Tuesday, July 17

JANJI HANYA TINGGAL JANJI DAP?


Memiliki rumah sendiri adalah idaman setiap rakyat Malaysia. rumah bukan sahaja satu keperluan asas tetapi dengan perancangan pembelian yang baik, ia menjadi aset penting dalam membina nilai bersih positif kepada kewangan individu. Tetapi persoalan sekarang berkenaan dengan kemampuan untuk memiliki rumah adalah isu penting di Pulau Pinang. Harga rumah semakin mahal di Pulau Pinang. 

Walaupun mereka yang lepasan universiti dengan pendapatan awal sekitar RM2,500 juga tidak semesti berkemampuan untuk membeli dan terpaksa menangguh dengan menyewa. Hakikatnya sekarang selepas 2008, tiada sebarang projek perumahan kos rendah ataupun mampu milik yang disediakan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang. Apa yang kita lihat adalah projek-projek perumahan yang berharga RM500 ribu ke atas sehingga melebihi RM1 juta. Mampukah kita atau pun anak-anak kita memiliki sebuah rumah idaman sekiranya keadaan sekarang berterusan di Pulau Pinang ..?

MKP Ayat Sempoi : Guan Eng talak tipu cuma tak tunai janji aje?

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive