Thursday, July 12

Mat Sabu Komunis Ajaq Polis Buat Keja?


Mat Sabu jenis suka rembat bini orang dan sokong komunis pulak bersuara pasal kes Amukkan di JPM.Hari ini mendesak kerajaan memberikan penjelasan terperinci mengenai kejadiaan amukan seorang lelaki sehingga ditembak mati di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lalu.


Spesis yang kena dengan Mat Sabu melalak tak tentu pasal mempertikaikan tugas dan tanggungjawab yang telah diberikan kepada Polis dan badan keselamatan negara.Apa cita diri sendiri pun tak betul apa cer?
Timbalan presiden PAS yang mesra dengan panggilan Mat Sabu berkata, penjelasan perlu diberikan oleh kerajaan agar rakyat tahu dengan lebih terperinci mengenai kejadian tersebut. “Saya desak kerajaan Malaysia beri penjelasan terperinci tentang kejadian tersebut,” kata Mat Sabu.
“Kejadian itu berlaku secara tiba-tiba dan lelaki tersebut telah ditembak mati. “Oleh itu rakyat perlu tahu apa disebalik kejadian ini.” Isnin lalu seorang lelaki yang menggelarkan dirinya “Imam Mahdi” mati ditembak polis ketika mengamuk bersama seorang wanita dengan melibaskan pedang samurai di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya."
Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, suspek yang dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid, 47, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari. Manakala suspek wanita, seorang bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) berusia 28 tahun, terkena tembakan di bahagian paha kanan dan sedang mendapatkan rawatan di hospital sama.

Menteri di jabatan perdana menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata, pihaknya sedang berurusan dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi memastikan motif sebenar kejadian serangan tersebut. “Sekiranya benar serangan itu ada kaitan dengan gerakan keagamaan, kita mahu tahu gerakan mana yang terlibat kerana kejadian ini amat bahaya dan bukan kes terpencil,”

MKP Ayat Sempoi : Mat Sabu nie mau apa sebenarnya,dulu kecam pejuang bukit kepong nie kes samurai pun sama jugak...Nak publisiti murahan ke?
 

1 comment:

Anonymous said...

mat sabu datang lagi dgn kebodohannya...

pejuang hamas...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive