Tuesday, July 24

Lim Kit Siang TerMakan Cili Ke?


Kenapa Lim Kit Siang cepat sangat melatah dengan pengumuman Cawangan Khas PDRM. Lagak dia seolah2 orang yg makan cili. Siapa yg makan cili , diliialah yg terasa pedasnya. Perisik di dalam Cawangan Khas bukannya buat kerja tangkap muat sahaja. Walaupun aku bukan lagi salah seorang dari mereka, tetapi aku percaya ramai dikalangan mereka berada dimana2, samada di dalam parti2 politik, NGO, dan sebagainya. Oleh itu hasil siasatan merka tidak boleh ditolak begitu sahaja, seumpama menolak fitnah2 politik yg berkeliaran macam langsuir.

Sepatutnya Lim Kit Siang berhati2 dan mendapatkan maklumat lanjut dari Cawangan Khas supaya anasir2 yg pernah merosakkan negara seperti komunis Malaya ataupun anasir2 yg boleh memudaratkan negara seperti Jemaah Islamiah ini boleh diusir keluar dari parti masing2. Barulah parti mereka boleh bebas dari anasir2 tersebut.

Atau mungkin memang mereka tahu perkara ini dan tahu siapa yg dimaksudkan oleh Cawangan Khas. Mungkinkah mereka sengaja membiarkan perkara ini. Sengaja membiarkan unsur2 komunis dan Jemaah Islamiah meresap masuk di dalam parti masing2.

Kalau betullah mereka mengetahui dan sengaja membiarkannya bermakna mereka bersetuju dengan komunis dan Jemaah Islamiah. Ataupun mereka semua berhajat hendak meneruskan cita2 MCP untuk menuntut kemerdekaan dari British? Kalau tidak kenapa mereka beria2 sangat hendak membawa balik Chin Peng ke Malaysia.

Di dalam dunia ini ada beberapa model pemerintahan. Umpamanya Demokerasi, Sosialis, Komunis, Autoktarik dan sebagainya. Di Malaysia, kita mengamalkan Demokrasi Berparlimen Raja Berperlembagaan.

Aku percaya, mungkin DAP merasakan Demokrasi Berparlimen Raja Berperlembagaan yg diamalkan di negara ini tidak sesuai dengan jiwa dan objektif mereka. Sudah tentu mereka mencari dan mengidamkan satu model lain yg boleh diamalkan tanpa merosakkan struktur sedia ada dan sesuai dengan objektif mereka. Aku tidak menuduh, tetapi tidak mustahil, DAP mengidamkan sebuah negara Malaysia ini mengamalkan konsep pemerintahan Comunist Democration iaitu gabungan antara konsep Demokrasi yg sedia ada dan digabungkan dengan unsur2 komunis.

Comunist Democration masih mengekalkan proses pemilihan pengundian melalui pungutan suara tetapi pada masa yg sama pemerintah menjalankan pemerintahan berkonsepkan perniagaan. Segala hasil kerajaan dimasukkan ke dalam pembendaharaan negara dan akan diagihkan sama rata dan sama rasa kepada rakyat. Tidak ada rakyat yg mendapat lebih peluang berbading rakyat yang lain.

Kepada para pengundi sekelian yg masih waras dan masih berakal, fikir2kan perkara ini. Adakah kita mahu sebuah parti ataupun parti2 yg mana pemimpinnya ingin meneruskan cita2 parti komunis Malaya (MCP) ataupun pemimpin yg ingin meneruskan cita2 untuk mewujudkan sebuah Daulah Islamiah ( JI) menerajui negara kita ini? Ingatlah pada perjuangan & pengorbanan orang dulu2 dalam menentang komunis. Jangan gadaikan masa depan negara.

1 comment:

Anonymous said...

Bunuh je semua orang DAP dan Cina cina lain yang kurang ajar dan tak reti nak hormat undang undang dan Orang Melayu.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive