Wednesday, December 21

Adam Adli Hebat atau Pro-Aspirasi.



Siapa yang lebih hebat SMM atau Pro-Aspirasi lebih hebat?MKP melihat lenyap terus apa yang diperjuangakan oleh SMM sebelum ini dek kerana kebangkitan Pro-Aspirasi nie.Setakat ini belum ada lagi suara sumbang dari SMM yang melawan Pro-Aspirasi.


Ribuan mahasiswa pro-Aspirasi dan  alumni dari beberapa universiti awam hari ini berhimpun untuk menuntut timbalan menteri pengajian tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah meletak jawatan kerana didakwa melayan kerenah bodoh dengan pelajar pro-Anwar sehingga membawa kepada perbuatan biadap dengan menurunkan bendera di PWTC.

Kumpulan yang diketuai presiden Aspirasi, Mohd Shahar Abdullah itu berkumpul di satu padang di hadapan bangunan Kementerian Pengajian Tinggi hampir dua jam petang ini sambil melaungkan slogan.

Mohd Sahar dalam ucapannya di hadapan kumpulan itu antara lainnya melaungkan bahawa Saifuddin telah "melacurkan demokrasi kampus demi Anwar Ibrahim"

Katanya timbalan menteri itu enggan mendengar pandangan kumpulan mahasiswa pro-Aspirasi berkenaan walau wakil mereka memenangi pilihan raya kampus sebelum ini. Saifuddin lebih gemar mendengar pandangan Mahasiswa Pro-Anwar

"Walaupun kami tahu Saifuddin adalah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi tetapi dalam masa yang sama kami tidak mahu Timbalan Menteri yang bengong"

Kumpulan berkenaan bertindak demikian sebagai perhimpunan balas kepada satu lagi perhimpunan yang diadakan Mahasiswa pro-Anwar yang kalah dalam pilihanraya kampus di Kuala Lumpur pada hujung minggu lepas.

Perhimpunan kumpulan pelajar Mahasisasuki PWTC dan bertindak menurunkan bendera wajah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di hadapan ibu pejabat Umno.


Anwar dalam kenyataannya menyokong tidakan biadap kumpulan mahasiswa yang telah dihasutnya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive