Friday, June 1

GUAN ENG BAKAL DILONDEHKAN KALI KEDUA?


Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek mengharapkan debat kali kedua bersama Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pada 8 Julai ini akan dapat membongkar kelemahan Pakatan Rakyat.
Soi Lek berkata perdebatan kedua dalam Bahasa Inggeris itu nanti adalah peluang keemasan kepada rakyat membuat penilaian yang sebenarnya DAP adalah parti politik putar belit.

“Saya setuju berdebat kali ini kerana ia memberi peluang untuk mendedahkan pembohongan DAP dan selalu memutar belitkan keadaan termasuk mengadakan publisiti bagi mempengaruhi pengundi khususnya daripada kaum Tiong Hwa.

“Saya berharap rakyat dapat menilai peranan MCA dalam pembangunan negara semenjak dahulu sebelum mencapai kemerdekaan dan bukannya menyalahkan Barisan Nasional sepenuhnya seperti hujah DAP dalam debat sebelum ini,” katanya.

Soi Lek selain itu berkata MCA bekerjasama dengan parti komponen untuk memastikan rakyat terus memilih BN dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Katanya, rakyat tidak seharusnya dibiarkan tertipu oleh PAS dan perlu menyokong BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk membolehkan transformasi mencapai kejayaan.

Untuk rekod, debat pertama lalu diadakan dalam bahasa Mandarin, Guan Eng itu dikatakan gagal menjawap persoalan yang dibangkitkan.

Justeru perdebatan kali ini, Soi Lek berharap Guan Eng tidak berdolak-dalik dalam memberikan jawpaannya.

“Saya berharap debat kali ini tidak seperti yang pertama kali diadakan dan kita mahu ia diperdebatkan dengan baik memberikan alas an menolak memberikan jawapannya. Selepas itu biar rakyat yang menentukan isi kandungannya,” katanya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive