Tuesday, December 20

Adam Adli Ikut Jejak DAP





Konvesyen DAP yang diadakan baru-baru ini mengeluarkan satu usul menyatakan akan membuat ancaman berlandaskan kepada undang-undang kepada Cybertroper UMNO serta penyokong Pro Kerajaan.Caranya mudah mengumpul maklumat berkenaaan provokasi melampau oleh cybertroopers dan membuat laporan  kepada Polis,SKMM atau mengeluarkan kenyataan menyaman di Mahkamah.Dengan cara ini akan mengurangkan ancaman serta provokasi yang dibuat oleh cybertroopers Pro BN.Kecenderungan ini diusulkan kerana melihat dari keadaan semasa yang tidak memihak kepada Pakatan Rakyat dan Parti DAP,PAS dan PKR.Adam Adli telah memulakan langkah pertama berbuat demikian kerana merasakan dirinya diancam oleh penyokong BN.Padahal yang berlaku sebaliknya.Sehingga kini tidak ada satu calar dibadannya pun.


Dari video diatas ternyata apa yang diugut tidak akan terjadi,ternyata golongan mahasiswa yang lebih ramai tidak menyokong apa yang dibuat oleh SMM.Berikut adalah kenyataan media oleh Akmal Saufi Mohamed Khaled:,

Majoriti mahasiswa tidak bersetuju tindakan Adam Adli.Hanyalah golongan yang saja ingin mencetuskan provokasi sedangkan perbincangan meja bulat baru sudah diadakan untuk mendapat sudut pandangan pelbagai pihak untuk berkenaan AUKU.

Bukan itu saja,malah kelihatan secara umum,AUKU digesa dihapuskan dalam perbincangan tersebut dan The Star Online turut melaporkannya.Ini menunjukkan berita masih boleh sampai kepada rakyat tanpa perlu provokasi kumpulan kecil mahasiswa ini.Tiada wujudnya 'news blackout'.

Walaupun mahasiswa inginkan peluang lebih lapang menyuarakan pendapat,tetapi ia tidak bermaksud mahasiswa akan mengejar kebebasan itu dengan tidak menghormati nas undang-undang dan maruah pihak lain.

Saya pohon masyarakat tidak memandang serong kepada mahasiswa kerana mereka tidak mewakili kami.

Pada masa yang sama,kami mewakili rakan-rakan mahasiswa mahasiswi menolak tindakan mengaibkan diri individu dari mana-mana pihak kerana ia bukan menjuruskan kepada penyelesaian tetapi lebih kepada menjatuhkan maruah semata-mata.

Akmal Saufi Mohamed Khaled
Mahasiswa Aman
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive