Thursday, July 5

MCA KURANG AJAR?



Standard la putaq belit dari lidah bercabang Ah Beng apabila kena kat muka dia.Salahkan MCA dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang telah dibuat kerana menimbulkan kisah skandal lamanya.Siap buat sidang media dan riaksi yang nampak macam budak tadika apabila kena pulas telinga.MKP nak tanya kepada pembaca pernahkan BN atau MCA buat macam Guan Eng?Sepanjang pengamatan MKP tak pernah.Persoalanya kenapa Guan Eng tak manjawab persoalan yang di timbulkan? 

Skandal yang membabitkan Ketua Menteri Pulau Pinang heboh diperkatakan pada ketika ini hingga membuatkan isteri Lim Guan Eng sendiri tidak dapat menanggung akibat dari perkara tersebut.

Semalam, bekas menteri kesihatan, Datuk Seri Chua Soi Lek pula mencabar Lim untuk membuat pengakuan seperti yang berlaku kepada beliau satu masa dulu.

Presiden MCA itu menyifatkan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak seberani beliau yang mengaku silap dan sanggup menanggung akibat daripada skandal seksnya dahulu.

"Mungkin Ketua Menteri Pulau Pinang tidak seperti saya yang ada keberanian moral dan politik untuk bertanggungjawab dan menanggung akibatnya," kata.

Chua merujuk kepada dakwaan hubungan sulit melibatkan Lim dan seorang bekas pekerja perempuan di pejabatnya.

Chua membuat kenyataan itu beberapa jam selepas Lim menafikan dakwaan mempunyai hubungan sulit dengan bekas pekerjanya seperti didakwa Pengerusi MCA Melaka Gan Tian Loo.

Lim hari ini mencabar dakwaan itu diulang di luar Dewan Undangan Negeri (DUN) supaya beliau dan isteri dapat mendakwanya di mahkamah, sekali gus membuktikannya "bukan seperti Chua".

Empat tahun lalu, Chua mengaku sebagai lelaki yang dirakam perlakuan seksnya dengan kamera litar tertutup secara sembunyi dengan seorang perempuan.

Beliau meletak jawatan sebagai menteri Kesihatan, naib presiden MCA, pengerusi MCA Johor dan ketua MCA Batu Pahat selepas itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Chua mencabar Lim mengaku salah, meminta maaf dan meletak jawatan daripada semua tugasnya jika tuduhan itu benar.

Chua juga berpesan agar Lim tidak menggelabah apabila diminta memberi komen tentang tuduhan itu jika tiada apa-apa untuk disembunyikan.

"Saya tidak bersembunyi daripada isu itu, bolehkah beliau lakukan perkara yang sama?" cabar Chua kepada Lim.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive