Monday, June 25

BUKIT BARU MENJADI MILIK PAS JIKA BN MELAKA LEMAH?


Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyifatkan kenyataan Pesuruhjaya PAS, Adly Zahari yang kononnya DUN Bukit Baru bukan lagi sebagai kawasan selamat untuk BN pada pilihan raya umum akan datang sebagai cakap-cakap kosong.

Sambil menjelaskan apa yang dilontar Adly itu sebagai cakap orang terdesak, Mohd Ali yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Melaka berkata apa yang diangan-angankan PAS itu tidak mungkin menjadi kenyataan.

"Sebenarnya sejak dari dulu lagi PAS sudah keluarkan kenyataan kononnya DUN Bukit Baru akan jatuh ke tangan pembangkang dan ini adalah isu lama. Mereka kata BN sudah hilang sokongan tetapi sebenarnya merekalah yang sudah hilang sokongan.

"Apa yang dikatakan oleh Pesuruhjaya PAS ini adalah cakap-cakap orang terdesak. Mereka sudah ketandusan idea," katanya ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Pesuruhjaya PAS Melaka di Antarapos baru-baru ini.

Ketua Menteri Melaka itu juga menganggap PAS sebagai munafik kerana lantang memperjuangkan Islam namun pada masa sama menyokong Bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S Ambiga yang memperjuangkan Seksualiti Merdeka.

"Bagi saya orang PAS ini jika kita layan mereka membuang masa kita sebab dia pun cakap macam orang munafik kerana menyokong perjuangan Ambiga yang mahukan amalan lelaki kahwin lelaki, perempuan kahwin perempuan di negara ini.

"Baru-baru ini pula, PAS tidak kasi orang-orangnya pergi menunaikan fardu haji sehinggalah tarikh pilihan raya dan mereka ini saya lihat lebih menyokong perkara-perkara maksiat," katanya.

Mohd Ali juga sekali lagi mengulangi kenyataannya, bahawa PAS adalah sebuah parti Pak Turut.

"PAS kalau dia memerintah dia akan jadi Pak Turut kepada DAP dan PKR," katanya.

Beliau turut ditanya mengenai dakwaan PAS mengenai gelombang kebangkitan rakyat di Johor akan merebak ke Melaka.

"PAS dakwa BN sudah hilang sokongan tetapi sebenarnya merekalah yang sudah hilang sokongan rakyat dan saya tidak nampak mereka akan mendapat tempat di Melaka.

"Penyokong mereka semakin berkurangan bukan sahaja di DUN Bukit Baru malah seluruh Melaka disebabkan PAS ini suka menyokong perkara-perkara maksiat," katanya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive