Friday, January 20

Video Terhebat Rafizi SiTanggang,Perangai Macam Musibat?!!!


Bro U Cheap la... takkan nak cari publisiti murah dengan cara ni... gaduh dengan blogger UMNO lepas tu mengadu kat FB haha! Macam budak-budak!

Rafizi mula perasan kononnya dia lah hero, glamer la konon di serang blogger UMNO... Tapi yang sebenarnya Rafizi terkucil, hancik, keras tak terjawab serangan di twitter.. Apa pun tak boleh!

Sorry la bro... Ko macam hebat, tapi habuk pun tarak.... Rafizi ni hanya sekadar budak hingusan sama taraf dengan Chegu Bard yang tak ada apa-apa jasa pun... Perasan je hebat!

Rafizi Ramli @rafiziramli
Cheap, buat malu @Khairykj RT @aidilarazak: byknya duit RT @BroJinggo: Betul Ke Rafizi Bayar RM200 Kpd Peserta 901?: bit.ly/A1W0Bw
(Rafizi cuba mengelak pertanyaan aku...) 


Klu macam nie la perangai pengarah strategi Pakatan lama-lama akan mampus dengan sikap kebudak-budakkan Rafizi nie.Tahapnya tak lebih dari anak aku saja.dari dok layan cerita tue rafizi nie patut jangan pulak mengamuk pasal video nie pulak.




Semangat 1Malaysia walaupun kita berbilang bangsa akan tetapi saling bantu membantu satu sama lain,Rafizi lain kali ngadu kat mak lampir atau anwar aljuburi pasal kena serang dengan blogger UMNO>apa kejadah nie macam pondan la lu.

AZIZAN MB KEDAH NAIK ANGIN , Pas Kedah Kantoi Besar!! #SaveKedah



Nampaknya kes Selamatkan Madrasah Salihiah ni menjadi semakin panass.. panass berapi. Kalau tak percaya, sila baca dengan teliti dan fahamkan apa yang cuba Mc sampaikan, di samping melihat kepada dokumen-dokumen yang Mc lampirkan bersama.




Anda tahu dokumen apa di atas? Tak tahu? Itu dokumen pengambilalihan tanah dari pemaju cina kapir harbi dari Penang tu. Itu tarikh penjualan Tanah Wakaf kepada pemaju. Tengok tarikh tu betul-betul.. 9 JUN 2011

Ini dokumen yang lengkap.. carian pada Tanah Wakaf..

Takpa rilek dulu.. maknanya.. tanah tu bertukar tangan pada  tarikh 9 JUN 2011.. Ingat tarikh tu betul-betul. MAIK menjualkan tanah wakaf khas milik madrasah Salihiah pada 9 JUN 2011.

Tengok dokumen kat bawah pulak!


warna kuning fatwa pertama, warna merah fatwa kedua
BACA SETERUSNYA KEDAH KE KE....L

Melayu Dijanjikan Menteri Besar Jika Sertai DAP?

Permintaan kaum bukan Melayu untuk memegang jawatan tertinggi dalam Kerajaan Persekutuan Malaysia bukan isu baru.

Beberapa tahun lalu, kaum itu juga pernah meminta dipertimbangkan supaya jawatan Timbalan Perdana Menteri Kedua diwujudkan untuk diisi oleh pemimpin bukan Melayu. Tetapi permintaan itu akhirnya ditolak.

Kini dengan kemunculan Barack Obama sebagai Presiden Amerika Syarikat yang pertama dipilih daripada keturunan bukan kulit putih, tiba-tiba ia menjadi inspirasi kepada pemimpin bukan Melayu untuk membangkitkan semula isu jawatan tertinggi negara.

Tetapi sekarang bukan meminta kerusi nombor dua, sebaliknya jawatan Menteri Besar pulak 4negeri menggunakan melayu yang senang diarah .Sebelum permintaan itu dibuat, kita minta pemimpin dan penyokong idea itu memikirkan hakikat dan latar belakang pembinaan negara bangsa Malaysia dengan negara lain.

Malaysia adalah sebuah negara yang unik dan sukar untuk dicari persamaannya di dunia.Memang ada negara membangun mahupun negara maju telah mempunyai Presiden atau Perdana Menteri daripada kaum minoriti dan bukan penduduk asal negara itu.

Hal ini boleh berlaku apabila pemimpin bukan pribumi negara itu dapat mengasimilasi dengan menerap budaya, bahasa dan adat resam penduduk majoriti. Tetapi, bagaimana sikap pemimpin dan kaum bukan bumiputera di negara kita apabila usaha untuk mewujudkan dasar satu bahasa dan usaha mengagih kek ekonomi negara dengan saksama.

Itu jika boleh mereka mengubah pelembagaan negara,DAP nampak semua ini mustahil berlaku akan tetapi beralih kepada taktik baru mengunakan melayu yang senang dicucuk hidung untuk mencapai matlamat mereka.Apa gunanya memegang jawatan jika disebalik kuasa dicaturkan oleh pihak lain.

KUALA LUMPUR : DAP didakwa akan meletakkan calon Melayu di Perak, Selangor, Negeri Sembilan dan Johor pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) bagi membolehkan mereka dilantik sebagai Menteri Besar jika pakatan pembangkang menang di negeri terbabit.

Selain itu, parti itu juga akan memilih calon berkenaan di negeri lain bagi memastikan mereka boleh dilantik sebagai Ketua Menteri. Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, berkata mereka bertindak demikian berdasarkan kepada pengalaman pahit parti itu di Perak yang memenangi 18 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), berbanding lima (PAS), enam (Parti Keadilan Rakyat) tetapi terpaksa memberi jawatan Menteri Besar kepada PAS akibat tidak mempunyai calon Melayu. “Kali ini, DAP sangat strategik dan akan mengambil seorang atau dua calon Melayu untuk bertanding pada pilihan raya umum nanti supaya mereka dapat menjadi Menteri Besar sekiranya pakatan pembangkang menang di Perak.

“Saya melihat ia sebagai satu strategi mengoptimumkan kaum lain, termasuk Melayu… dan orang ramai dapat melihatnya dengan jelas,” katanya pada sidang media selepas merasmikan EcoGreen Tahun Baru Cina 2012 di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ), Mohamed Hata Wahari menjadi orang Melayu terbaru menyertai DAP.

Mengulas lanjut, Soi Lek berkata, kaum Cina yang menyokong DAP dengan harapan memperkukuhkan politik Cina ketika pilihan raya umum lalu sebenarnya memperkasakan PAS misalnya, di Perak dan Kedah.


Anwar Akan Mulakan Drama Bollywood?

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail hari ini memfailkan notis rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Rayuan itu difailkan pada jam 4.30 petang ini di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Semalam, Saiful menghantar surat rasmi kepada Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail meminta beliau memfailkan notis rayuan terhadap keputusan itu.


Saiful menerusi blog miliknya mohdsaifulbukhari.blogspot.com menulis bahawa surat itu dihantar melalui peguamnya Tetuan Zamri Idrus & Co.

Katanya, rayuan ini penting kerana ia membabitkan maruah dan masa depannya.

Menurutnya, dia hanya menuntut haknya sebagai warganegara Malaysia seperti yang termaktub dalam Perlembagaan "di mana setiap aduan itu berhak didengar dan diadili sehingga ke peringkat Mahkamah Tertinggi".

Katanya, jika dia berhak memfailkan rayuan itu sendiri, dia akan berbuat demikian tanpa menyusahkan individu lain.

Namun, katanya, kuasa mutlak untuk memfailkan rayuan hanya terletak di tangan Peguam Negara.

Lawan tetap lawan pada kes liwat 2nie

Ah Jib Gor Bagi AngPau 2.5 Juta?

Siapa dia nie nak bagi angpau banyak sampai macam tue,,,,Pada mulanya MKP pun cuak jugak dengan nama dan pendekatan terbaru PM nie.Akan tetapi melihat dari apa yang diperkatakan oleh puak belah sana,depa nampak tersesak dan cuba memanipulasi keadaan supaya pendekatan baru nie nampak kurang releven.Dari laporan yang MKP baca populariti PM naik mendadak daripada Al Juburi.Semoga lepas nie masyarakat dari kaum cina menyokong tranfomasi yang telah dibuat oleh PM.Moga apa yang telah berlaku di PRU 12 tidak berulang lagi.

KUALA LUMPUR, 20 Jan Datuk Seri Najib Tun Razak Jumaat mengumumkan peruntukan sebanyak RM2.5 juta kepada Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Chong Hwa Jalan Gombak di sini untuk pembinaan bangunan baru sekolah berkenaan.

Perdana Menteri berkata kerajaan telah pun meluluskan model pembangunan projek tersebut, dan peruntukan yang diberikan merupakan sebahagian daripada peruntukan Belanjawan 2012 bagi Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

"Sebagai brother... Ah Jib Gor, saya nak beri angpau kepada sekolah ini. Ini sumbangan ikhlas kepada rakyat," katanya semasa melawat sekolah berkenaan dalam program turun padangnya ke Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur hari ini.

Mengenai laman sosial Facebook bahasa Cinanya 'Ah Jib Gor' yang bermaksud 'Abang Najib' yang dilancarkan tiga hari lepas, Najib berkata laman sosial itu telah menarik kira-kira 12,000 pengikut, dan beliau berharap jumlah pengikut laman sosial itu akan bertambah lagi selepas ini.

Najib, yang menyifatkan Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Chong Hwa itu sebagai sekolah yang baik tetapi memiliki bangunan yang lama, berkata sumbangan yang diberikan kepada sekolah berkenaan akan turut mendapat pelepasan cukai.

Perdana Menteri turut mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina dengan harapan Tahun Naga ini akan mencetuskan kejayaan kepada kira-kira 1,000 pelajar yang hadir pada majlis berkenaan.

"Tahun Naga tahun baik untuk pilihan raya... atau pun (pilihan raya) tahun depan," katanya.

Turut hadir ialah Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin dan Pengerusi Lembaga Pengelola SMJK Chong Hwa Datuk Lim King Hoo.bernama.

RM200 Upah Demo 901,Buat Maksiat Kt Hotel Murah?




Dahlah pi sana dibayaq lepas tue buat maksiat pulak dekat hotel murah,apa kejadah tabiat puak harami nie.Depa nie dah terdesak sangat ke sampai nak kena bayaq pi demo.Dedahan terbaru ini pastinya mengundang gundah gelanda dari rafizi nie.baru saja kena saman dengan kak ijat,terbongkar jugak kisah kantoi nie.PKR dan gerembolan haprak pakatan semakin terdesak,Apa yang dapat kita lihat sejak perbicaraan Anwar didalam kes liwat Saiful tidak ramai penyokong PKR berbanding zaman reformasi dahulu.Depa nie suka menyususahkan rakyat dengan pemberian ini ramai peniaga tak dapat menjalankan perniagaan mereka pada hari tersebut.alasannya kerana sesak dan faktor keselamatan tidak terjamin akan tetapi diatas kecekapan pihak polis semuanya terkawal dan tidak terjadi kejadian tidak diingini berlaku. 


 
SMS dari rafizi beb. Dia bagi rm200 seorang time demo 901. Itu pasal ramai yang datang. Datang sebab duit. Bukan pasal perjuangan. Bukan pasal keikhlasan. Tapi pasal duit. Ahli2 pkr seme boleh dibeli guna wang. Depa memang hampeh !!!! Depa memang jahat !!!!G mati lah weh. Mati. Aku cakap mati. Faham tak? - Amenoworld

Azmin Jangan Besaq Kepala?KakWan & Izzah??



Di kalangan rakan-rakan PKR pun sedang pening kepala sebenarnya. Dalam usaha mempertahankan, mendewakan dan mengagungkan ANWAR; rupanya sudah ada perang saudara di antara aktivis dan penyokong-penyokong ini. Pelik tetapi benar. Susah juga nak ‘manage’ dan perbaiki keadaan ini. Anwar sendiri tidak mampu nak selesaikan ‘perbedaan pendapat’ di kalangan penyokong-penyokong yang ada ini.
Penggerak Reformasi sekitar tahun 1998 – 2008 sebenarnya masih mengakui lingkaran sokongan Anwar. Orang lama. Yang kononnya sudah terbukti sanggup ‘hidup mati; timbul dan tenggelam’ bersama Anwar. Mereka ini jugalah yang sudah mula mendaki pelbagai jawatan di dalam parti dan kerajaan Negeri milik PKR. Aktivis reformasi ini sangat ‘possessive’ dan sentiasa sahaja beranggapan Anwar milik mereka. Mereka sudah bersama Anwar; sejak Anwar dalam penjara lagi.
Namun, wujud kumpulan baru yang tidak mahu sangat diikat dengan gelaran aktivis reformasi. Pada mereka, aktivis reformasi sudah tidak lagi ‘in’ dengan banyak perjuangan baru yang lebih utama dan penting. Aktivis reformasi sudah digambarkan sebagai kelompok ‘oportunis’ yang sudah terlalu galak mencari kekayaan dalam parti.
Kumpulan aktivis baru yang menggelarkan diri mereka sebagai ‘Aktivis 901′ mahu membawa arus perjuangan baru. Yang tidak terikat dengan budaya UMNO yang ada dalam PKR. Ketua Mazhab Reformasi ini pastinyalah Azmin Ali. Azmin lah yang boleh menentukan ‘who gets what? when? and how?’ di Selangor. Surat sokongan Azmin lebih berharga daripada surat sokongan EXCO Negeri. Malahan, Azmin boleh menentukan proposal siapa yang sampai ke meja UPEN, Selangor. Ada ketika, pejabat MB pun boleh di bypass oleh Azmin.
Khalid mesti faham, bahawa Azmin menggunakan alasan bahawa dia lebih perlu ‘dana politik’ berbanding MB. Puak reformasi yang sekian lama bergantung di talipinggang Azmin ramai. Malahan, ada seorang penggerak reformasi mengatakan – Azmin memerlukan hampir RM300,000 setiap bulan (bagi memastikan semua penggerak reformasi mendapat habuan secara bulanan. Ada yang dapat RM2k. Ada yang dapat RM3k. Bulanan.
Sebab itu Azmin mendapat lesen besar untuk bermaharajalela di GLC milik Kerajaan Negeri Selangor. Azmin adalah ‘nerve centre’ kepada gerakan politik.
Aktivis 901 dikatakan banyak dibantu oleh Pusat Khidmat Ahli Parlimen Lembah Pantai. Agenda solo Nurul Izzah dalam mendapatkan sokongan dan dokongan kalangan aktivis muda. Berbanding mazhab reformasi yang bertuankan ‘RM’; Aktivis 901 mahu bergerak di atas landasan perjuangan sebenar. Duit penting – tapi bukan sekarang. Mesti kukuhkan kedudukan Izzah terlebih dahulu.
Semua ini membuktikan bahawa sudah wujud pertembungan ‘mazhab’ di dalam PKR. Satu mazhab duit. Satu mazhab (kononnya) perjuangan ikhlas.
Kita sama-sama tengok mazhab mana yang lebih utuh dan kuat.  GA

Tahniah @PDRMsia,Peinee Teoh Ugut PM Ditahan.


Tahniah MKP ucapkan kepada PDRM kerana bertindak pantas dengan aduan yang telah dikemukakan,Pastinya ini memberikan pengajaran kepada pelajar berkenaan.Moga selepas ini tiada lagi pelajar berani bertindak sedemikian.

ALOR SETAR, 19 Jan Seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) ditahan polis hari ini, kerana menulis kenyataan berunsur lucah dan berbaur ugutan terhadap Perdana Meteri Datuk Seri Najib Tun Razak di laman sosial. 
Penuntut wanita berusia 20 tahun dari sebuah IPTS di Kuala Muda itu ditahan pada pukul 9 pagi, selepas polis menerima laporan mengenai kenyataan yang dipercayai ditulis wanita tersebut pada akaun Facebook miliknya. 
Ketua Polis Kedah Datuk Ahmad Ibrahim berkata pihaknya menerima laporan kira-kira 10 malam semalam mengenai perkara itu, dan menahan penuntut terbabit selepas mengenal pasti pemilik akaun Facebook tersebut. 
"Kita telah ke universitinya dan melalui pihak universiti, kita telah memanggil pelajar itu untuk diambil kenyataan berhubung berkara itu," katanya kepada pemberita, di sini malam ini.
Beliau berkata pihaknya turut merampas sebuah telefon bimbit dan sebuah komputer riba milik pelajar tahun dua IPTS tersebut untuk siasatan. 
"Kita juga turut memanggil ibu bapa pelajar itu bagi membantu siasatan," kata Ahmad.
Katanya memandangkan pelajar itu masih lagi dalam minggu peperiksaan, pihaknya telah membebaskan pelajar tersebut petang tadi selepas diambil keterangan bagi membolehkan dia menduduki peperiksaan. 
"Kita akan memanggil beberapa individu lain untuk memberi keterangan berhubung perkara ini. Kita juga akan memanggil pelajar tersebut pada bila-bila masa jika perlu," katanya.
Beliau berkata pihak polis akan sentiasa membuat pemantauan terhadap pelajar itu dan akan menyiasat dengan terperinci perkara tersebut. 
"Kita telah membuka kertas siasatan di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan," katanya.
-- BERNAMA

Thursday, January 19

Video Karaoke Khalid Perli PAS,Biar Bulan Bicara Sendiri?

Setelah Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor mengumumkan pengambialihan porfolio Pengerusi Hal Ehwal Islam semalam, video beliau sedang berkaraoke mula tersebar di internet.
Rakaman video itu dibuat oleh channel pro Pakatan Rakyat, ‘mediarakyat’ yang merakamkan aksi Khalid sedang berkaraoke dalam satu majlis makan malam PKR, Kuala Langat pada 11 Jun tahun lepas.
Dalam sidang media semalam, Khalid mengumumkan beliau mengambil alih porfolio Hal Ehwal Agama yang sebelum ini disandang oleh Datuk Dr Hasan Mohamed Ali dari PAS.
Khalid turut mengumumkan pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi, wakil dari PAS sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor yang baru untuk menjaga porfolio Adat Resam Melayu dan Belia dan Sukan.

Jawapan Standard Bila Kena Tuduh,MP Balik Pulau?


Biasalah sama jugak macam idolanya,semuanya salahkan UMNO yang sengaja membuat provokasi berkenaan kes pembakaran bendera tersebut.Dalam laporan Polis tersebut hanya menyatakan perlu ada siasatan siapa punya angkara.Tidak sesekali Pergerakkan Pemuda UMNO Balik Pulau menuduh itu kerja yang dilakukan oleh pihak PKR.Sudah terang lagi bersuluh yang menyatakan siapa punya angkara?Pepatah orang lama ada menyatakan bahawa Siapa makan cili dialah terasa pedasnya.Berikut atikel MKP sebelum ini BACA SETERUSNYA.

BALIK PULAU: Balik Pulau MP Yusmadi Yusoff has refuted claims by local Umno Youth wing that Pakatan Rakyat supporters were behind the burning of the Umno party banner in Simpang Empat here yesterday.
Instead, he accused Umno of being the only party in the country capable of committing such acts of political violence.
“Everybody knows that political riots, vandalism, arson and street hooliganism are Umno brand of democracy.
“So it is hypocritical of Umno to accuse others of copyright violations. PKR will never emulate its undemocratic actions,” said Yusmadi.
Yesterday, Balik Pulau Umno Youth chief Azian Ariffin accused “the opposition” (Pakatan) of burning a party banner made of cloth put up along a road shoulder in Simpang Empat.
The flag carried the wordings: “Untuk Kesejahteraan Anda Undilah Barisan Nasional” (Vote BN for your prosperity).
IN its police report lodged in Balik Pulau district police headquarters, the Youth wing claimed that it suspected the banner was set alight at midnight yesterday.
In the report, Azian alleged that the arsonist had poured petrol on the banner before torching it.
He accused Umno rivals of resorting to arson out of fear of the growing people’s support for Umno in the area.
But Yusmadi said PKR was never perturbed by the so-called growing support for Umno neither would it ever resort to arsonist act for political gain.
He rapped Umno instead for resorting to cheap tactics to portray PKR and Pakatan in a bad light.
“PKR would always resort to democratic means to resolve our political differences.
“We will never adopt the Umno culture of violence and intimidation,” said Yusmadi, who is PKR Balik Pulau division vice-chairman.

Hadi Awang Akan Tukar Amanatnya,Sokong DAP Murtad?

Sebenarnya ada banyak sebab kenapa DAP kurang mendapat sokongan orang Melayu di negara ini.DAP adalah parti perkauman cina dan pro komunis, kurangnya orang Melayu mengisi saf kepimpinan DAP juga dilihat sebagai penyumbang kepada hilangnya minat orang Melayu untuk menyertai parti itu.

Tapi jangan terkejut jika dimaklumkan bahawa ada juga diantara faktor yang menghindar orang Melayu dari menyertai DAP itu juga berasal dari parti komponen dalam Pakatan Rakyat sendiri!!

Yang maksudkan ialah Amanat Haji Hadi pada 1982, dimana amanat tersebut menghukum mana-mana orang Islam yang bekerjasama dengan orang bukan Islam sebagai kafir.

Selain dari itu, sebagai parti yang mengamalkan sistem sosialis, DAP turut menerima tempias apabila Datuk Nik Aziz Nik Mat menolak pencalonan mantan Timbalan Presiden PKR, Dr. Syed Husin Ali di kawasan Parlimen Kota Bharu pada 2004 kerana beliau menyifatkan fahaman sosialis sebagai adik komunis.

Sementara DAP berusaha keras membaiki imej negatif ke atasnya yang dilemparkan oleh seterunya melalui cara tersendiri dengan membawa masuk orang Melayu seperti Arif Sabri, Aspan Alias dan terbaru Hata Wahari, MKP melihat ada keperluan untuk kepimpinan PAS sendiri, terutama Tuan Guru Nik Aziz dan Datuk Seri Hadi Awang sendiri (sebagai pencetus Amanat Hadi) membantu DAP mengikis tanggapan serong orang Melayu ke atasnya.

Patut dicadangkan Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi mengeluarkan fatwa bahawa orang Melayu yang menyertai DAP tidak kafir atau terkeluar dari landasan Islam.

Fatwa ini perlu diberi publisiti meluas di seluruh negara kerana dengan cara itu sahajalah orang Melayu akan lebih yakin untuk menyertai DAP sebagai wadah perjuangan politik mereka.

Sebaiknya fatwa tersebut dikeluarkan dalam masa sehari dua ini bagi menambah keyakinan di kalangan orang Melayu terhadap parti tersebut.

DAP Umpama Menang Loteri Kebajikan Di Awal Tahun 2012



DAP tersenyum lebar umpama kena loteri kebajikan RM2 juta.  Apa tidaknya ada dua perkara besar yang membuat DAP, parti paling rasis ini bergumbira iaitu pertama Anwar Ibrahim dibebaskan dari kes liwat (walaupun mahkamah akui kejadian itu berlaku suka sama suka).
Yang kedua pula Pas telah mengesahkan buat sekian kalinya bahawa mereka adalah “Barua” setia kepada DAP apabila sanggup memecat Dr Hassan Ali.
Kenapa DAP harus meraikan dua perkara ini?
Jawapannya cukup mudah, Anwar amat diperlukan DAP bukan kerana Anwar bersih, suci dan murni tetapi Anwar diperlukan untuk memecahbelahkan lagi orang Melayu dan menjadi alat penting untuk mengawal Pas.
Ini kerana selain kebijaksanaan otak auta Anwar, ramai pemuja Anwar juga berada dalam saf kepimpinan Pas.  Jadi mudahlah DAP untuk menjayakan agenda mereka.
DAP tak kisah untuk angkat Anwar jadi Perdana Menteri kerana segala rahsia Anwar sebenarnya sudah berada dalam poket DAP.  Bukankah Karpal Singh sendiri yang mengesahkan Anwar seorang peliwat pada tahun 1997?
Lagi pun Karpal jugalah yang mengakui kes liwat antara Anwar dan Saiful adalah satu perbuatan SUKA SAMA SUKA.  Maka dalam bahasa kasarnya telur Anwar kini dalam genggaman DAP.
Dalam kes Hassan Ali juga ternyata telah memberi jaminan kepada DAP bahawa Pas sanggup lakukan apa saja demi DAP.  Pas sanggup memancung siapa saja di kalangan pemimpin mereka yang cuba melawan DAP.
Bukankah Hassan Ali seorang pemimpin yang lantang menentang dasar DAP yang ghairah untuk membiakkan rumat urut, penjualan arak dan aktiviti murtad di Selangor.
Jadi dengan ketiadaan Hassan Ali memudahkan kerja-kerja DAP untuk menyemarakkan lagi aktiviti sosial tidak bermoral ini.
Justeru nampaknya DAP sudah menempah kejayaan awal…. Syabas buat DAP yang telah berjaya menjadikan pemimpin Melayu PKR dan Pas menjadi KUDA KAYU buat mereka dalam melaksanakan agenda rasis mereka.

Kak Ijat Mula Langkah, Saman Mak Lampir dan Tanggang Rafizi.



Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menfailkan saman ke atas dua Pemimpin PKR iaitu Ahli Parlimen Ampang YB. Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.
Saman tersebut dikeluarkan berikutan tindakan kedua-dua individu tersebut yang didakwa telah mengeluarkan kenyataan berbentuk fitnah ke atas dirinya mengenai Syarikat milik suami Shahrizat iaitu Pusat Feedlot Kebangsaan (NFC).
Shahrizat yang diwakili Peguam beliau Safie Abdullah mendakwa, saman tersebut merupakan saman yang dikeluarkan Ketua Wanita UMNO Malaysia itu sendiri berdasarkan serangan bertubi-tubi sehingga mengaibkan beliau.
Safei telah menfailkan saman malu itu di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, di sini sebentar tadi.
Sebelum ini, kedua-kedua Pemimpin kanan Parti pimpinan Datuk Seri Dr. Wan Azizah itu telah menyerang Shahrizat berkenaan isu NFC yang turut melibatkan pembelian 2 kondominium sebagai salah satu aset syarikat terbabit.
MKP kata:Gambaq diatas hanyalah untuk tatapan tiada kena mengena dalam artikel ini.

Kahalid Semakin Gagap,PAS diHina?



Tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengambilalih portfolio Hal Ehwal Islam daripada wakil Exco Pas dijangka memberikan implikasi negatif yang boleh merugikan umat Islam khususnya rakyat di negeri Selangor.

Ini kerana portfolio berkenaan sepatutnya disandang oleh individu yang berkelayakan dan arif tentang soal agama dan Pas yang mengangkat diri sebagai parti Islam dalam Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor sepatutnya dipertanggungjawabkan dengan amanah penting itu.

Profesor Datuk Dr Zainal Kling dari Fakulti Sains, Sosial dan Kemanusiaan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berkata, walaupun Khalid berhak membuat keputusan itu, namun tindakan beliau itu mungkin dilihat sebagai tunduk kepada tekanan DAP dan PKR untuk mengawal institusi seperti Majlis Agama Islam Selangor(MAIS) dan Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS).

"Maknanya, ia akan memenuhi kehendak-kehendak DAP dan yang lain-lain dan bukannya memenuhi kehendak umat Islam di Selangor. Seharusnya kita jangkakan memang hal ehwal Islam ini akan diterajui oleh PAS...Ini terang-terang menunjukkan Khalid mengekang kegiatan-kegiatan MAIS atau Jais (supaya) sesuai dengan kehendak PR (Pakatan rakyat)," .

Walaupun menggantikan Hasan, Yunus tidak diberikan portfolio agama, sebaliknya beliau hanya dijandikan Exco Adat Resam Melayu serta menjaga porfolio Bela dan Sukan. 

Khalid berkata keputusan itu berdasarkan pengalaman Yunus dan mengumumkan beliau akan mengambil alih tugas-tugas sebagai Exco Hal ehwal Agama daripada Hasan. 

Datuk Dr Zainal khuatir dengan rombakan  itu, segala isu-isu yang dibangkitkan oleh Hasan berhubung isu-isu pengkristianan orang Islam serta aktiviti memesong akidah umat tidak akan lagi dipantau dan dibiarkan  begitu sahaja. 

Beliau juga menjangka polimik mengenai isu-isu agama akan bertambah hangat kerana Hasan akan meneruskan perjuangan beliau dengan menubuhkan badan-badan bukan kerajaan (NGO) bagi memberi tumpuan kepada masalah terbabit.

Sekaligus katanya, akan berlaku konflik diantara kerajaan negeri dan NGO-NGO di Selangor dalam hal berkaitan agama.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Kulim, Zulkifli Noordin pula menyifatkan rombakan berkenaan jelas sebagai satu penghinaan besar kepada PAS sebagai sebuah parti yang memperjuangkan Islam

"Konon kata PAS mendabik dada memperjuangkan Islam, tiba-tiba potfolio hal ehwal Islam ditarik daripada mereka. Keduanya ia menunjukkan rakan Pakatan sendiri tidak percaya bahawa PAS boleh menjaga hal ehwal Islam ," katanya lagi

Menurutnya lagi, PAS sewajarnya membuka mata setelah parti tidak diberikan sebarang potfolio dalam kerajaan Pakatan negeri Pulau Pinang, dan kini jawatan yang sewajarnya diberikan pada mereka tidak dberikan di Selangor.

Hasan dipecat pada 8 Januari kerana dianggap bertindak membelakangkan kepentingan parti setelah beliau mengkritik tunjuk perasaan anjuran Parti Keadilan Rakyat untuk menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim bersabit keputusan kes liwatnya. . 

Manifesto PR cedok idea BN.





Pemimpin menasihatkan kepada seluruh rakyat agar tidak terpengaruh dengan manifesto Pakatan Rakyat (PR) yang dilancarkan baru-baru ini,manifesto itu sebenarnya berasaskan apa yang telah dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).  Pembangkang hanya mencedok idea Kerajaan dan menidakkan apa yang pernah dilaksanakan oleh Kerajaan selama ini.


Mereka (PR) hanya ambil idea dan pelaksanaan kita (BN), kemudian mencari sesuatu yang tidak betul untuk menyelar BN.Apa yang pasti, semua idea dalam manifesto berkenaan telah kita laksanakannya, misalnya pengisytiharan harta benda, BN telah lama lakukannya.


Yang peliknya seperti tidak apa yang terjadi di Pulau Pinang.KMPP macam tak faham atau tak mengikuti perkembangan politik tanahair.Pengisytihar harta telah dibuat sebelum ini.Sebelum seseorang calon bakal dipilih oleh BN menstilah mengisytiharkan harta serta asetnya dan segala perincian akan dihantar kepada Presiden Parti.KMPP janganlah dok kena ranjau dengan taktik pembangkang nie??????



Wednesday, January 18

Adam Adli Betulkan Seluaq Dalam Dulu???Musibat.


Adam klu nak perhatian pun agak-agak la perangai.Dah macam musibat la pulak tengok ini bukanya Parti Gay yang hang nak tunjuk seluaq dalam hang?Buat malu saja.Klu nak berfesyen pun agak-agak la nie bukannya didepan pejabat PAS walaupun MKP tak suka dekat PAS tapi kita orang melayu jagalah adab bila dikahalayak ramai.

Apa perasaan orang tengok hang masa dok buat tiger show nie,semua orang kampung tengok.Perasaan makbapak hang bila dapat tau hang nie dok buat kerja merepek nie lagi.Apa kejadah yang hang dapat,,,habuk pun tarak la bro.

Golongan mahasiswa di negara ini diingatkan supaya tidak menjadi hero atau tali barut pembangkang dalam memperjuangkan sesuatu perkara atau isu yang boleh merosakkan masa depan mereka. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan berkata, adalah lebih baik jika mereka aktif dalam program atau aktiviti lain yang berfaedah seperti khidmat masyarakat atau pertandingan di peringkat kebangsaan.
"Apa yang mereka hendak tunjuk sangat ini? Adam Adli (Abdul Halim) itu buat salah, jadi kena hukum. Adakah kita hendak membiarkan orang bersalah itu terlepas hukuman. Jangan hendak jadi hero atas sebab yang merosakkan, biarlah jadi hero atas sebab-sebab yang baik.




Kak Wan Please.....Please.....Tolonglah Faham?




Umi Hafilda Ali akan menarik balik laporan polis yang dibuat terhadap abangnya, Azwan berhubung ugutan bunuh yang diterima melalui mesej Twitter sebelum ini.

Umi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan memastikan keselamatannya terjamin.

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu," katanya pada sidang media yang turut dihadiri Azwan, di sini tengah hari ini.


Azwan Ali juga memohon maaf kepada ke semua pemimpin negara yang dikutuk termasuk Tun Dr Mahathir.

Azwan Ali juga dilihat menangis 'Sebak' bila nama Azmin Ali disebut sambil menafikan dia bukan penyokong kuat Anwar Ibrahim.Dia juga meminta jangan menghina keluarganya sambil menangis.

Dan Azwan Ali juga bersumpah tidak akan menghina, mengeji atau pun mengutuk apa-apa pun melalui twitter dan facebook beliau dan berkemungkinan twitternya akan ditutup.

Ummi juga berkata Azwan Ali sudah berubah cukuplah menghina beliau.

P/S:Kami doakan semoga Azwan dan Ummi berbaik semula dan bersatu sebagai keluarga.Tinggal sorang lagi tak tau bila nak insaf.

@PDRMsia Tolong Siasat Peinee Teoh Ugut Bunuh @NajibRazak



Selepas seorang mahasiswa Universiti Sains Malaysia, Janartana V Chandra, direman kerana mengugut untuk mengebom pesawat yang dinaiki Perdana Perdana Menteri, seorang lagi pengguna laman sosial Facebook, Peinee Teoh telah mengeluarkan ugutan bunuh yang lebih kurang sama.





Kenyataan yang berbunyi, "butuh najib, you naik kapal terbang, nanti saya tembak kapal terbang awak". Butiran pengguna Facebook berkenaan adalah seperti berikut:

URL - https://www.facebook.com/rianne.peinee
Nama - Peinee Teoh
Tempat belajar - AIMST University.
Tempat tinggal - Alor Setar, Kedah - Cucu Tok Selampit

Datuk Ahmad Maslan Pulak Difitnah.Gambaq Nie Apa Cerita?


Kalau nak buat fitnah lain kali bagilah real skit nie dok main hentam tabur saja.Depa nie Puak kurang cerdik nie kena sumbat cabai dalam mulut baru ada akai skit kot?Baru nie masa Program Penerangan Negeri Pulau Pinang,Datuk Ahmad Maslan siap makan nasi dengan blogger bukan atas meja tapi kt belakang atas paip ayaq lagi.Macam nie depa nak dakwa kata Datuk Kutuk Blogger dan Cybertrooper.Nak Habaq kat Hampa penfitnah kurang akai jangan cuba untuk memutuskan silatulrahim sesama Islam,takut nanti dilaknat oleh ALLAH.
Datuk Ahmad Maslan menafikan dakwaan sebuah Facebook kononnya beliau pernah membuat fitnah dengan melabel pemblog-pemblog pro-Umno dan Barisan Nasional (BN) sebagai sampah.
Katanya, dalam hidupnya selama ini beliau tidak pernah menganggap dan menggelar mana-mana pihak sebagai sampah, lebih-lebih 'panglima-panglima' siber Umno-BN.
"Seumur hidup saya sudah 46 tahun, tidak pernah walau sekali menggelar, menuduh, menyebut orang atau pihak lain sebagai sampah, lebih-lebih lagi jika mereka itu membantu Umno dan BN," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.
Sehubungan itu, Ahli Parlimen ini menambah, beliau tidak sebodoh itu dan "saya kira ini adalah cubaan untuk mencemar usaha berterusan kita sebagai satu pasukan bagi menggagalkan pihak pembangkang menawan Putrajaya."
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri ini berkata, kenyataan beliau baru-baru ini yang menyebut bahawa negara ini akan hancur jika pembangkang memerintah Malaysia, tentunya menambah usaha mereka menyerang beliau. 
"Kita berjuang sebagai anak jantan yang berani mendepani lawan... Kita berjuang atas landasan kebenaran, untuk agama bangsa dan tanah air. 
"Cabaran remeh Facebook ini hanya seperti batu kecil di atas lebuh raya yang nak berniat menghalang kemaraan sepasukan kereta kebal yang sedang menyambut semboyan perang," katanya lagi.sinarharian.

ADAM AND THE GANG LARI PINTU BELAKANG,TAK JADI MAI PWTC.


Adam Adli dah fed-up tak jadi mai la pulak pasal ramai Pemuda dok tunggu dia mai kat PWTC.Dari apa yang telah diberitahu Adam Adli dan rombongan che kiah menuju ke SOGO untuk beli alat kecantikan seperti gincu ,lip stick dan maskara mata untuk bersiar-siar diarea Chow Kit pada malam ini
Sekian Arman Azha.

TERKINI : ADAM ADLI MASUK PINTU BELAKANG PWTC.




DEPA DAH SAMPAI KT PWTC.DENGAQ KATA MAI NAIK TEKSI.MANA PANGLIMA?POLIS TUNGGU DITINGGKAT 4 DEPA DAH MASUK.MKP TUNGGU AJE APA YANG AKAN JADI PADA BEBUDAK NIE.NASIBLA KLU JADI APA YANG TIDAK DIINGINI,KLU DAH MASUK RUMAH ORANG TAK BAGI SALAM NASIB HANG LA ADAM ADLI.

BERAPI POCONG BEBAS & SMM DIGANTUNG DI HADAPAN PEJABAT PAS KL TANDA BANTAHAN!!


DEPA NIE MARAH DEKAT SAPA PULAK GANTUNG POCONG DEPAN PEJABAT PAS NIE.APA PUNYA KEJADAH GENG SMM NIE.KLU NAK BERDEMO PUN BIAQLA CERDIK SKIT.NAMPAK SANGAT DEPA NIE KURANG AKAI.

Latest :Adam Adli Pi Pejabat PAS Kg Baru.


Depa dah sampai kePejabat PAS,tak mau pecah Pintu Pejabat PAS KE?



Pada mulanya adam adli merancang mahu ke PWTC akan tetapi depa tengok Panglima Ludah dok tunggu,Depa pun kona pi Pejabat PAS. Gambar aksi 'panglima-panglima ludah' yang sekarang ini berada di PWTC menunggu ketibaan 'selebriti' popular Adam Adli.

Hoii... mana Adam Adli tadi kata sedang berarak menuju ke PWTC?

Turunlah mari, kesian tahu membuatkan 'abang-abang ludah' tertunggu-tunggu...

Exco Selangor ...Dr Rani melepas





Pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai Exco menggantikan Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menunjukkan kelemahan parti Islam itu dalam pentadbiran kerajaan negeri.pelantikan itu bukannya sebagai strategi tetapi menggambarkan kelemahan yang ada dalam Pas.


Sepatutnya orang yang mengetuai pimpinan diberi keutamaan. Mereka sepatutnya memberi keutamaan kepada Pesuruhjaya Pas Negeri, Dr Abdul Rani Osman kerana dilantik mengetuai negeri.PAS bukan lagi sebagai sebuah parti  kukuh yang boleh menjadikan polisi sebuah kerajaan itu kuat.Keadaan nampak kelam kabut. MKP yakin andai kata polisi kerajaan negeri dibuat oleh Exco yang bukan ketua parti, dibawa kepada ketua parti, adakah ketua parti itu boleh menjiwai apa yang dibuat.


Sudah tentu nanti ada percanggahan, bila ada percanggahan ini yang berlaku kepada Hasan Ali. mereka yang dipilih seharusnya menentukan polisi supaya tidak akan bercanggah antara parti dengan kerajaan memerintah.keputusan lantikan dibuat bukan satu strategi tetapi kelemahan yang nyata.Biar rakyat nampak kelemahan dan memang ini yang diamalkan mereka. Negeri tidak kuat... polisi tidak kuat... kerajaan juga lemah.



Adakah Ini Tidak Cukup Untuk David Yim Boon Leong Menjadi Penyelaras BN Bayan Baru @NajibRazak




Basic living: Passing by a low cost on the way to Firdausiah Khalid's squatter home in Bayan Baru.
pixel
New faces: PKR's Sim Tze Tzin defeated Gerakan's Wong Mun Hoe's by 1,258 votes for the Pantai Jerejak state seat.in the 2008 general election.
pixel
In dire straits: The narrow walkway leading to Firdausiah Khalid's home, which is far from pleasing to the eye.
pixel
pixel
Members of the media snapping away with their cameras as Yim (right, background) passes some money to Firdausiah.
pixel
Helpless: Firdausiah, 29, with her three children (from left) Mohd Zamarul, nine, Mohd Sazwan Daniel, one, and Nurul Iman Nadia, two.
pixel
Media at work: The Star photographer Gary Chen taking a photo of Firdausiah and he three children.
pixel
Identity crisis: Nurul Iman Nadia, two, faces an uncertain future as her details are not found in the National Registration Department (NRD).
pixel
Bleak outlook: An elderly men walking past some squatter homes in Bayan Baru where Firdausiah lives.
pixel
Inferno trap: Built mostly of wooden planks, the squatter homes are potential fire hazard.
pixel
Innocent ones: Mohd Zamarul on his way to look for his friend next door. He had been missing from school as his mother mistakenly thought the school fee was not paid.
pixel
Playmates: Mohd Zamarul with one of his neighbourhood friends.
pixel
pixel
Good Samaritans: Soong May Sin (in purple) arriving at the squatter settlement with her son (in red) and daughter (hidden from view), all the way from Ipoh.
pixel
Kindred spirit: “I can empathise with her as when I was small, my parents were also poor and we had to rely on our neighbours’ generosity to survive,” said Soong.
pixel
Timely aid: Soong (left) handing over a cheque to Firdausiah as Yim (center) looks on.
pixel
Young and old: Firdausiah's landlady, S. Asotha enjoying a light moment with Nadia.
pixel
Pitiable: Firdausiah holding her youngest child, Daniel. Even now, she is eight month's pregnant with the fourth.
pixel
For bread and butter: A man scavenging recyclable waste outside the squatter settlement.
pixel
pixel
pixel
pixel
pixel
pixel
Back to school: Yim helping Mohd Zamarul to report back to school. He had missed class for more than a month since January 
School norm: A group of pupils in attention as their teacher speaks to them.


pixel
pixel
The young ones: Our children are the nation's future.
pixel
Ready for school: Mohd Zamarul with his new RM6 school tie.
pixel
Bon apetite: Mohd Zamarul enjoying a meal of fried rice at a restaurant in Sunway Tunas. He could not finish it even half of it. Probably he never had so much for lunch in a long time.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive