Friday, July 27

UNDI BN MASUK SYURGA/PAHALA,SLOGAN APEKEJADAH?



Pemuda Umno Kelantan menyifatkan pengundi yang akan mengundi Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang akan mendapat lebih pahala daripada apa yang mereka peroleh berbanding mengundi Pas.

Ketuanya, Anuar Safian berkata, pihaknya memberi jaminan jika Pas tidak berbuat apa-apa kemajuan dalam Islam dan bangsa Melayu di negara ini, mereka tidak boleh mendabik dada dengan mengatakan rakyat akan mendapat pahala apabila mengundi parti itu.

“BN terbukti banyak mengotakan janji dan menggerakkan syiar Islam di negara ini.

“Apabila bandingan dibuat terhadap tahap pencapaian Pas yang banyak menabur janji berbanding mengotakannya, malah mengatakan dengan memberi sokongan sudah membuahkan pahala, tentu rakyat yang mengundi BN mendapat ganjaran lebih daripada itu,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Pada 29 Jun lalu, Timbalan Pesuruhjaya III Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah membuat kenyataan dengan mencabar Umno mengundi parti itu atau BN pada pilihan raya umum akan dikira sebagai amal soleh dan pahala jika Umno percaya perjuangannya selari dengan apa yang dikehendaki Islam.

Anuar berpendapat, pahala itu boleh diibaratkan orang yang solat sunat Tarawih lapan dan 20 rakaat pada bulan puasa, jika solat lapan rakaat boleh mendabik dada dengan mengatakan mendapat pahala besar, sudah tentulah Terawih 20 rakaat lagi besar pahalanya.

Pada masa sama, beliau berkata, rakyat seharusnya membuat penilaian sebenar mengenai kemajuan syiar Islam yang dicapai sepanjang 12 dan 22 tahun pemerintahan kerajaan Pas Kelantan.

“Mereka (rakyat) perlu memikirkan sama ada ia (Pas) layak atau tidak diberi pengiktirafan demikian.

“Apa hukumnya pula jika mengundi sebuah parti yang hanya pandai berjanji yang penuh dengan retorik, iklan dan saling memfitnah kerana apa yang dirisaukan, melaluinya takut ia boleh menambah dosa,” katanya.

Sinar

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive