Sunday, December 18

Mahasiswa Berlagak Matang!




Persoalannya, politik bagaimanakah yang diharapkan daripada kelompok mahasiswa ini? Apakah mereka benar-benar cukup layak dan matang untuk terjun ke bidang politik? Sejauh mana keupayaan mahasiswa mengimbangi tanggungjawab hakiki menuntut ilmu?

Sakit hati melihat perbuatan 100 orang Mahasiswa yang kononya berjuang untuk kebebasan mereka. Pada masa yang sama pergi menurunkan Bender DS Najib yang berada di PWTC.

Ini satu tindakan yang amat bodoh dan dangkal, MKP percaya budak yang menurunkan bendera ini seorang yang berhati busuk dan seorang yang berperangai kurang ajar, bukan kurang ajar kepada masyarkat tetapi sudah tentu kurang ajar kepada keluarga mereka.
Amat memalukan keluarga dan nama baik Universiri yang beliau wakili. 

Kalau para Mahasiswa yang lain boleh diam meliahat nama kamu dicemarkan oleh budak yang kurang akal ini, bermaksudnya kamu juga sama seperti beliau yang menghalalkan pernuatan beliau.

Umur baru setahun jagung nak bicara pasal kebabasan! umur baru setahun jagung nak bicara pasal pentakbiran Negara!

Buku mana kamu berlajar? berapa banyak buku kamu dah habis baca? dari mana kamu dapat Ilmu. ukur dan cermin lah diri kamu dulu sebelum mempertikaikan tindakan Kerajaan Malaysia!

kepada Mahasiswa yang tidak bersetuju dengan tindakan beliau, seharusnya kamu keluar dan membuat kenyataan, bukan peluk tubuh dan melihat kamu di wakili oleh budak yang kurang akal ini!

MKP kata:Tahniah Arman Azha,ludah jangan tak ludah.

3 comments:

canang said...

Aku ingat bebudak ni buang universiti jer la...tak layak simpan pelajar kurang ajar macam ni...Bagi duit suruh belajar lain plak dibuatnya... Tak ingat ke susah payah mak ayah dikampung membanting tulang 4 kerat untuk memberi pendidikan yang sempurna?? Inikah balasan yang mereka terima di atas usaha jerih mereka selama ini??? Kepada pelajar2 yang kurang ajar dan memang patut diajar ini, korang tak pernah hidup dalam kesempitan..segala yang diminta semua dapat....tapi tak pernah bersyukur atas nikmat tersebut....

matkilaupenang said...

itu yang tun mahadir kata melayu nie mudah lupa.dasar pendidikan negara yang membolehkan pelajar melayu mendapat tempat di universiti,,,,siapa yang berjuang untuk itu??????????/fikirkanlah

Neilkie69 said...

Semua ini adalah hasil daripada ajaran Saifuddin Abdullah melalui Politik Baru dan Segar yang diperjuangkan oleh beliau. Adalah kah beliau ini lemah dan tidak bebas semasa dia berada di Universiti dulu?ooo memang tidak bebas kerana dikawal oleh sesaorang, ialah diakan JAMBU...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive