Tuesday, July 31

APA DAH JADI NIE?


Selepas kontroversi logo sambutan Hari Kebangsaan, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim kini meminta pandangan umum mengenai lagu tema sambutan tersebut. 
“Apa pandangan saudara tentang lagu Janji Ditepati? Di Youtube dah cecah 140k lebih. Tapi yg ‘ibu jari ke bawah’ ada juga,” tulisnya dalam Twitter lewat malam tadi. 
Rais bagaimanapun mengakui bahawa lagu ini turut menerima “beberapa ibu jari ke bawah” – ikon yang menunjukkan penonton YouTube tidak suka lagu tersebut. 
Lagu tersebut, yang liriknya ditulis oleh Rais sendiri, telah dikritik oleh penulis lirik dan warga internet kerana tidak dapat membezakan antara konsep kenegaraan dan dasar kerajaan. 
Paling ramai mensasarkan lirik “Janji telah ditepati, kini masa balas budi” yang dilihat sebagai kempen politik. 
Lagu ini juga mempunyai selingan rap yang menggariskan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak seperti 1Malaysia kedai dan Bantuan Rakyat 1Malaysia. 
Beberapa pengguna telah memuat naik lagu dengan liriknya ke YouTube, di mana satu yang dimuat naik pada 27 Julai meraih lebih 170,000 kunjungan. 
Bagaimanapun, 20,546 penonton klik “tidak suka” manakala hanya 297 klik “suka”.
Melodi lagu itu dihasilkan oleh Aye, Jasnie dan Arman E 6.

Pandangan MKP sama dengan apa yang YB Zulkifli Nordin bicarakan diatas...

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive