Tuesday, June 12

KAIN RENTANG PROGRAM HASSAN ALI DICONTENG?


Sapa punya kerja nie sampai macam tue sekali nak sabotaj kain rentang Program Datuk Dr Hassan Ali.MKP berharap individu yang mengsabotaj program Dr Hasan Ali Di SMK Belimbing Melaka semalam bukan dikalangan orang-orang Islam...

Masyarakat bukan Islam tidak perlu berasa tersisih dengan kewujudan pertubuhan bukan kerajaan (NGO),

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, walaupun perjuangan JATI bertumpu kepada IMR — iaitu singkatan kepada perjuangan untuk Islam, Melayu serta mendaulatkan institusi raja-raja, hak bukan Islam tetap terjamin menurut Perlembagaan Malaysia.

“Bila saya kata IMR, orang bukan Islam jangan rasa tersisih. Dalam Perlembagaan kita tak seorang pun terkeluar daripada garis, ruang atau tak dapat ruang, keselesaan dan hak di dalam negara ini.

“Jangan takut dan bimbang. Islam tak menyisihkan (orang lain, Melayu tak menyisihkan (orang lain), manakala Raja-raja adalah point of solidarity, togetherness and convergence (titik perpaduan, bersatu hati dan pertemuan),” katanya.

Beliau berkata, penubuhan JATI seolah-olah ditunggu-tunggu masyarakat dan mendakwa ribuan orang sudah menyatakan berminat untuk menyertai pertubuhan itu.

Bekas Naib Presiden Pas itu berkata, struktur organisasi JATI sedang disusun dan diketuai oleh seorang Presiden tetapi ia bukan sebuah pertubuhan politik.

“Jadi tekanan ke arah itu (kewujudan JATI) tak payah didesak. Our forte is (kekuatan kami ialah) aqidah Islam, Melayu yang reflect the authenticity of Islam (yang menggambarkan ketulenan Islam),” katanya.

Beliau berkata, walaupun JATI tidak bermotifkan politik, ahlinya tidak akan dihalang sama ada secara bergabung sesama mereka atau secara individu untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.

Hasan berkata, pada masa ini, penubuhannya bukan bertujuan mewujudkan satu lagi parti politik berasaskan Islam

1 comment:

eXception said...

Salam... Bro mohon untuk masukkan blog ini ke dalam bloglist Bro... http://www.cywarputrajaya.com
Ini blog baru aku, blog lama akan ditutup berikutan masalah kerenah birokrasi dengan Google... Mohon untuk remove blog http://exception2008.blogspot.com/ dari bloglist (jika ada)

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive