Thursday, April 4

INI MUNGKIN HARI TERAKHIR GUAN ENG BERMAJARALELA DI PULAU PINANG #GE13 #PRU13


Ini adalah riaksi Guan Eng semalam membawa buku perlembagaan keluar dari pejabat ketua menteri dengan rasa gembira akan tetapi debar didada siapa yang tahu. MKP mendapat perkhabaran dari sumber dalaman mengatakan bahawa Guan Eng bakal bertanding di Kadun Air Putih N-23 dan Parlimen Bukit Bendera P-48. Mungkin pada tanggapan Guan Eng Bukit Bendera adalah tempat paling selamat baginya. Berikut adalah keputusan pada PRU-12.



Guan Eng menang pada pada PRU-12 bukanlah suatu angka yang boleh dibanggakan akan tetapi kerana Tsunami politik melanda BN. Tetapi pada kali ini pembahagian kerusi agak tempang pada DAP di Pulau Pinang. Penyandang P-48 Liew Chin Tong telah dihalau Guan Eng ke Johor. Ini adalah penghinaan padanya kerana Johor adalah ibarat Kubur pada DAP....

Isu utama pada PRU 13 menjadi persoalan adakah kerjasama longgar PAS, PKR dan DAP boleh menyaingi dan mungkin lebih baik lagi, mengatasi pencapaian BN? 
 
Malaysia ialah sebuah negara bertuah. Kudrat Ilahi memberi kesempatan kepada pengundi PRU ke-13 untuk membuat pilihan lebih tepat dengan menghadiahkan pengalaman tsunami politik pada 8 Mac 2008. 
 
Tsunami ini menafikan BN kelebihan majoriti dua pertiga yang mengizinkanya meminda undang-undang mahupun melakar serta meluluskan undang-undang baru.  
 
Tsunami PRU 12 juga membuka peluang untuk PAS, PKR dan DAP belajar mengurus sebuah kerajaan. Maka apabila melangkah ke PRU ke-13, rakyat sudah ada rekod kemampuan ketiga-tiga parti ini untuk memerintah Malaysia.

Pulau Pinang di bawah DAP juga menyaksikan ego Ketua Menteri bertaraf to’kong melakarkan program tersusun menyisihkan rakyat bumiputra dari kawasan Bandar. 
 
Sementara PAS Kelantan masih buntu cara menyelesaikan masalah bekalan air bersih ke seluruh negeri meskipun sudah memerintah 23 tahun. 
 
Kekurangan hemah, hikmah dan juga keikhlasan ini amat ketara. Sebaliknya kemampuan dan keberhasilan BN sudah diketahui rakyat. Di sini kunci persoalan asas PRU13 - adakah Pakatan Rakyat lebih handal, cekap dan ikhlas berbanding BN?

Peluang bersuara dan berkempen mencari kelemahan BN sudah semakin melebar hasil program transfomasi BN. Setepatnya, kempen mencaci, mengkafir dan menghina agama dan Rasulullah mencirikan wawasan Pakatan Rakyat.  
 
Program ekonomi yang ditawarkannya demi menyemarakkan kebajikan terlepas pandang bagaimana biaya program pembangunan hendak diperolehi. 
 
Ketika BN mengubat luka tsunami 2008 dan memperbaiki prestasi melalui program transformasi, PAS, PKR dan DAP berkempen dan mencaci tanpa henti sepanjang lima tahun lalu. Bolehkah ia menyaingi keupayaan BN membangun negara ini? 

1 comment:

mk said...

Penulis tersalah pandang terhadap pengundi kaum cina di Pulau Pinang. Mereka bukan setakat bertahap "SUPER RACIST" bahkan akan terus mempertahankan Guan Eng dan sekutu sekutunya dalam PRU13 nanti. Pak Lah dan Tsu Koon telah melakukan kesilapan besar semasa mereka mentabir dulu apatah lagi dengan adanya dajjal seperti Anwar Ibrahim dan Bapak setan Pork Nik yang terus berusaha memecah belahkan ummat Melayu. Sekarang sudah agak terlewat dan sukar kerana para cina racist P.Pinang sudah tidak lagi memperdulikan walau apa pun kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan BN. Mereka bersama Guan Eng (DAPig) sedang berusaha untuk membawa P.Pinang untuk dijadikan Singapork kedua

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive