. Beliau kemudiannya ditahan reman di penjara Sungai Buluh.

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat Nasrudin Hassan menegaskan sayap itu tidak akan menyertai mana-mana demonstrasi jalanan yang boleh menimbulkan keadaan tidak tenteram termasuk yang bakal dianjurkan sekumpulan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sekiranya organisasi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak berubah.
Tegas beliau, pihaknya konsisten menentang penyalahgunaan kuasa, penyelewengan dan penipuan namun ia perlu dilakukan mengikut saluran yang betul.
"Kita menentang penyalahgunaan kuasa, penyelewengan dan penipuan, itu kita konsisten bersama semua pihak. Cuma pelaksanaan itu berbeza antara NGO dan parti politik, ia berbeza dan yang penting matlamat sama.
"Kita menentang dan membantah sebarang bentuk kepincangan pilihan raya dan SPR," katanya.

MKP Ayat Sempoi : PEMUDA PAS Dah TARIK DIRI DIDALAM DIAM... INI LANGKAH BIJAK....BIARKAN AMK MEROYAN....SEDANGKAN DAPSY HANYA MENEPUK TANGAN...ADAKAH MEREKA BERSUARA ATAU MEMBERI KOMEN......

@PDRMsia SEDANG MENCARI HISSAMUDDIN RAIS


Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini mempertahankan tindakan polis menahan beberapa aktivis pembangkang sebagai langkah penguatkuasaan undang-undang yang bertujuan mengekalkan keamanan dan menjamin keselamatan masyarakat.

Beliau menyangkal dakwaan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali kononnya polis cuba mewujudkan era 'mahathirisme' dengan menangkap beberapa aktivis pembangkang, sebaliknya menegaskan ia dilakukan berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada.

"Tetapi apa jua tindakan yang kami (polis) buat adalah tindakan yang patut kami buat iaitu menguatkuasakan undang-undang. Sebab itu kami dipanggil penguatkuasa.

Polis kini tengah mengesan aktivis dan pemimpin Bersih 2.0 Hishamuddin Rais.

Hishamuddin merupakan satu-satu suspek yang belum diberkas walaupun waran tangkap sudah dikeluarkan berkaitan dengan siasatan di bawah Akta Hasutan 1948 petang tadi.

Empat lagi yang lain—iaitu Mohd Tamrin Abdul Ghafar, Harris Fatillah Mohamed Ibrahim(Haris Ibrahim), Muahmmad Safwan Anang @ Talib, and Chua Tian Chang(Tian Chua) telah diberkas tadi.

Mengikut satu kenyataan akhbar, timbalan ketua polis Kuala Lumpur SAC Datuk Amar Singh Ishar Singh, waran tangkap di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan telah dikeluarkan oleh mahkamah majistret.

“Penama di para 1 hingga 4 waran tanggap telah disempurnakan dan dikehendaki hadir mahkamah Seksyen Jenayah 1, Kuala Lumpur pada 29 mei 2013 jam 8.30 pagi.”



Tuesday, May 28

VIDEO : PELAKON Fast & Furious 6 TERKEJUT HARGA KERETA DI SINGAPURA..........?


Semasa PRU-13 Rakyat Malaysia kejutkan oleh Manifesto Pakatan Penipu Rakyat dengan harga kereta bakal diturunkan, Namun sehingga kini isu itu telah lenyap umpama pisang goreng panas. Panas seketika dan tak bertahan lama. Rakyat Malaysia mudah terlupa. 


Siapa yang bersungguh-sungguh menjayakan kempen ini? Melayu atau Cina DAP.


Ini adalah contoh terbaik dari warga Malaysia yang berkerja di Singapura. Mereka sebenarnya tahu harga kereta disana adalah mahal dari Malaysia. Tapi kenapa masih ramai yang tertipu dengan umpan murah DAP.

Pendapat MKP mengatakan mereka ini mudah tertipu atau memang BODOH sejak lahir lagi. Berfikir mengikut hawa nafsu bukan berlandaskan akal fikiran yang waras. Elok jugak selepas mengundi mereka tetap balik dan mencari makan kat Negara tue.

Memang elok kalau jika kata-kata Tan Sri P Ramlee pernah berkata didalam Filem 3abdul. "Eloklah tue penyamun tertipu dengan penyangak"...... 

Satu video mengenai betapa terkejutnya reaksi yang ditunjukkan oleh para pelakonnya iaitu Vin Diesel, Michelle Rodriquez, Gina Carano dan Luke Evans terhadap harga pasaran kereta yang terdapat di Singapura.

Wartawan yang menemuramah mereka meminta keempat-empat pelakon terkenal Hollywood itu untuk meneka harga kereta yang dinyatakan dan ternyata semua tekaan mereka itu tersasar jauh daripada harga sebenarnya.

Sebagai contoh, Diesel begitu terperanjat besar apabila diberitahu kereta jenis Toyota Prius di Singapura berharga sebanyak USD154,000 berbanding tekaannya iaitu USD50,000.

Malah Diesel sempat berjenaka dengan mengatakan jangan membeli kereta di Singapura jika anda mahu menjadi warganegara yang bijak.

Nyata, harga kereta di negara republik itu tersangat tinggi kerana kerajaannya mahu penduduk di sana kurang membeli kereta untuk mengelakkan masalah kesesakkan jalan raya dan trafik di negara tersebut.
Apa-apa pun layan dulu video aksi spontan pelakon-pelakon hebat ini

"The moral of the story, don't buy cars from Singapore" (Van Diesel, 2013)


BIARLAH ANWAR MENJADI PENGHIBUR "POLITIK" TERBAIK DI MALAYSIA


Biar Anwar menjadi penghibur. Kita bukan penghibur, kita tidak tahu bagaimana untuk menyanyi, menari dan membuat jenaka. Ia adalah satu urusan yang serius memilih kerajaan, jadi mari kita meninggalkan strategi badut ini dan tidak bermain dengan permainan itu.

Kelab Kebajikan Pulau Pinang 1Malaysia, telah menghabiskan banyak wang dalam menyediakan makan malam percuma dan konsert pada minggu-minggu menjelang hari mengundi.

Orang-orang ini amatur. Mereka adalah orang-orang bodoh. Mereka fikir mereka bijak dan membuang wang. Lebih baik beri kepada kebajikan.

Kenapa BN benarkan program bodoh seperti ini? Rakyat terasa terhina kerana mereka tahu anda fikir mereka boleh dibeli dengan wang, konsert dan makan malam. Jadi mereka datang untuk berehat, makan percuma. Ini adalah pilihan raya. Ia adalah satu perkara yang serius. Biar Anwar menjadi penghibur. petikan ucapan Tun Daim......
Rakyat memilih kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk terus memerintah negara manakala memberi mandat kepada pembangkang mentadbir Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor. Rakyat Kedah pula memberi Kerajaan BN untuk mentadbir negeri itu semula, setelah sepenggal ditadbir kerajaan PAS.  
Rakyat sudah membuat keputusan mereka. Sama ada setuju atau tidak dengan keputusan itu, ia adalah keputusan rakyat. Menolak keputusan itu bermakna menolak keputusan rakyat. Jika pembangkang menolak keputusan PRU-13, bermakna mereka menolak keputusan rakyat.  
Anehnya, pembangkang tidak ada masalah di negeri yang mereka menang. Ini menunjukkan pembangkang sekadar mencari kesalahan. Seandainya tidak puas hati, setiap individu boleh membuat bantahan mengikut proses ditetapkan. Daripada pemerhatian, peluang untuk mana-mana pihak untuk menyalahgunakan proses pilihan raya kali ini, begitu tipis sekali.  
Ramai pemerhati, termasuk dari luar negara menyatakan bahawa proses pilihan raya di negara ini berjalan lancar dan tidak timbul soal yang meragukan. Bukanlah mudah untuk berpakat menipu dalam satu urusan yang membabitkan ramai manusia yang tidak diketahui latar belakang politik mereka.  
Malangnya, pembangkang tidak peduli itu semua. Mereka terus berhimpun untuk menyatakan bahawa PRU-13 penuh dengan cacat celanya dan berlaku penipuan. Pembangkang boleh mendakwa bahawa berpuluh-puluh ribu rakyat sanggup berarak menyokong perjuangan mereka dalam perhimpunan yang mereka adakan. Pembangkang silap kerana jika seratus atau dua ratus ribu orang sekali pun mengambil bahagian dalam perhimpunan itu, ia tidak melambangkan sokongan seluruh rakyat kepada tindakan mereka itu.  
Di Malaysia, ada kira-kira 28 juta rakyat atau kira-kira 13 juta pengundi berdaftar. Jika sekadar seratus atau dua ratus ribu rakyat yang menyertai perhimpunan mereka, ia tidak boleh dijadikan ukuran bahawa semua rakyat menyokong mereka. Ramai juga pemimpin dan ahli pembangkang yang terang-terang menyatakan yang mereka tidak menyokong tindakan mengadakan perhimpunan berkenaan. Bagi pembangkang, inilah cara terakhir mereka untuk mengambil alih kerajaan setelah usaha melalui peti undi berlandaskan amalan sistem demokrasi, gagal.  
Banyak persoalan timbul berikutan perhimpunan yang tidak putus-putus dianjurkan pembangkang. Jika dibiarkan mereka meneruskan perhimpunan, ia menimbulkan imej yang tidak baik kepada negara. Ada pendapat mengatakan supaya biarkan perhimpunan itu diadakan kerana lama kelamaan, mereka akan berhenti juga.  
Penganjur tentunya tidak mampu membayar peserta perhimpunan itu selama-lamanya. Untuk menganjurkan perhimpunan, ada kos yang perlu dibiayai oleh pembangkang. Berapa banyak belanja dan siapa yang menaja perhimpunan seperti ini diadakan? Ini adalah antara persoalan yang timbul berhubung penganjuran perhimpunan itu. 
Jika pembangkang mengatakan mereka tidak mengeluarkan wang untuk menganjurkan perhimpunan seperti itu, sukar hendak dipercaya. Semua orang tahu, tidak ada benda percuma di dunia hari ini. Bagaimana pun, membiarkan perhimpunan ini terus diadakan memberi kesan kepada ketegasan pihak berkuasa.  
Rakyat akan menyalahkan pihak berkuasa khasnya pasukan polis kerana tidak bertindak melarang penganjur daripada mengambil bahagian dalam perhimpunan itu.  
Pihak polis sudah mengeluarkan arahan lembut atau keras supaya rakyat tidak terjebak mengambil bahagian dalam perhimpunan itu. Namun, walaupun tidak mendapat permit, perhimpunan itu tetap diadakan manakala pemimpin parti pembangkang terus mendapat ruang untuk menyatakan pendapat mereka di khalayak ramai. 
Rakyat perlu ingat, apabila tiba pada satu tahap, pihak berkuasa terpaksa bertindak tegas khasnya setelah peserta perhimpunan mula bersikap kurang ajar dan melakukan provokasi yang boleh menimbulkan suasana tidak baik. Akhirnya, pihak berkuasa terpaksa menggunakan kuasanya untuk bertindak setelah pelbagai usaha melarang mereka tidak menyertai perhimpunan itu, gagal.  
Dalam konteks Malaysia yang rakyatnya hidup aman damai, perhimpunan haram bukanlah budaya Malaysia. Jika yakin usaha mencegah lebih mujarab daripada mengubati, sudah sampai masanya pihak berkuasa bertindak tegas, tanpa bertolak-ansur ke atas mereka yang terbabit. Sesiapa saja yang mengambil bahagian dalam perhimpunan seperti itu adalah dianggap sebagai penghasut.  
Menghasut tidak bermakna mengeluarkan kata-kata hasutan atau fitnah. Berada di tengah-tengah mereka yang tunjuk perasaan itu juga boleh dianggap sebagai penghasut. Dengan tertangkapnya beberapa pemimpin pembangkang, ia jelas menunjukkan bahawa pihak berkuasa sudah mula bertindak. 
Ia menjadi peringatan kepada pihak lain bahawa tangan mereka mungkin digari sekiranya ditangkap ketika mengambil bahagian dalam perhimpunan haram. Budaya mengadakan perhimpunan haram tidak baik dalam membentuk persepsi rakyat. Jika ia dibenarkan secara berleluasa, setiap keputusan pilihan raya akan berlaku perhimpunan sama mempertikaikan keputusan pilihan raya. Inilah mesej yang cuba disampaikan pembangkang kepada rakyat. Cara paling baik untuk pembangkang ialah menerima keputusan dengan minda dan hati yang terbuka. 
Kebelakangan ini, Belalang dengar macam-macam perancangan orang Melayu. Berikutan geram terhadap sikap orang Cina yang tidak menyokong Barisan Nasional (BN), orang Melayu melancarkan kempen tertentu untuk ‘mengajar’ kaum itu khasnya kepada peniaga. Pada orang Melayu, sama ada tindakan itu betul atau salah, tidak penting.  
Yang penting, mereka rasa tertipu. Orang Melayu menyokong calon MCA atau GERAKAN sekiranya mereka bertanding atas tiket BN tetapi orang Cina menolak siapa saja calon BN, khasnya Melayu sebagaimana terbukti dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu.  
Peratus pengundi Cina yang menyokong BN terlalu kecil walaupun BN sememangnya tidak mengharapkan peratusan besar daripada mereka. Ada yang ajak orang Melayu memboikot membeli barang atau perkhidmatan dari kedai orang Cina. Pada orang Melayu, merekalah pengguna yang menyokong perniagaan orang Cina selama ini.  
Ada mencadangkan supaya kerajaan buat itu dan ini dengan harapan dapat menyedarkan orang Cina. Apa yang Belalang tidak faham ialah, setiap perancangan atau strategi orang Melayu itu dihebahkan secara terbuka. Apa yang hendak dilakukan, dimaklumkan kepada umum, ada yang memanggil sidang akhbar. Kalau semua wakil media hadir membuat liputan, apa juga rancangan sepatutnya rahsia, sudah menjadi maklumat umum. 
Bagi orang Melayu, mereka tidak tahu berahsia. Mereka beritahu pada semua orang jika mahu melakukan sesuatu. Dengan pengumuman seperti itu peniaga Cina boleh mengambil langkah bersiap sedia lebih awal. Berbeza dengan orang Cina untuk menjatuhkan kerajaan yang tidak disedari oleh pemimpin kerajaan. Hanya pada pagi hari mengundi baru disedari bahawa orang Cina sepakat menolak BN. 
Cuti penggal persekolahan sekarang ini, banyak kenduri kahwin. Tidak dapat dielak ramai orang UMNO dan PAS berada dalam satu majlis. Ini perkara biasa dan tidak menjadi masalah pun. Bila anak orang UMNO berkahwin dengan anak orang PAS, majlis menjadi begitu meriah sebab pengikut kedua-dua parti berhimpun.  
Takkan nak larang anak-anak berkahwin disebabkan perbezaan politik di kalangan keluarga. Syarat nikah tidak disebut pun awak parti apa atau emak bapa awak parti apa. Pendek kata penyatuan orang Melayu bukanlah mustahil. Dalam perkahwinan, kalau ada jodoh, berkahwinlah mereka. Dalam politik, bila ada keperluan untuk menyatupadukan Melayu, bersatulah mereka.

Monday, May 27

VIDEO LAKONAN S.Jayathas, BERLAKON KONONYA DIPUKUL @PDRMsia KANTOI..... @Zahid_Hamidi


Bak kata pepatah kalau jumpa ular dengan "HinduParia" pukul dulu HinduParia lepas tue baru pukul ular yang berbisa kerana lakonan serta suasana bising yang ditimbulkan bakal membuatkan anda dipatuk sebelum berbuat apa-apa.

HinduParia yang MKP maksudkan adalah S.Jayathas, ahli Biro Politik PKR, yang berlakon dengan berpura-pura pengsan selepas mendakwa dia ditolak oleh anggota polis.

Kejadian berlaku di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, kira-kira pukul 11 pagi untuk membuat laporan mengenai kematian seorang tahanan dalam lokap polis baru-baru ini.

Bagaimanapun, kira-kira setengah jam kemudian, berlaku pertengkaran antara Jayathas dengan beberapa anggota polis yang bertugas apabila dia enggan meninggalkan kawasan IPD itu.

Jayathas yang merupakan bekas Ketua Penerangan Hindraf tiba-tiba dilihat menjatuhkan diri sebaik sahaja dia cuba meluru melepasi beberapa anggota yang berkawal di pekarangan IPD itu. 




Dia dalam keadaan terbaring terlentang sambil tangan kirinya memegang kepingan dokumen 'pengsan' untuk beberapa saat.

Bagaimanapun, ahli PKR itu kembali 'tersedar' apabila polis ingin menghubungi ambulans dan bangun sambil menuduh anggota polis menolaknya.

LAPORAN ASAL BLOG MIM



Anak pemimpin PKR didakwa guna dokumen palsu


Anak pemimpin PKR Sabah Datuk Seri Lajim Ukin dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menggunakan dokumen palsu berhubung pembinaan jalan raya di Johor tahun lalu.
 
Mohd Nizam, 31, mengaku tidak bersalah menggunakan satu dokumen sebagai tulen.
 
Dokumen berkenaan adalah sekeping lampiran bertajuk 'Senarai Syarikat Yang Dicadangkan Untuk Melaksanakan Projek Membina Jalan Mukim 6 Linau dan Mukim 7, Semberong, Batu Pahat, Johor Secara Tender Terhad'.
 
Syarikat yang disenaraikan ialah Moral Bahagia Sdn Bhd, Prestasi Reka Sdn Bhd, Satria Mara Sdn Bhd, Sanjung Sempurna Sdn Bhd, Pertama Makmur Sdn Bhd, Mansashi Sdn Bhd, H & A Construction Sdn Bhd, Nisa Consolidated Sdn Bhd, Bina-Mas Construction Sdn Bhd dan Landscape Sdn Bhd. 
 
Anak kepada bekas Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu didakwa melakukan kesalahan berkenaan di Berjaya Starbucks Coffee, Lot No G40, The Mall, No 100, Jalan Putra dekat sini pada 3.40 petang, 8 Ogos 2012. 
 
Dia dituduh mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun yang sama yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. 
 
Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya Afifah Mamat@Yusof daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memohon jaminan RM50,000 dengan seorang penjamin atas alasan kes itu berprofil tinggi selain memohon tertuduh menyerahkan pasport kepada mahkamah. 
 
Peguam Datuk K Kumarendran yang mewakili tertuduh memohon jaminan dikurangkan kepada RM10,000 kerana anak guamnya itu memberi kerjasama penuh kepada SPRM sejak kesnya disiasat pada Ogos tahun lepas.
 
Beliau turut memaklumkan anak guamnya itu datang secara sukarela ke mahkamah pada hari ini. 
 
Hakim Rosbiahanin Arifin membenarkan tertuduh diikat jamin RM20,000 dengan seorang penjamin dan memerintahkan pasport diserahkan kepada mahkamah.
 
Mahkamah menetapkan 25 Jun ini untuk pengurusan kes. 

ANTARAPOS...

VIDEO INI BAKAL MEMBUATKAN ANWAR MENGAMUK #BlackOut505


Nie apahal pulak korang tonggeng punggung!!! bahaya TOQ nanti ada pulak yang berkenaan. Dari lenggok badan MKP rasa kenal dengan wajah pemiliknya. Walau apa pun biarlah ianya menjadi rahsia dikalangan Blogger dan PejuangCyber BN/UMNO saja yang tahu. Komuniti ini amat unik dan berpolitik lebih dasyat dari pemimpin BN/UMNO yang ada!!! Tak pecaya??? Pecayalah kerana MKP luahkan kerana perang persepsi ini dimulakan dikalangan kami dulu barulah terkena pada pemimpin. Korang tunggu lepas tempoh bertenang selama sebulan bermula dari 8hb selepas selesai PRU-13 nescaya perang ini bakal bermula pada 8hb Julai nanti....


Video diatas memaparkan kisah yang berlaku di Malaysia walaupun ianya dihasilkan oleh rakyat Singapura namun apa yang cuba disampaikan menarik perhatian MKP. Rasanya selepas ini kita terpaksa berubah dengan cara dan pemikiran yang baru untuk menghadapi PRU-14 mungkin lima tahun dari sekarang. Yang menang itu tidak akan kekal selamanya serta kekalahan tidak semestinya kalah selalu. Dengan cara dan pendekatan yang berbeza mungkin hasilnya berbeza.


Saturday, May 25

TERKINI : HIMPUNAN #BlackOut505 KESIAN ANAK MELAYU ANJINGKAN......



Mereka solat ditempat pejalan kaki. Macai-macai Anwar nie memang kurang ajar. perbuatan sebegini menampakkan ISLAM dihina oleh umatnya sendiri.

Solat adalah ibadah yang paling mulia di sisi agama dan dengan itu sudah tentu dilarang perlaksanaannya di tempat-tempat bernajis atau kotor. 

Umar al-Khattab radiallahu-anhu menerangkan dalam hadith berikut: Rasulullah sallallahu-alaihi-wasallam melarang seseorang mengerjakan solat di tujuh tempat - 

(1) tempat pembuangan sampah, 

(2) tempat penjagaan dan penyembelihan binatang, 

(3) di kawasan perkuburan, 

(4) di tengah jalan, 

(5) di tempat / bilik mandi, 

(6) di tempat pertambatan unta dan 

(7) di atas Ka'abah.

Korang tengok sendiri macai-macai nie sembahyang di laluan pejalan kaki di Amcorp Mall nie. Laluan pejalan kaki ini memang tidak bersih dan mungkin ada najis. Adakah macai-macai ini sengaja mahu memperlekehkan ISLAM. Fikirkan?



Kanak-kanak dibawa oleh ibubapa ianya menyalahi undang-undang perhimpunan Aman 2012.


OKU pun ada, malam nie jika terjadi apa yang tidak diingini macam mana nak lari...Salah siapa? 

Berikut adalah Undang-Undang Malaysia Akta 736 Akta Perhimpunan Aman 2012.



Jika malam ini Polis akan bertindak dan bakal mendakwa mereka yang melanggar akta perhimpunan aman 2012.

LINK UNTUK AKTA TERSEBUT..KLIK 


BONGKAR : PERJANJIAN PRU-13 ANWAR DAN @NajibRazak DIDEDAHKAN......


Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa telah memungkiri satu perjanjian rahsia mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang dikatakan telah dibuat di antara beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Perjanjian bertulis itu didakwa antara lain merangkumi syarat dimana kedua-dua belah pihak perlu menahan diri daripada membuat serangan peribadi dan untuk menerima serta menghormati keputusan PRU13.

Perkara itu didedahkan oleh bekas naib presiden Indonesia Jusuf Kalla, yang mendakwa dirinya menjadi orang tengah dalam perjanjian Anwar dengan Najib itu yang dibuat pada bulan April.

Ia dilaporkan oleh akhbar antarabangsa The Wall Street Journal (WSJ) hari ini. Akhbar itu juga dikatakan  telah mendapat pengesahan daripada Anwar sendiri dan pihak yang rapat dengan Najib mengenai kewujudan perjanjian itu sepertimana yang didedah oleh Jusuf.

Jusuf yang mempunyai sejarah menjadi orang tengah dalam beberapa perjanjian damai sebelum ini termasuk di Thailand dan Sri Lanka, dipetik sebagai berkata: "Kami telah membuat satu komitmen ... Pada hari Isnin (6 Mei), saya bertanya kepada Anwar untuk menerima dan berdepan realiti. Tetapi mereka berkata, 'Tidak, tidak, tidak, tidak, "

Selepas keputusan PRU13, Pakatan Rakyat telah mengadakan beberapa perhimpunan yang digelar "Black505" untuk membantah keputusan PRU13, yang didakwa diselubungi unsur penipuan.

Anwar juga mendakwa bahawa Pakatan telah menang pada hari mengundi 5 Mei namun kemenangan itu telah "dirampas" Barisan Nasional.

Susulan itu juga Pakatan Rakyat telah mengumumkan rancangan untuk mencabar keputusan pilihan raya itu di 29 kerusi menerusi petisyen di mahkamah.

Dalam laporan WSJ itu, Jusuf mendakwa bahawa perjanjian itu dicadangkan oleh Anwar. Anwar sebaliknya mengatakan bahawa Jusuf yang pada mulanya mencadangkan perjanjian itu.

Anwar dikatakan mengaku beliau telah membuat perjanjian dengan Najib, bersama Jusuf sebagai pengantara, tetapi menyalahkan BN yang didakwa “memungkiri” perjanjian itu “dengan cara ia mengendalikan kempen (PRU13)".

"Bagaimana anda boleh bercakap pasal perdamaian apabila anda memomokkan pihak lawan anda dengan cara ini?" Anwar dipetik sebagai berkata.

Laporan itu memetik sumber yang rapat dengan Najib mengesahkan kewujudan perjanjian itu namun menolak pandangan Anwar bahawa perjanjian itu tidak sah.

"Perdana Menteri memberitahu Jusuf secara peribadi dan di khalayak ramai sebelum pilihan raya bahawa BN akan menghormati kehendak rakyat dan menerima keputusan pilihan raya, walaupun pembangkang menang," kata sumber itu kepada WSJ.

Laporan itu juga berkata bahawa kedua-dua Anwar dan Najib telah menolak satu lagi perkara dalam perjanjian itu yang mengkehendaki pemenang PRU13 untuk  memberi pihak yang kalah "satu peranan" dalam “kerajaan penyatuan" yang akan ditubuhkan.

Jusuf berkata bahawa Anwar telah menghubungi beliau mengenai perjanjian itu dua bulan yang lalu dan mereka bertemu di rumah beliau di Jakarta. Anwar, menurut Jusuf, telah meminta dia untuk mendekati lawannya dan mendapatkan komitmen untuk menghormati keputusan pilihan raya secara aman.

Jusuf juga berkata beliau merasakan kedua-dua pihak telah memenuhi komitmen mereka untuk mengelakkan serangan peribadi sepanjang kempen.

Dia juga bimbang pertikaian antara kedua-dua pemimpin politik itu akan memecah belahkan masyarakat di Malaysia dan menjurus kepada keganasan.

http://www.astroawani.com/news/show/anwar-didakwa-mungkiri-perjanjian-pru13-dengan-najib-dedah-wsj-14954?cp

Friday, May 24

TIAN CHUAN :TRIO3 DILEPASKAN.......SALAH SIAPA........? @Zahid_Hamidi @PDRMsia


Mahkamah hari ini menolak perintah permohonan tahanan reman terhadap naib presiden PKR Tian Chua, Datuk Tamrin Ghafar dari PAS dan aktivis Haris Ibrahim.

Majistret Norashikin Sahat telah memutuskan untuk menolak permohonan itu dan mengarahkan ketiga-tiga mereka dibebaskan.

Prosiding permohonan reman itu bermula pukul 11 pagi tadi.

Sekumpulan penyokong mereka turut kelihatan berhimpun di hadapan balai polis Jinjang menuntut pembebasan ketiga-tiga terbabit.

Antara yang kelihatan termasuk peguam Datuk S Ambiga, N. Surendran, dan R. Sivarasa.

Menurut laman portal fz.com, peguam ketiga-tiga terbabit Datuk S. Ambiga tiba di balai polis tetapi tidak dibenarkan masuk atas alasan telah ada 13 lagi peguam yang sedang menguruskan kes reman itu.

Namun, beliau kemudiannya dibenarkan masuk setelah dilihat membuat beberapa panggilan telefon.

Ketiga-tiga mereka ditahan berikutan ucapan semasa Forum 13 Mei di Dewan Perhimpunan China Kuala Lumpur dan Selangor.

Mereka ditahan di bawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan atas dakwaan membuat kenyataan menghasut.

Sementara itu, di laman Twitter, tokoh-tokoh pembangkang seperti Datuk Anwar Ibrahim serta beberapa peguam menyatakan rasa kecewa mereka ke atas penahanan ketiga-tiga mereka, sejak semalam.



SELEPAS TIAN CHUA DIBERKAS OLEH @PDRMsia ANWAR PUNYA "TURN" BILA.....


Anwar semakin pening kepala apabila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi semalam berkata semua dokumen dan maklumat terperinci yang telah diperoleh akan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara untuk mengambil tindakan terhadap individu terbabit.

Pepatah Melayu ada menyatakan ‘Siapa makan cili, dia yang rasa pedas’. Pepatah ini sangat bertepatan dengan Anwar kerana beliau sudah dapat merasakan dirinya akan sekali lagi dihumban ke dalam penjara walaupun Zahid hanya memberitahu tiga pemimpin pembangkang yang didakwa terlibat dalam insiden pencerobohan bersenjata di Lahad Datu, Sabah tidak akan didedahkan untuk mengelakkan prasangka atau prejudis apabila kes itu dibawa ke mahkamah.

Apa yang lebih menarik, maklumat terperinci itu bukan sahaja datang dari pihak polis, malah pihak tentera juga terlibat dalam mengumpulkan segala bukti-bukti yang ada. Berdasarkan laporan tersebut, polis dan tentera  akan meneliti dari segi undang-undang untuk kuatkan hujah di mahkamah. Polis, tentera dan peguam negara akan duduk bermesyuarat untuk serahkan dokumen tersebut untuk tindakan selanjutnya.

Rakyat Malaysia nampaknya sudah tidak sabar lagi untuk mengetahui siapakah dua orang dari semenanjung dan seorang dari Sabah yang telah menjadi pengkhianat kepada negara. Bukan sahaja rakyat, tetapi pemimpin pembangkang iaitu bekas Ketua Menteri Sabah, Yong Teck Lee semalam turut mendesak agar tiga pemimpin pembangkang yang didakwa terlibat dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, didedahkan.

Memandang pilihan raya umum telah berakhir dengan jayanya, adalah amat tepat dan masa yang terbaik untuk mendedahkan dalang tersebut kerana jika pendedahan dibuat sebelum PRU13, ia seolah-olah mempunyai tujuan politik.

Selepas dibebaskan dari penjara, Anwar sepatutnya menjadi seorang Muslim yang baik dan berguna untuk masyarakat  Islam di negara ini dan berhenti daripada menjadi seorang pengkhianat yang melampaui batas.

Anwar sepatutnya bermuhasabah diri dengan apa yang telah beliau lakukan selama ini dan bukannya menjadi pengkhianat bertindak menghasut rakyat serta menyalahkan pihak lain di atas kejahilan diri sendiri. Anwar harus kembali ke pangkal jalan, bermuhasabah diri dan memperbaiki diri untuk menjadi seorang Muslim yang baik dan bermanfaat kepada ummah.

Anwar perlu sedar, sudah ramai rakan-rakannya yang ikhlas dalam perjuangan, yang dulunya sanggup berkorban apa saja untuk beliau, kini seorang demi seorang telah meninggalkan beliau. Apakah rakan-rakan yang meninggalkan Anwar itu salah semuanya dan Anwar saja yang betul?

Sudah tentu ada sebab musabab yang menyebabkan mereka meninggalkan perjuangan Anwar walaupun sudah ada yang berpuluh tahun bersama dengan beliau. Anwar perlu sedar hakikat ini dan rakyat juga perlu melihat perkara ini dengan fikiran yang terbuka dan belajar menerima hakikat.

VIDEO MEMALUKAN ANWAR IBRAHIM DI TERANGGANU #BlackOut505


Ini mungkin petanda yang bumi Terangganu tidak menerima kehadiran Anwar Ibrahim. Tak pernah terjadi sebelum ini. Pendapat MKP mengatakan bahawa ada unsur sabotaj dikalangan Ahli PAS yang kurang setuju kehadiran Anwar di Terangganu. 

MKP pecaya ramai dikalangan ahli PAS dah sedar bahawa Anwar adalah dalang disebalik video StopaAli. Walaupun begitu perhimpunan ini tetap diadakan namum kecelakaan ini ini nampak sangat ada unsur sabotaj.


Korang tengok sendiri tulisan disebalik bendera PAS apabila cuba diangkat itu tertera tulisan "AN N" ditengah-tengah memang sah belon gelembung itu milik BARISAN NASIONAL . Sengaja dimatikan motor gelembung udara itu supaya jatuh baru boleh nampak tulisan itu. 

Korang jangan salah faham dan menuduh ini kerja orang BN pulak kerana kat Terangganu sentimen TAKSUB pada parti PAS nie amat kuat. Jika diketahui orang BN masuk ketempat mereka sudah pasti natijahnya agak dasyat. Mesti kena pukul punya. Tapi ini mesti keja orang PAS sendiri. Yang menganjurkan adalah orang tempatan. Sudah tentu TOTOK PAS...


Ulasan Agak Pedas dari Din Turtle agak sinis pada PAS akan tetapi berbeza dari MKP. Mungkin akan berlaku gabungan PAS dan UMNO selepas ini. Itu adalah harapan MKP bagi menghalang kebangkitan lahanat Cina DAP. Bila Melayu bersatu sudah pasti Cina DAP tidak akan berani angkat muka dan meminta KUASA PEMERINTAH dari Melayu.  

Din Turtle menulis,
TANDA tuh ! Terimalah Qada dan Qadar yang telah ditetapkan Allah dengan hati yang terbuka, banyakkan bersabar dan bermuhasabah lah. Bukankan begitu nasihat Presiden Pas Haji Hadi ? 
Hmmmm nama Hadi ditulis sebagai salah seorang penceramah tapi beliau tidak muncul pun.... Kena badi Haji Hadi lah tuh hahahahaha ..... 
Syed Azman kata warna BIRU ? Mungkin sebelah dalam mengadap dia warna biru tapi hadirin yang diluar ni nampak lambang bulan Pas dan warna HIJAU ! 
Oya, memang ramai yang hadir tapi pelawoklah Syed Azman kalau dakwa seramai 50 ribu yang hadir sebab tempat parkir yang dikatakan sebagai dataran itu tidak pun seluas sebuah padang bola. Maksimum pun mungkin 15ribu....MAKSIMUM tu. BACA SETERUSNYA KLIK


Thursday, May 23

VIDEO : AKSI GANAS BILA TIAN CHUA DITAHAN OLEH @PDRMsia @Zahid_Hamidi



Korang tengok sendiri Tian Chua enggan mengikut arahan yang telah dikeluarkan oleh anggota PDRM yang telah diamanahkan supaya menahannya.

Sikap kurang ajar pemimpin pembangkang ini jelas menunjukkan mereka ini kurang ajar dan tidak mengikut arahan yang telah diberikan.

Anggota PDRM telah memujuk Tian Chua supaya memberikan kerjasama , namun setelah beberapa minit anggota yang berlemah lembut memujuk namun gagal.

Tian Chua memberikan alasan tidak akan mengikut jika tanpa pegawai atasan. Setelah lama memujuk akhirnya angkat masuk kedalam kereta. Pada masa yang sama Tian Chua melembutkan diri dan jatuh kelantai.

Ini adalah taktik untuk menimbulkan rasa simpati. Gampang sungguh pemimpin PKR nie. Mencari publisiti murah.




Siapa yang tak kenal Tian Chua? Pakar gigit telinga polis, langgar orang, serang polis, cetus kekecohan dan paling hebat yang dia pernah buat ialah menuduh insiden di Lahad Datu sebagai satu "sandiwara" BN..!!!

Tian Chua pernah didakwa kerana mencederakan Konstabel Rosyaidi Anuar, 22, di jalan menghala ke bangunan Parlimen pada 10.45 pagi 11 Dis 2007.

Tian Chua telah dijatuhi hukuman oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur dengan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 selepas beliau didapati bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Walaubagaimanapun mahkamah telah membenarkan penangguhan hukumanan tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.

Jika Tian Chua gagal dalam rayuannya terhadap hukuman tersebut, maka beliau akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen Batu.



@CheguBard MELARIKAN DIRI....... TAHNIAH @PDRMsia



Terkini MKP mendapat perkhabaran bahawa CheguBard melarikan diri dari dan cuba keluar dari Malaysia.Akan tetapi dengan kecekapan pihak PDRM MKP Pecaya musibat ini bakal ditahan didalam masa terdekat.

 MP Batu Tian Chua, akvtivis Haris Ibrahim dan aktivis PAS Tamrin Ghafar dalam operasi berasingan, dipercayai berhubung perhimpunan untuk membantah dakwaan penipuan pilihan raya pada Sabtu ini.

Tian Chua dalam tulisannya di Twitter hari ini menyebut, beliau ditahan sejurus sebelum melepasi pemeriksaan keselamatan di lapangan terbang LCCT kira-kira tengahari.

"Sekarang saya dibawa dalam kenderaan polis (menuju) Balai Polis Jinjang," katanya.


Menurutnya lagi, polis menahannya berhubung siasatan mengikut Akta Hasutan.

Sementara itu, pemimpin NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berkata, beliau juga sedang dicari polis.

"Di KL, baru dihubungi isteri, maklumkan sekumpulan polis datang mencari saya di rumah ibu di Seremban, saya mohon masa tiga minggu berunding macam (dengan penceroboh) Sulu," tulisnya di Twitter.

Sementara itu, setiausaha agung PSM S Arutchelvan dalam satu tulisan di Facebook pula berkata Haris, yang mengetuai NGO Asalkan Bukan Umno, ditahan oleh lima orang anggota polis ketika sedang makan tengahari di Segambut.

Haris pagi ini muncul di bangunan kompleks mahkamah Kuala Lumpur bagi menyatakan sokongan ke atas aktivis siswa Adam Adli Abdul Halim yang dituduh mengikut Akta Hasutan hari ini.

NURUL IZZAH PULAK PACAK XXXX UNTUK ADAM ADLI........


Alahai anak kesayangan Anwar pulak bok buat hal lagi. Semalam heboh Malaysia dek perhimpunan haram dilakukan oleh puak meroyan apabila Adam Adli ditangkap. Nurul pulak siap pacak bendera hitam lagi kat depan Balai polis. Apa kejadahnya wahai si Nurul oiii Dok pacak bendera tue. Memang Nurul nie suka benda terpacak kalau tidak takkan sampai nak kulum benda terpacak......Huhuhuhuhu.


Ini adalah gambar situasi mereka yang ditahan semalam. 14 budak lelaki 2 perempuan cina dan 2 lagi lelaki melayu.  Pasukan FRU terpaksa berkawal di depan Penjara Jinjang, kerana pelampau Pakatan berarak dan melakukan provokasi terhadap pasuk polis, kerana mereka mendesak agar seorang rakan mereka yang ditahan reman di lokap itu dibebaskan.



Laungan seperti "Melayu Bangsat dan Melayu Bodoh" antara yang dilaungkan pelamapu itu, yang kebanyakkannya pemuda cina.

MKP ayat sempoi : Apa dah jadi kat Malaysia nie.... #SudahKalahSudahlah



Wednesday, May 22

TAHNIAH @KhairyKJ LEPAS NEI BOLEH BAWAK KETA NIE RONDA 1Malaysia......


Ini adalah kenderaan rasmi Menteri Belia Dan Sukan yang baru dilantik oleh DS Najib Razak menerajui Golongan Anak Muda Malaysia. Seperti yang dimaklumkan oleh Beliau Kementerian Belia Dan Sukan adalah bukan hanya untuk Ahli Barisan Nasional tapi adalah untuk rakyat. Ideanya nampak cantik dan bernas akan tetapi kalau setakat bercakap tanpa tindakan umpama menanam tebu dibibir mulut.Kini masa untuk bertindak bukan lagi masanya untuk bercakap tapi perlaksaanya hampeh.


Kereta hebat sebegini sudah pasti pakai minyak mahal der... almaklumlah Menteri takkan nak pakai wira atau kenderaan kebanggaan Malaysia macam MKP.. Terima Kasih kepada Kerajaan pimpinan DS Najib Razak kerana menurunkan harga minyak yang mahal ini untuk mereka yang berkereta mewah macam Menteri Belia Dan Sukan yang baru nie.
KUALA LUMPUR 22 Mei - Harga jualan runcit petrol RON97 di seluruh negara turun 20 sen seliter kepada RM2.70 seliter berbanding RM2.90 seliter berkuat kuasa malam tadi, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Hassan Malek kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini. - BERNAMA
Putrajaya, 22 Mei 2013 - Menteri Belia dan Sukan, YB. Khairy Jamaluddin merasmikan Pusat Media di Podium B, Menara KBS.


MKP Ayat Sempoi : Lepas nie ada pulak macai kata yang mai semuanya BANGLASIA


CINA DAP MAKIN GANAS , KERETA PULAK MENJADI MANGSA.......


Naib Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Norman Zahalan hari ini membuat laporan polis terhadap Anggota Parlimen Serdang, Ong Kian Ming berhubung kenyataan dalam laman sosial miliknya yang didakwa berbaur hasutan dan menyerang beliau secara peribadi.
   
Beliau berkata Ong dalam kenyataan itu memfitnah dirinya terlibat dalam insiden kekecohan di perhimpunan lilin menuntut pembebasan aktivis mahasiswa, Adam Adli Abd Halim anjuran pelajar Universiti Sains Malaysia (USM).

MKP semalam telah meminta penjelasan kepada penfitnah tunjukkan bukti bergambar bahawa kehadiran Pemuda UMNO ada disana KLIK

Namun sehingga kini tiada penjelasan yang diberikan.Beliau yang juga bekas Ketua Pemuda Umno negeri turut menunjukkan salinan kenyataan berbahasa Inggeris yang bertulis,"Zairilkj's assistants beaten up by thugs including a former Pg (Penang) Umno youth leader".


Norman dalam laporan polisnya turut mendakwa hampir keseluruhan cermin kereta miliknya telah dipecahkan individu tidak bertanggungjawab dipercayai perbuatan khianat petang semalam.

"Saya letak kereta di Sungai Dua pada sebelah pagi dan ambil semula (kereta) pada petang hari yang sama. Masa itu saya dapati cermin di semua tingkap dan bahagian belakang dan hadapan telah pecah. Mujur tiada barang berharga yang hilang," katanya.


Harami sungguh puak DAP nie. Siapa yang ganas sekarang? Ternyata DAP sekarang lebih bacul kerana tidak berani bersemuka mereka dah main taktik kotor pecahkan kereta pulak.

MKP Ayat Sempoi : Tomahan terbaru oleh puak DAP pastinya menyatakan Norman sengaja pecahkan cermin keretanya sendiri...




KALAU TAK "PENIIPU" ITU BUKAN CINA DAP..............?


MKP masih ingat sewaktu remaja "tag-line" bagi masyarakat melayu pernah mengelar kaum Cina sebagai "PENIPU" tak sah jika mereka tak menipu. Sudah bertahun-tahun kita ditipu!!! Contoh paling dekat adalah alat petimbang yang digunakan selalunya tidak tepat. Sebab itu kaum ini marah dan berang bila ayat PENIPU digunakan pada mereka......

Seruan memboikot barangan dan perkhidmatan sebagai tindakan terhadap keputusan pilihan raya lalu nampaknya bukan sahaja mendapat perhatian media siber tetapi juga akhbar-akhbar utama. 'Buy Malay First' atau 'Buy Chinese Last' adalah antara seruan yang berlegar.

Keputusan pilihan raya begitu jelas terbahagi dua Pengundi Cina melakukan tsunami Cina dengan menyokong Pakatan Pembangkang di satu pihak dan Barisan Nasional (BN) yang menang dengan rata-rata disokong kuat oleh pengundi-pengundi Melayu dengan bantuan pengundi India di satu pihak lagi.

Satu hasil besar daripada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah ia menyedarkan orang-orang Melayu betapa orang-orang Cina yang telah pun menguasai ekonomi, kini mahu kuasa politik daripada tangan orang Melayu walaupun sebenarnya ia dikongsi bersama dengan pelbagai kaum lain dalam BN.

Kerakusan mereka kini semakin jelas apabila ramai yang menghadiri perhimpunan haram membantah keputusan pilihan raya terdiri daripada orang-orang Cina yang menyokong DAP dan PKR. Pas tidak mahu terlibat dalam himpunan protes tersebut. Setelah gagal melalui proses demokrasi, kini penyokong pembangkang mahu menjatuhkan kerajaan BN melalui kekerasan.

Seruan membeli barangan Melayu terlebih dahulu atau pun membeli barangan Cina sebagai langkah terakhir sudah tentu dilihat sebagai tindakan rasis.

Namun sedarkah kita betapa orang-orang Cina telah lama melakukan tindakan rasis dalam perniagaan?

Tanyalah kepada peniaga-peniaga Melayu, mereka akan memberitahu betapa terdapat dua paras harga apabila mereka membeli barangan daripada pembekal Cina.

Satu harga untuk orang Melayu yang jauh lebih tinggi dan satu harga lagi untuk orang-orang Cina yang jauh lebih murah.

Tindakan ini adalah untuk memastikan orang-orang Melayu akan gagal dalam perniagaan mereka. Apa tidaknya, peniaga Melayu tidak akan dapat bersaing dengan peniaga Cina. Ini kerana harga bekalan yang mereka beli sudah tinggi berbanding peniaga Cina.

Malangnya orang-orang Melayu tidak sedar akan hakikat ini. Di sebalik pembekal-pembekal Cina melakukan tindakan rasis terhadap orang-orang Melayu, bilangan pembeli paling ramai di kedai-kedai Cina adalah orang-orang Melayu!

Perkara ini berlaku dalam semua jenis perniagaan. Bengkel kereta ataupun motosikal Melayu membeli barang gantian (spare parts) daripada pembekal Cina dengan harga yang lebih tinggi berbanding pengusaha bengkel yang sama di kalangan orang Cina. Bagaimana mungkin pengusaha bengkel Melayu boleh hidup?

Sebut saja apa bidang - hardware, makanan, jahitan, elektrik dan elekronik serta bahan binaan - semua pembekal dimonopoli oleh orang-orang Cina. Mereka telah bertahun-tahun mengamalkan penindasan terhadap orang-orang Melayu melalui peniagaan. Tidakkah ini rasis namanya?

JANGAN TERKEJUT : ANWAR BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-7


MKP pada mulanya tak pecaya dan yakin benda sebegini bakal berlaku akan tetapi hakikatnya kita semua harus redha dengan ketentuanya. Kegigihan dan ego besar Anwar ini rakyat dihalakan kepada satu lagi perspektif lain yang mungkin memperjelaskan kenapa Anwar begitu kemaruk untuk menjatuhkan kerajaan BN yang baru mengangkat sumpah selepas Pilihan Raya Umum ke-13 awal bulan ini. 

Teropong politik ini bukan datang dari dalam negara tetapi dipancarkan oleh sebuah badan penyelidikan dari Kanada yang dikenali sebagai Global Research Foundation yang agak mengejutkan. 

Laporan yang ditulis oleh Tony Carlucci menyifatkan kejayaan BN dalam PRU ke 13 lalu ialah satu kemenangan menyekat Malaysia menjadi bidak percaturan Amerika Syarikat dan Britain yang mahu mengembangkan hegemoni mereka dan menyekat kemaraan China daripada menjadi kuasa ekonomi dan ketenteraan dunia.
 
Carlucci membentangkan kaitan tajaan beberapa konglomerat Amerika Syarikat seperti Boeing, Goldman Sachs, dan Exxon serta Dewan Perdagangan Amerika Syarikat melalui pertubuhan seperti National Endowment Fund for Democracy (NED) demi menghidupkan demokrasi seluruh dunia.  
 
Walhal, kata Carlucci tujuan sebenar NED ialah menumbangkan kerajaan di sesebuah negara yang mahu dikuasai Amerika Syarikat. Antara yang mendapat habuan NED ialah badan penyelidikan Merdeka Centre for Democracy dan juga pergerakan Bersih “untuk pilihan raya yang bersih dan adil”.
 
Sejak pendedahan ini dibuat pada 9 Mei lalu, belum ada penafian daripada Bersih mahupun Merdeka Centre. Anwar juga belum memberi sebarang ulasan mengenai dakwaan itu. 
 
Taktik pertubuhan-pertubuhan yang ditaja oleh NED ini umumnya adalah sama. Pertama, uar-uarkan kemungkinan ada penipuan dalam pilihan raya sebelum penamaan calon diumumkan. Ini diikuti dengan usaha mempertikaikan wibawa badan pengendali pilihan raya dan akhir sekali jika “calon-calon Amerika” ini kalah, ledakan demonstrasi jalanan seperti Arab Spring. 
 
Di tengah-tengah kemelut yang cuba diwujudkan di Malaysia ini ialah Anwar Ibrahim. PAS dengan tegas dan jelas menjarakkan diri dari taktik ini. DAP pula berhati-hati dalam membuat pendirian dan membabitkan diri terbabit dengan bertopengkan alasan ia adalah aktiviti kerajaan negeri yang tidak perlu permit polis. 
 
Nampaknya yang masih tegar meniupkan api kebencian terhadap kerajaan ialah Anwar Ibrahim. Di samping itu beliau pun mengacah-acah pihak berkuasa untuk menahannya. Ini adalah satu provokasi. Jika ditahan Anwar berharap akan dipandang sebagai wira. 
 
Sebenarnya, sejak keluar penjara pada tahun 2004, Anwar Ibrahim sudah terlalu lelah. Beliau perlu berehat. Untuk berundur rasa malu. Egonya besar. Sebab itu, beliau lebih senang ditahan untuk mendapatkan rehatnya. 
 
Langkah seterusnya harus dipacu oleh rakyat. Sama ada benar atau tidak Anwar dan konco-konconya ditaja oleh kuasa-kuasa “neo colonialis” tidak berapa penting. Yang lebih utama rakyat buka mata dan menjawab soalan, apabila berlaku Arab Spring, siapakah yang mengaut untung daripada keruntuhan sistem negara di Mesir, Libya dan kini Syria?

MKP Ayat Sempoi : Allah tetap bersama UMNO kerana Perjuangan berlandaskan ISLAM. 

Tuesday, May 21

PERGADUHAN MAHASISWA DI DEPAN USM, MANA BUKTI MEREKA PEMUDA UMNO? @KhairyKJ

Ini adalah bukti gambar yang telah diwar-warkan oleh pemimpin pembangkang. Ironiknya tuduhan pemimpin gampang DAP iatu Ketua Menteri Pulau Pinang pilihan Kaum Cina Pulau Pinang. MKP cuma musykil dengan persepsi yang dinyatakan kumpulan ini adalah PEMUDA UMNO sedangkan tiada fakta atau bukti yang sahih diberikan.

Bangsat sungguh tuduhan yang dinyatakan tanpa sebarang bukti yang sahih dan nyata. Kalau benar itu Pemuda UMNO Pulau Pinang sila kemukakan bukti. Itu pun jika ada bukti jangan pulak buat tuduhan umpama baling batu sembunyi tangan.


Portal Kaldaian Daily pulak buat lawak bodoh dengan mendesak Ketua Pemuda UMNO Malaysia mengambil tindakan terhadap Pemuda berkenaan. MKP musykil kali kedua kenapa pulak AMK Selnagor pulak yang terlebih sudu dari kuah. Mana AMK Pulau Pinang takkan dah hilang teloq!!! Woiii AMK Selangor jangan dok langgar sempadan boleh dak? Awat hampa nie dah tak ada keja nak buat kat Selangor tue ka?


Video nie jelas mengatakan bahawa Pemuda UMNO dan AMK Pulau Pinang bersatu didalam menyelesaikan masaalah. Ada tak bila bertemu atau bersua muka mereka nie bergaduh seperti budak-budak tadika. MKP nasihatkan pada AMK Selangor jangan jadi batu api. Hang duduk kat Selangor jaga Khalid Gagap tue sudah. Jangan dok sibuk Negeri Kami...


Sebaliknya Lim Guan Eng pulak melompat sakan pasal Adam Adli nie, Kenapa? Jawapanya mudah DAP nie berniat nak memburukkan serta membuat persepsi bahawa Polis DiRaja Malaysia mengikut telunjuk Barisan Nasional/UMNO padahal didalam kenyataan media oleh DS Dr Zahid semalam telah menyatakan bahawa KDN tidak lagi masuk campur didalam hal ehwal PDRM selagi tidak melanggar umdang-undang yang telah ditetapkan. 

DAP menerusi Lim GUan Eng mahu DS Dr Zahid Hamidi dipersalahkan? itu motif operandinya. Setelah ketegasan yang ditunjukkan oleh Menteri Dalam Negeri ini Lim Guan Eng gusar kerana ramai lagi bakal pemimpin DAP akan dikenakan tindakan. Tak mustahil suatu hari nanti Tian Chua bakal dikenakan tuduhan dibawah Akta SOSMA.

Itu yang merisaukan Guan Eng sebenarnya. Guan Eng nie jenis cepat panas telinga mungkin ayat dibawah ini membuatkan Guan Eng berdendam dengan DS Dr. Zahid Hamidi.


MKP Ayat Sempoi : Sapa tak marah kalau kena "sound" macam nie...Panas telinga Toq......


Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive