Saturday, July 28

LOGO MERDEKA CIPLAK!!! MALULAH?


Malulah bila dengar logo yang bakal digunakan kali nie adalah bahan buangan yang bakal digunakan semula.Apa punya kejadah nie semua depa nie tak buat keja atau makan gaji buta.Keja mau senang janji masyukk banyak itu yang membuatkan orang meluat dengan perangai hampa????/Bulan posa nie mau dok taubuat buang la mangkok tingkat nie semua.


Kuala Lumpur: Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan mempertahankan keaslian logo Sambutan Kemerdekaan ke-55 dan menyangkal temanya '55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati' berunsur politik.

Menterinya, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata tidak wujud soal ciplak dalam logo itu, sebaliknya ia direkabentuk sebagai manifestasi gagasan 1Malaysia yang diilhamkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Beliau yang juga, Pengerusi Jawatankuasa Kebangsaan Sambutan Kemerdekaan menyifatkan mereka yang mempertikai dan mempersendakan logo dan tema berkenaan mahu mencari publisiti murahan tanpa membuat penilaian rapi.

Katanya, logo digunakan tidak jauh bezanya dengan tahun lalu dan mesejnya juga sama, iaitu sebagai simbol jiwa merdeka rakyat yang hidup dalam sebuah negara harmoni dan bersatu meraikan kemerdekaan.

“Sepuluh tahun menjadi Pengerusi Jawatankuasa Kebangsaan Sambutan Kemerdekaan, tahun ini kita menerima kritikan nakal dan pedas yang saya percaya wujud akibat dari persepsi politik,” katanya ketika dihubungi BH, semalam.

Rais berkata, kritikan seumpama itu tidak seharusnya dilemparkan, apatah lagi Ramadan sepatutnya diisi dengan kegiatan bermanfaat, bukannya mencaci dan menaburkan fitnah.BH

1 comment:

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAHKAH
menter bahlol...
double you-tee-eff

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive