Thursday, June 16

MAT SAPU TOLONG BERSIH ANUWAR



Bukan main ranggi lagi si Mat Sabun ni sejak menyandang jawatan no 2 tertinggi dalam Pas pusat.

Sungguh pun terpaksa berganding bahu dengan betina anak keling haram jadah yg juga mantan Presiden Majlis Peguam.

Agaknya si bongok Mat Sabun ni tak sedar yang si anak keling tu lah manusia yang anti dengan orang-orang Islam dan penyokong kuat orang-orang Islam yang Murtad.

Tapi apa si samdol ni ada kisah sebab status Mat Sabun pun tak tentu lagi keaslian Islam nya sebab dia menganut fahaman Syiah.

Mahu tak mahu terpaksa lah Tok Adi Awang bengkok menukar negara Islam kepada negara kebajikan ..al maklumlah nak bagi laluan kepada Mat Sabun menjalankan kerja-kerjanya dan agenda politiknya untuk survival PAS.Musyidul Am Pas Nik Najis yg dah sosat tuh boleh lah buat solat istikhorah banyak-banyak..moga-moga Pas akan terus sesat daripada terus betul.



Cakap pasal perhimpunan BERSIH 2.0 bakal memperlihatkan ramai orang-orang melayu yg tertipu dengan dakyah yahudi mabuk Mat Sabun.Bila dah dapat signal dari Anwar totey bengkok... tengoklah betapa lantang nya dia ...

Weiii Mat Sabun.......!!!!!!!

Kalau nak buat perhimpunan pun pergilah buat kat lombong pasir yang fuckatan rakyat korek kat area batang berjuntai tuh... atau buat dekat negeri-negeri yang di perintah oleh Fuckatan Rakyat. Tak payah lah nak buat kat kl atau pun putrajaya... dah tentu permit tak lepas punya.. silap-silap comfirm kena lokap atau ISA lagi sekali.

Bagi bangsa-bangsa melayu yang dah minum air holy water fuckatan rakyat tu.. syabas lah kalau nak sangat menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 .

Khabarnya akan ada juga melayu-melayu yg menentang perhimpunan BERSIH 2.0 ini.Jadi pertembungan ini dilihat pertembungan bangsa melayu yang bakal menghantuk-hantuk kan kepala diantara satu sama lain sampai berdarah dan pecah sehingga terburai otak.

Puak-puak cina cauvanist DAP dan konco-konco MCA  dilihat sonyappp yooo.... orang melayu mengamuk sesama sendiri kaum cina chauvanist ni duk cocok senyap-senyap dari belakang.Apa kata kalau kita bagi kaum-kaum cina ni sebagai barisan hadapan menentang perhimpunan BERSIH nanti.Rasa-rasanya ada ker yng berminat nak hadir.

Jadi untuk orang-orang melayu sedar-sedar lah.. takde satu pun yang menguntungkan untuk bangsa melayu dalam perhimpunan BERSIH 2.0 ini..kecuali Mat Sabun yang maruah sebagai orang melayu dah hancur... digulai dan di jual oleh Dap sehingga ke tahap sehina-hina najis babi.

Tip Untuk Pengendali Laman Web


(1) Apakah yang anda perlu tahu mengenai pencacatan laman web?http://www.mycert.org.my/en/resources/incident_handling/main/main/detail/756/index.html
(2) Langkah-langkah untuk pulih daripada pencerobohan sistem UNIX atau NT:http://www.auscert.org.au/render.html?it=1974&cid=1920
(3) Senarai semakan pengesanan pencerobohan: http://zeltser.com/log-management/security-incident-log-review-checklist.pdf 
(4)Langkah-langkah untuk mengatasi kelemahan SQL Injections:http://www.mycert.org.my/en/resources/web_security/main/main/detail/573/index.html
(5) Bagaimana untuk melindungi SQL Injection dalam ASP.NET?http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms998271.aspxModSecurity atau http://www.modsecurity.org/ 
Sehingga awal pagi Khamis, sebanyak 51 laman web .gov.my digodam menyebabkan 41 daripadanya mengalami gangguan pada tahap yang berbeza, menurut Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).
Serangan itu berlaku ekoran satu kenyataan sebuah kumpulan luar negara dikenali "Anonymous" untuk menggodam laman web rasmi kerajaan www.malaysia.gov.my semalam, dengan alasan kononnya kerajaan mengenakan sekatan Internet.
Suruhanjaya itu berkata terdapat cubaan menggodam beberapa laman web termasuk laman webnya sendiri www.skmm.gov.my pada 11.30 malam tadi tetapi gagal.
Menurut SKMM, Pusat Keselamatan Rangkaian suruhanjaya itu bersama beberapa agensi lain, penyedia perkhidmatan dan pakar-pakar telah menjalankan usaha berterusan bagi memantau dan menyekat serangan itu.
Sementara itu, Husin berkata, sekiranya laman web dirosakkan atau mendapati ia berdepan dengan serangan penggodam, hubungi Cyber999 menerusi saluran e-mel di cyber999@cybersecurity.my atau mycert@mycert.org.my atau talian 1-300-88-2999 yang dipantau pada waktu kerja iaitu dari 8.30 pagi hingga 5.30 petang; atau faks 603 89453442, telefon bimbit +60 19 2665850 yang boleh dihubungi sepanjang masa; khidmat pesanan ringkas dengan menaip CYBER999 REPORT ke 15888,"

Siti Nurhaliza Bersama Lima Selebriti Serah Borang Askar Wataniah


Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin merupakan antara artis yang menyerahkan borang penyertaan dan menerima kelengkapan pakaian seragam sebagai simbolik beliau menyertai Rejimen Askar Wataniah.
Selebriti lain yang turut menyertai pasukan tersebut adalah pelakon Shaheizy Sam, Intan Ladyana, penerbit filem David Teo, penyanyi Ana Raffali dan penyanyi Aizat.
Penyerahan uniform itu dilakukan oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Pertahanan, di sini, Khamis.
Menurut Siti, program ini bukan sahaja membantu menguatkan mental dan fizikalnya tetapi mampu meningkatkan jati dirinya sebagai seorang sukarelawan.
"Saya pernah menyertai latihan ketenteraan yang lasak sebelum ini untuk sebuah program televisyen tetapi menyertai askar wataniah lebih berbeza dan memerlukan senaman yang lebih," katanya pada majlis tersebut.
Dia bersedia untuk melakukan latihan pada bila-bila masa bergantung kepada kesesuaian jadual kariernya.
Malah dia lebih seronok jika ramai peminatnya turut serta menyertai askar wataniah.
Sementara Ana Raffali berkata angan-angannya menjadi kenyataan apabila ditawarkan melibatkan diri dalam rejimen itu.
"Saya pernah berangan-angan untuk menjadi askar tetapi angan itu tidak dapat diteruskan kerana kekangan masa dan tidak tahu prosedurnya.
"Setelah mendapat tawaran daripada Kementerian Pertahanan, saya terus menerimanya," katanya yang pernah memegang jawatan koperal sewaktu menyertai kadet remaja sekolah.
Tanpa berselindung, Ana akui dia pernah mengidap asma. Bagaimanapun, padanya masalah kesihatan tidak akan menghalang dirinya untuk menyumbang sesuatu kepada negara.
Aizat pula begitu teruja untuk menyertai pelbagai jenis latihan seperti kawad kaki, menembak, mengendalikan senjata seperti bom dan M-16 setelah mendengar cerita daripada kawannya yang merupakan seorang anggota tentera di Singapura.
Sementara Shaheizy Sam menyertai askar wataniah demi meneruskan cita-cita arwah ayahnya dan mempelajari lebih banyak ilmu ketenteraan yang menyeronokkan.
Selain selebriti berkenaan, anak sulung Zahid Hamidi iaitu Nurul Hidayah,34, yang juga pengacara rancangan Inspirasi Ramadan di RTM turut menyertai pasukan itu.

BUKU JINGGAY BUAT ANUwar AND THE GANG SAKIT TELINGA.



Persidangan Dewan Rakyat hari ini kecoh seketika apabila berlaku pertikaman lidah antara beberapa anggota pembangkang yang ‘panas telinga’ apabila isu Buku Jingga disentuh seorang anggota Parlimen kerajaan.

Keadaan bertukar gamat sebaik Datuk Ismail Abd Muttalib (BN-Maran) bangkit mempersoalkan janji-janji yang dibuat oleh pembangkang di dalam Buku Jingga yang diperkenalkan mereka.

Soalan itu nyata ‘mencuit’ sensitiviti anggota pembangkang yang mula ‘panas telinga’ termasuk Azmin Ali (PKR-Gombak) bangun untuk memberi penjelasan walaupun ada suara-suara dari pihak anggota Parlimen kerajaan yang menggesa soalan itu dijawab oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut hadir.

Anwar dan tiga lagi anggota Parlimen pembangkang — Azmin, R. Sivarasa (PKR-Subang) dan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor) muncul buat kali pertama di Dewan Rakyat pasa sesi ini selepas tempoh penggantungan mereka selama enam bulan tamat hari ini.

MKP kata patut hampa panas telinga pasal semua tue janji kosong yang tak mampu diberi kepada rakyat malaysia.

Wednesday, June 15

AGENDA TERSIRAT DAP,KITA JANGAN DIBUAI.

hayati video ini untuk kesedaran umat islam Pulau Pinang


KALAU tidak dibantah habis-habisan mungkin orang Melayu Pulau Pinang terpaksa melalui proses pembuangan undi macam pilihan raya untuk memilih anggota jawatankuasa masjid.

Ini satu lagi idea daripada Kerajaan DAP Pulau Pinang. Sebelum ini, DAP juga yang mencadangkan diadakan pilihan raya untuk memilih ketua kampung.

Idea pemilihan ketua kampung itu kemudian mendapat sokongan daripada kerajaan PKR Selangor.
Daripada satu sudut, memang proses pemilihan melalui pilihan raya itu nampak 'molek' sesuai dengan amalan demokrasi. Tetapi tidakkah ia menjurus kepada perpecahan dalam masyarakat apabila terbentuk kumpulan-kumpulan yang menyokong calon bertanding.

Dalam proses pilihan raya untuk memilih wakil rakyat pun, masyarakat yang menyokong parti politik masing-masing boleh bermasam muka dengan musuh partinya, inikan pula pemilihan AJK masjid. Silap langkah mungkin masjid akan hilang jemaahnya kerana kecewa.

Jangan kita dibuai dengan idea DAP hingga lupa apa agenda di sebaliknya.

Demokrasi satu hal, tetapi kesan selepas proses demokrasi itu perlu juga difikirkan. Mengapa DAP sibuk-sibuk untuk adakan pilihan raya ketua kampung dan AJK Masjid. Pas pula tumpang semangkuk untuk bantu melaksanakan cita-cita DAP.

Kenapa DAP tak cadangkan pilihan raya untuk memilih AJK tokong, kuil dan gereja. Apa kata masyarakat beragama Buddha, Hindu, Kristian dan lain-lain tentang unsur-unsur politik masuk dalam urusan rumah ibadat mereka.

Dulu, beberapa wakil rakyat DAP berjaya masuk ke dalam masjid. Sekarang parti itu hendak masuk campur tangan urusan pentadbiran masjid pula.

Jikalau boleh, DAP mahu pelantikan dalam semua sistem pentadbiran dipilih melalui pilihan raya. Jadi, usah terkejut kalau-kalau ada cadangan DAP supaya pemilihan ketua pegawai eksekutif (CEO) atau ketua pengarah di jabatan kerajaan diadakan melalui proses pilihan raya juga.

Untuk meletakkan seseorang di tempat mulia bagi memimpin dan diberi amanah bukan semua layak dan perlu melalui undi pilihan raya. Ada individu patut dipilih tanpa melalui pilihan raya.

Kualiti pimpinan individu berbeza. Ada yang boleh buat kerja tanpa menjual nama. Ada yang jual populariti tapi tak mampu berkhidmat. Sebenarnya pilihan raya adalah salah satu proses politik. Apabila unsur politik sudah masuk dalam urusan masjid maka mahu tidak mahu akan berlaku perpecahan.

Inilah yang DAP mahu supaya umat Islam Melayu berpecah hanya melalui satu pilihan raya masjid. Orang Melayu apabila berpecah dan bermusuh antara satu sama lain, bukan mudah untuk ditautkan semula.

Malah pilihan raya masjid akan membawa kariah sesebuah kawasan membentuk fahaman untuk merebut kuasa. Mana ada pilihan raya berlangsung tanpa kempen yang dalamnya penuh dengan unsur memburuk-burukkan pihak lain.

Buka mata, buka telinga, buka hati dan buka minda - patutkah Melayu ikut telunjuk DAP yang terang-terang menentang Negara Islam.

Pakatan Haram Perompak Minta Derma Pilihanraya.


Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) melihat arahan kepimpinan PKR Selangor kepada semua Ahli Parlimen dan Adun Selangor agar mengutip derma berjuta ringgit dari rakyat boleh disifatkan sebagai cubaan untuk merompak harta dan wang ringgit rakyat Selangor.
Pengerusi GAPS, Hamidzun Khairuddin berkata, setelah lebih tiga tahun PKR memerintah Selangor, pelbagai penyelewengan kewangan berlaku.
Jelasnya dari defisit bujet ke kerugian pelbagai anak syarikat kerajaan negeri hinggalah lesapnya jutaan ringgit wang Yayasan Selangor adalah bukti betapa ” bijaknya” Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor menguruskan kekayaan negeri.
“Dia umpama tikus membaiki labu dan monyet mendapat cincin. Skandal khazanah pasir Selangor pula satu lagi bukti bagaimana Kumpulan Semesta Sdn Bhd digunakan sepenuhnya untuk mengenyangkan kroni-kroni PKR manakala janji hasil pasir ratusan juta ringgit kepada pendapatan negeri merupakan janji palsu dan mimpi Menteri Besar kepada rakyat Selangor.
“Dengan pelbagai penyelewengan ini, PKR mahu memeras wang rakyat pula untuk kepentingan politik dan kuasa kroni mereka. Rakyat sudah muak dengan pelbagai skandal dan penyelewengan pemimpin PKR ini,” ujarnya yang juga bekas Ketua Pemuda Keadilan Negeri Selangor di sini, hari ini.
Tegas beliau, rakyat tidak rela wang ringgit mereka dibelanjakan untuk membayar `pelacur’ yang memberikan khidmat seks kepada Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.
“Rakyat mahu perubahan kepada kerajaan negeri yang bersih, amanah dan berintegriti serta berwibawa. Rakyat pasti akan menukar kerajaan negeri yang korup ini dalam pilihanraya yang akan datang”, katanya.
Dalam perkembangan yang sama, Exco Pemuda UMNO Malaysia, Lokman Noor Adam berkata, arahan daripada bendahari PKR tersebut sekadar wayang dan sandiwara semata-mata.
“Mereka ini dah merompak pasir Selangor, berjuta-juta mereka dah kumpul. Bila puak ini umum nanti, mereka akan kata rakyat yang menderma, puak-puak  ini takkan cerita dana tersebut hasil rompakan pasir dan projek-projek yang disamun oleh pemimpin-pemimpin mereka,” ujarnya yang juga bekas Pimpinan Tertinggi PKR dan Setiausaha Pemuda Keadilan Nasional. -MediaUMNO

Piala Ketua Pemuda UMNO tawar RM13,000




Pemuda UMNO Pulau Pinang bakal menganjurkan pertandingan Futsal Piala Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, 3 Julai ini bertempat di Safira Sports Planet, Seberang Jaya. 

Hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah RM13,000 menanti pasukan yang menang. 

Penganjur berkata, johan bakal menerima RM5,000, diikuti kedua, RM3,000; ketiga, RM2,000 dan keempat RM1,000. 

Manakala bagi pasukan yang mendapat tempat kelima hingga kelapan tidak pulang dengan tangan kosong kerana mereka turut membawa pulang sagu hati RM500 setiap pasukan. 

Pertandingan terbuka kepada mana-mana pasukan yang berminat dengan yuran penyertaan sebanyak RM150 bagi tiap-tiap pasukan. 

Mereka yang berminat ataupun inginkan maklumat lanjut boleh menghubungi urusetia, Berkat Jamal Mohd di talian 0164904328 atau Saffi Hafiz (019-4541919) atau Fairos Md Rashid (012-4130711).

RM 1.8 juta adalah ciput berbanding TV Selangor 09 yang membelanjakan RM 15 juta setahun.


KUALA LUMPUR: The Tourism Ministry will spend RM1.8mil on social media branding to woo young tourists.
Its Minister Datuk Seri Dr Ng Yen Yen said the move was part of the ministry’s transformation programme and would mark the first time that social media was used as a branding tool.
“Formerly, we used to rely on traditional branding tools such as television, radio and print advertising.
“We are now looking at social media as a powerful platform to woo tourists, in particular the younger generation,” she told reporters after launching the ministry’s Facebook fan page and the Citrawarna 1Malaysia online dance game contest here yesterday.
She said that 6.2% out of the ministry’s RM30mil budget for domestic and regional advertising would be used for this purpose.
She said the ministry would monitor the impact and response to its social media campaigns to gauge its success in tapping more tourists.
She also said the Facebook dance game contest would precede the official launch of the Tourism Malaysia Cuti-Cuti 1Malaysia Facebook fan page in June.
The online game contest (www.facebook.com/CutiCuti1Malaysia) will be on till the end of June.
It offers players with the highest accumulated scores a chance to win an iPad 2 and tourism-related prizes.

Walaupun pihak pembangkang mengkritik hebat Dr Yen Yen dalam program pelancongannya.Mat Kilau Penang  tidak nampak sebarang masalah dan kelemahan atau penyelewengan terhadap peruntukan RM.1.8 juta itu. 

Cuba kita lihat balik peruntukan RM 30 juta pernah diberikan oleh kementerian pelancongan kepada kerajaan negeri Kelantan untuk meningkatkan frasarana kemudahan awam untuk pelancong seperti tandas awam , premis menjual makanan dan cenderahati. Bagaimana RM 30 juta yang diberikan lesap begitu sahaja tanpa sebarang projek  sehingga ke hari ini.

Dengan RM1.8 juta dana untuk program ini, diharapkan ia dapat membawa pulangan yang lumayan kepada rakyat yang terlibat dengan industri pelancongan.

Mereka yang terlibat ialah pemandu pelancong, syarikat pengangkutan bas dan bot, penjual songket, tembaga, batik dan perniagaan makanan tradisional.

Oleh itu tohmahan pihak pembangkang adalah tidak releven. Eloklah mereka membantah dan mengarahkan Anwar Ibrahim menutup TV Selangor 09 yang ditayangkan melalui youtube setiap sejam. Berita TV Selangor 09 tidak mendatangkan sebarang faedah kepada rakyat kerana banyak menyiarkan fitnah dan berita-berita yang penuh pembohongan.

Tuesday, June 14

Adun Komtar NG WEI AIK,Buta Naya Kat Drebar TekSi Komtar!



Selepas bergelar raja tong Gas NG cari pasal pulak dengan Drebar Teksi di Komtar pulak,majoriti pemandu teksi dekat pulau pinang kita semua tahu adalah MeLAYU adakah ini satu taktik menghalau pemandu teksi dan diganti dengan PRebet Sapu.untuk makluman Prebet sapu ini modus operandi mereka adalah sama dengan teksi akan tetapi tidak mempunyai lesen dan tidak membayar cukai kepada kerajaan.Tambang lebih murah dan selalunya Prebet sapu ini akan dihalau oleh pemandu teksi yang mempunyai lesen berdaftar.Adakah Prebet sapu ini telah deal mera deal dengan Ng Wei Aik.


Ini pulak jawapan angkuh oleh pemimpin chauvinis DAP ini kepada persatuan pemandu teksi



Jika benar dakwaan mereka mendapat kelulusan, pihak MPPP sendiri akan datang dan membuat petak tempat letak teksi dan bukannya ahli persatuan yang buat sendiri. Saya tidak dapat menerima surat yang mereka berikan berikutan ia dikeluarkan pada tahun 2008 iaitu tiga tahun lalu dan ketika itu juga bukan Pakatan Rakyat (PR) yang memerintah Pulau Pinang,” katanya.

Ada cerita macam tue pulak dulu lain sekarang lain,ala benda nie kira kaduk naik junjung la tue nak tunjuk berkuasa padahal ramai yang dok perhati.

Selain itu , Persatuan Pemandu teksi Komtar  ini juga mempersoalkan tindakan tidak adil oleh kerajaan DAP ini yang hanya memilih petak mereka sahaja walhal  ada 4 lagi persatuan teksi di kawasan Komtar . Mungkin persatuan lain itu terdiri daripada tauke Cina dan inilah sebenarnya sikap double standard kerajaan DAP dalam mengambil tindakan  .

Lepas nie pakat lagi sokong DAP lahanat nie,kadang-kadang orang kita nie suka dengaq DAP dok janji nak bagi macam-macam tapi cakap macam lancau aja,apa pun tarak,Lepas nie pakat-pakat sedaq la.Teringat la pulak BN memerintah benda macam nie tak pernah jadi pun.sama-sama kita pikiq lepas makan nasi kandaq jangan dok lena pulak.

Punyai Kekasih Tapi Masih Suami Orang.



Amboi, sejak ada kekasih ni, nampaknya hidup Tauke semakin ceria dan bahagia. Tak gitu?

Alhamdulillah. Baik-baik saja.

Kekasih Tauke tu orang mana? Cuba cerita sikit. Bukan apa, satu Malaysia dah tengok gambar mesra Tauke dalam internet dengan dia?

Nama dia Nur Azura. Saya panggil dia Noy. Dia orang Papar, Sabah dan berusia 24 tahun. Tapi saya ada pembetulan nak buat. Dia bukan kekasih saya....buat masa sekarang.

Maksudnya?

Saya dan dia berkenalan awal tahun lalu. Masa tu ada sebuah program berlangsung di Sabah. Di situ kami mula berkenalan dan sempat bertukar-tukar nombor telefon dan Facebook. Asalnya memang kami kawan. Kemudian bercinta dan kemudian jadi kawan balik.

Nak bergurau pun agak-agaklah. Adakah ini cubaan untuk putar belit nak selamatkan diri?

Begini, saya dan dia memang bercinta ketika itu. Tapi hubungan itu cuma berlangsung lebih kurang empat bulan sahaja. Lepas tu, kami jadi kawan sampai sekarang.

Kenapa cinta sekerat jalan?

Semuanya kerana hubungan kami mendapat tentangan daripada keluarga Noy. Saya pun tak pasti sebab apa, sebab hanya Noy sahaja yang tahu. Dia pun seolah-olah sudah menjauhkan diri daripada saya. Kadang-kadang, kalau ada waktu, saya akan menghubungi dia. Cuma telefon sahajalah yang mendekatkan kami sebab Facebook pun dia dah tak guna. Mungkin sebab keluarganya pantau kot. Apa pun, saya hormati keputusan keluarga Noy.

Iyalah, Tauke kan masih lagi suami orang, mestilah keluarga dia tak restu.

Terus-terang saya katakan, bukan niat saya mahu sembunyikan apa-apa daripada umum. Susah untuk saya katakan saya ini masih suami orang atau tidak, saya tak boleh cakap. Semuanya sebab keadaan memaksa saya jadi begini.

TAHNIAH:MELAYU YANG DOK ADA MEMALUKAN MELAYU.



Polemik baru kerajaan DAP Pulau Pinang itu bakal mengheret institusi masjid ke kancah politik kepartian, sesuatu yang mungkin berlaku kerana sudah tentu ia akan bakal ditandingi individu yang menjadi ahli sesebuah parti politik. 


Dengan penyebaran ideologi parti yang berbeza sudah tentu akan mencemarkan masjid yang mungkin menyebabkan peranannya untuk menjadi tempat umat Islam beribadat serta mengukuhkan perpaduan antara satu sama lain bertukar kepada tempat berpolitik


Masjid adalah tempat kita beribadat...takkan kita hendak bermasam muka ketika hendak beribadat. Inilah mungkin kesan yang akan berlaku sekiranya pilihan raya masjid diadakan juga.


Kerajaan negeri seharusnya melihat kepada kesan selepas pilihan raya masjid sebelum melaksanakannya bukan hanya mendengar pandangan segelintir pihak, kita tidak mahu melihat akan timbul persengketaan di kalangan ahli kariah masjid selepas proses itu selesai. 


Lihatlah kesan selepas pilihan raya baik umum atau kecil, di mana masih wujud perasaan benci hanya kerana persengketaan yang wujud ketika proses pilihan raya sedang berjalan di mana ada kempen menyerang peribadi seseorang. 

Tidak hairan sikap seumpama itu akan timbul selepas pilihan raya masjid yang mana ada tempoh berkempen diberikan kepada calon, mungkin kempennya tidak sepanas dengan pilihan raya umum, tetapi ia tetap ada lebih-lebih lagi terdapat kemungkinan akan ada parti politik yang terbabit dengannya. 




Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Abul Kassim berkata, Pemilihan Jawatankuasa Kariah Masjid Pulau Pinang 2012-2013 adalah mengikut Seksyen 104 (1)(b) Enakmen Negeri Pulau Pinang 2004 dan 4 (1) Kaedah-kaedah Jawatankuasa Kariah dan Pegawai Masjid (Negeri Pulau Pinang).


"Tatacara baru yang diperkenalkan oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) ini merupakan penambahbaikan tatacara peraturan yang sedia ada diamalkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini,”


Mengulas mengenai dakwaan beberapa pihak bahawa kaedah baru itu perlu mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Abdul Malik berkata: “Kita ikut undang-undang dan enakmen yang diwartakan Kerajaan Negeri.”


Sudahlah Malik itik janganlah dok putaq belit kata sebelum nie BN pernah buat pilihanraya masjid.kalau benda nie jadi jugak berpecahlah melayu dan diucapkan tahniah kepada Malik itik nie pasal hang semua jadi dalca marba ketua menteri paling celaka akan membuat caturan terbaru dan memberi malik itik tanah kubur yang paling selesa buat hang lepas tue semua anak cucu le[pas nie pakat pi kencing atas kubur hang.









Monday, June 13

JEFF OOI SERBU TEMBOK PECAH KEPALA PADAN MUKA.


Jeff Ooi, hari ini secara terbuka meminta maaf kepada New Straits Times Press (M) Bhd (NSTP) dan tiga bekas pegawai kanan syarikat itu berhubung kenyataan memfitnah yang dimuatkan dalam blognya, lima tahun lalu. 

Dalam pernyataan dipersetujui yang dibacakan di mahkamah menerusi peguam yang mewakilinya Asma Mohd Yunus, Ooi Chuan Aun, yang juga Ahli Parlimen Jelutong, berkata beliau menyesal bahawa kenyataan itu pernah diterbitkan.

Membacakan kenyataan yang sama, peguam Tan Sri Cecil Abraham yang mewakili NSTP, timbalan pengerusi NSTP ketika itu, Datuk Seri Kalimullah Masheerul Hassan, bekas Ketua Pengarang Kumpulan NSTP, Datuk Hishamuddin Aun dan bekas editor Kumpulan NSTP, Brenden Pereira, berkata Ooi menyatakan yang beliau bertindak secara bona fide dan tanpa niat jahat.


"Bagaimanapun, beliau (Ooi) mengakui bahawa dakwaan yang dibuat olehnya mungkin telah memalukan dan menyusahkan plaintif-plaintif dan pada masa yang sama berasa kesal. Oleh yang demikian, defendan (Ooi) kini mahu menyatakan yang beliau menarik balik semua dakwaan dan penerbitan yang menjadi perkara pokok dalam prosiding ini," katanya. 

Katanya, plaintif sudah menegaskan bahawa dakwaan itu adalah fitnah dan tidak berasas dan telah menyebabkan mereka berasa tertekan, malu dan menyusahkan mereka. 

Pernyataan dipersetujui itu dicatatkan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi, Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad dalam prosiding terbuka. 
Beliau juga membenarkan saman itu dibatalkan dan memerintahkan kedua-dua belah pihak menanggung kos masing-masing dan tidak dibenarkan memfailkan saman baru. 

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Kalimullah berkata, beliau bersyukur kerana kes itu akhirnya selesai selepas empat tahun kerosakan dilakukan. 

Pada Ogos 2004, keempat-empat mereka menyaman Ooi kerana menerbitkan siri kenyataan memfitnah dari 16 Februari 2006 hingga 4 Disember 2006, dalam blognya. 

Dalam pernyataan tuntutan, NSTP mendakwa, kenyataan memfitnah itu antara lain bermaksud NSTP mengubah laporan wartawannya bagi tujuan menyebarluaskan pandangan untuk memuaskan hati tuannya yang terdiri daripada ahli politik. 

Ooi dalam pernyataan pembelaannya menyatakan beliau tidak melakukan perbuatan secara konsisten dan berterusan untuk memfitnah plaintif-plaintif dan menjejaskan mereka seperti didakwa. - BERNAMA 



MKP kata:lain kali serbu tembok tak pakai helmet pecah kepala beb,apa cer minta maaf takkan dah sattle kot?

MANSOR OTHMAN JANJI LAGI.



Pakatan Harami yang diterajui oleh DAP yang semangnya terkenal dengan putaq belitnya dok janji lagi dekat penduduk Tg Tokong menyatakan rumah bakal diganti dengan rumah apa punya kejadah punya janji.Sebelum ini penduduk telah berpindah ke rumah sementara yang telah dibina oleh pihak berkenaan atas kerjasama kerajaan Persekutuan lebih 60 keluarga  telah berpindah yang tinggal cuma kurang dari 20 keluarga.Kenapa angka yang sebenar tidak didedahkan mengapa menyatakan hanya segelintir yang dinyatakan.


Patutkah apa yang dijanji akan bakal tinggal janji,Mungkin ini hanyalah propaganda hanya untuk meraih undi dan penduduk diberi janji manis.Yang lebih menarik kononnya ramai yang hadir pada hari tersebut padahal MatKilau Penang telah mendedahkan hanya segelintir yang hadir BACA DISINI

MKP kata lepas nie tengok apa yang depa janji boleh tunai atau tidak?semua nie dok putaq belit macam apa yang jadi kat Kg Buah Pala,tak selesai jugak lepas nie dia mai tg tokong depa nanti bagi selipar lembik kat muka dia.tunggu dan lihat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
























Sunday, June 12

MELAYU PULAU PINANG HARUS BERSATU.


KEPUTUSAN kerajaan DAP Pulau Pinang untuk mengadakan pilihan raya bagi jawatan kuasa masjid di negeri itu mencetuskan bantahan daripada pelbagai pihak.

Perkembangan tersebut dilihat bakal menjerumuskan institusi masjid ke kancah politik kepartian. Ramai orang Islam di Pulau Pinang resah.

Sejak kerajaan DAP memerintah, tidak putus-putus ujian melanda umat Islam. Isu terbaru itu menjadi perhatian ramai selepas berita mengenainya disiarkan di muka surat depan akhbar Utusan Malaysia, baru-baru ini.

Exco yang bertanggungjawab dalam hal ehwal agama, Abdul Malik Kassim dari PKR mengesahkan hal tersebut. Ekoran itu, seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik membuat laporan polis terhadap laporan Utusan Malaysia mengenai isu tersebut.

Beliau yang juga Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mendakwa, laporan tersebut berniat jahat. Menurut beliau, DAP tidak ada kena mengena dengan sistem pilihan raya masjid. MKP hairan mengapa Wei Aik perlu melatah. Jika DAP tidak sedikitpun terlibat, diam sahaja. Janganlah wujudkan persepsi siapa makan cili, dia terasa pedas.

Umat Islam itu umpama lidi, bila ia diikat seberkas, ia menjadi kuat dan boleh menyapu segala sampah yang ada, besar atau kecil, tetapi bila dirungkai menjadi taburan lidi, habuk sebesar hama pun ia tidak mampu membuangnya”.


Sebab itu kesatuan, perpaduan dan persaudaraan itu sangat dititik beratkan oleh Islam. Perkara pertama yang Rasulullah SAW lakukan selepas mendirikan Masjid Nabawi semasa peristiwa hijrah ialah menyatukan umat Islam Makkah-Auz-Khazraj menjadi Muhajirin dan Ansar yang bersatu sebagai satu umat - umat Islam.


Bangsa Melayu sangat bernasib baik kerana menjadi satu-satunya bangsa di dunia ini yang dikaitkan dengan agama. Ditakrifkan ciri Melayu sebagai wajib beragama Islam di bawah Perlembagaan Persekutuan. Satu-satunya bangsa yang diperakui agamanya berdasarkan undang-undang.


Namun malang umat Islam bangsa Melayu; yang punya Satu Tuhan, Satu Nabi, Satu Kitab dan Satu Kiblat, tetapi gagal menjadi satu bangsa yang bersatu. Sedangkan Allah jelas menyebut bahawa umat Islam wajib bersatu padu di bawah naungan al-Quran.


Dan yang lebih malang, bukan sekadar tidak bersatu, ada kalangan umat Islam bangsa Melayu yang bersedia menjadi barua bukan Muslim, bukan Melayu semata-mata untuk memenuhi nafsu masing-masing; yang akhirnya menyebabkan bangsa Melayu itu menjadi lemah, lesu dan layu.

Saturday, June 11

Aura Pak Sheik Dah Basi,Sambutan Di Tanjong Tokong Suram.

Kedatangan Pak Sheik bagi merasmikan Ranting Tg tokong agak suam-suam kuku.Penyokong luar dimport masuk kesini untuk buat ramai.Ingat mungkin ada rasa simpati kepadanya berkenaan apa yang berlaku tetapi MKP pada mulanya cuak jugak takut sambutan lebih pada seribu orang akan tetapi nampak tak sampai 100 orang pun yang hadir bagi merasmikan ranting yang kian patah itu.


kerusi yang kosong dan cara penyusunan memang ahli kurang.


hanya 20 ahli berada di tempat ranting tersebut.

semasa ceramah mana orang kampung ?

MKP kata:Penduduk Sini bagitau Anuwar akan makan sumpahnya sendiri kerana pernah berjanji tidak akan memijakkan kaki lagi diTg Tokong.Kerana janji itulah penduduk kurang berminat lagi dengan janji manis orang yang bernama Pak sheik. 

Pekida Minta David Teo, Yusof Haslam Mohon Maaf


Pengerusi Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) Wilayah Persekutuan, Datuk Paduka RoslanDahaman memberi tempoh seminggu kepada kedua-dua penerbit filem Kongsidan KL Gangster untuk meminta maaf secara terbuka.
Kedua-dua penerbit itu ialah Datuk Yusof Haslam dari Skop Production yang menerbitkanKL Gangster dan David Teo dari Metrowelth Movie Productions (Kongsi).
Katanya, jika kedua-dua penerbit filem tersebut enggan berbuat demikian mereka akan membawa perkara berkenaan kepada pihak atasan termasuk ke Parlimen.
"Isu kedua-dua filem ini telah menyentuh sensitiviti pertubuhan Pekida. Kami memberi masa selama tujuh hari untuk kedua-dua penerbit itu meminta maaf secara terbuka.
"Mereka yang menimbulkan perkara ini dan sepatutnya bertanggungjawab. Kami hanya meminta mereka meminta maaf secara terbuka atas kesilapan tersebut," ujarnya pada sidang di pejabat Lembaga Penapisan Filem Malaysia (LPFM), di sini, Jumaat.
Majlis sidang media tersebut diadakan berikutan isu penggunaan dialog dan pekara-pekara lain dalam filem tersebut telah menyentuh perjuangan Pekida.
Tambah Roslan, pihaknya tidak mahu perkara berkenaan berulang kembali sehingga menjadi ikutan kepada penerbit filem tempatan dalam menghasilkan karya masing-masing.
"Saya tidak mahu apa yang dihasilkan dalam dua filem itu menjadi trend penerbit lain apabila mereka mmenghasilkan filem seumpama itu," tuturnya.
Dalam pada itu, Pengerusi LPFM, Datuk Mohd Hussain Shafie berkata penapisan trhadap filem berkenaan dibuat mengikut garis agensi itu.
"Pihak kami membuat tapisan mengikut empat garis panduan utama iaitu mengambil kira soal keselamatan, kententeraman awam, sensitiviti agama dan tatasusila masyarakat.
"Kedua-dua filem tersebut melepasi keempat-empat tapisan tersebut dan selepas dinilai seramai 70 ahli penal LPFM," katanya.
Bagaimanapun Hussain berkata pihaknya meminta maaf dan mengaku kesilapan mereka melepaskan kedua-dua filem tersebut.
"Saya dan ahli panel yang menilai filem ini tidak arif tentang sensitiviti yang berkaitan dengan apa-apa juga pertubuhan seperti yang dipaparkan dalam filem ini.
"Kami berjanji selepas ini pemantauan lebih ketat akan dilakukan terutamanya melibatkan sensitiviti segelintir pihak," jelasnya.
Katanya, dia akan membuka peluang kepada ahli Pekida untuk menjadi ahli panel bagi filem-filem akan datang sekiranya ia menjurus kepada pertubuhan tersebut.

Friday, June 10

Anjur Bersih Untuk Bersihkan Dosa Pas Tolak Negara Islam


“Sepatutnya Mat Sabu menjadi contoh kepada rakyat, dia sebagai pemimpin yang baru tetapi selepas dipilih sebagai Timbalan Presiden Pas, dia pula nak porak perandakan masyarakat dan negara.
“Itu merupakan satu petanda buruk kepada Pas. Tahniahlah kepada Pas yang mendapat pemimpin yang menjadi orang pertama yang mengelarkan Anwar ‘Al-Juburi’, ujar Ketua Pemuda UMNO bahagian Seputeh, Mohd Razlan Mohamad Rafii.
Tegas beliau ini merupakan satu tamparan kepada Pas yang menerima `ularmak’ selepas menolak kepimpinan ulamak dalam Muktamar Pas baru-baru ini.
”Untuk menganjurkan program yang dinamakan program Bersih dengan menuduh kerajaan tidak Bersih walaupun mereka telah menang lima buah negeri sebelum ini, ia adalah satu tuduhan yang tidak tepat dan tidak bertanggungjawab,
Dalam masa yang sama, jelas beliau banyak pihak amat mengenali Timbalan Presiden Paas itu yang mempunyai tingkah laku yang diragui.
“Mereka nak menganjurkan Bersih ini untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa kerajaan tidak bersih, tetapi yang tidak bersih sebenarnya ialah perjuangan Pas hari ini.
”Mereka mahu mengalihkan pandangan serong rakyat kepada mereka yang kini tidak lagi memperjuangkan negara Islam, tidak lagi bercakap tentang hukum hudud, tidak lagi berjuang untuk kebenaran, jadi demonstrasi bersih ini dijadikan alat sebagai mengaburi mata rakyat dan penyokong-penyokong mereka sendiri”, katanya.
Justeru beliau berharap agar rakyat dapat menilai perjuangan sebenar Pas hari ini yang mengamalkan matlamat menghalalkan cara.
”Apa yang tidak kena dengan negara kita, dan apa yang telah kita nikmati selama ini, keamanan dan kedamaian harus kita jaga agar tidak porak peranda demi generasi depan.
”Kita tidak harus bawa budaya dari luar tidak dibawa ke Malaysia, inilah yang cuba dibawa oleh Mat Sabu dan kita harus tolak budaya demonstrasi jalanan ini,

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive