exponegaraku

Tuesday, December 11

HEBAT POK NIK JADI JURUNIKAH PADA APEX PULAK?


Penjaga gawang gol skuad bola sepak negara, Harimau Malaya, Khairul Fahmi Che Mat, 23, tidak terfikir untuk menamatkan zaman bujangnya dalam masa terdekat meskipun ditawarkan bantuan RM1,000 melalui program ‘gerbang Az-Ziwaj’ oleh kerajaan Negeri Kelantan.


Hebat Nik Aziz nie boleh pulak jadi Jurunikah pada Apex nie..


“Alhamdulillah, insya-Allah, pasangan ini akan dinikahkan oleh Menteri Besar Kelantan. Perkara ini telah pun disahkan apabila pihak kami setelah menerima sepucuk surat rasmi dari Pejabat Menteri Besar Kelantan. Mengikut surat berkenaan, majlis pernikahan ini akan diadakan tepat jam 10 pagi,” katanya.

Nik Aziz dalam kenyataannya menasihatkan Apex untuk segera berkahwin bagi mengelakkan diri dari terjebak dengan gejala sosial yang boleh menjejaskan nama baik dan masa depan karier bola sepak penjaga gol berpotensi besar itu.

Menurut Apex lagi, beliau tidak pernah menetapkan had umur untuk menamatkan zaman bujangnya dan sibuk memberikan tumpuan kepada bidang sukan, khususnya bola sepak.

Selain itu, Apex juga masih enggan mengulas mengenai soal hubungan peribadinya dan seolah-olah serik dengan pelbagai tohmahan yang dilemparkan kepadanya sejak kontroversi berhubung putus tunangnya mendapat liputan meluas dari ramai pihak.

“Saya kureng sikit nak beri komen pasal tu (hal peribadi)…takkan beri komen lagi pasal peribadi saya,” katanya ringkas dan enggan berkongsi tentang ciri-ciri gadis yang diminatinya.



24 comments:

poyo said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

NAMPAK SANGAT KAU NI BODOH DAN JAHIL PASAL RUKUN NIKAH, KO KAWIN DULU IKUT STAIL KRISTIAN KE?.. BELAJAR BALIK LA BRO... AKU WALAU ILMU TAK BANYAK TAKLAH JAHIL MACAM KAU NI...

Anonymous said...

kalau dah nama macai umno...memang semua bodoh belaka

Anonymous said...

hahaha...apabila macha penang bodoh menulis blog dan cuba berbicara soal agama... nampak sangat bodoh agama...tapi nak mengata org fasih agama...

renung renungkan la

Anonymous said...

Mohon diperbetulkan penulisan saudara mungkin kerana saudara tersalah faham atau tersalah taip.. sekian

Anonymous said...

Kecian bloger nie.xdpt bezakan jurunikah dan wali..hahahahaha

Anonymous said...

hahahaha, kang dh kena. lain kali faham la ayat tu dlu bro baru boleh hentam. nik aziz nk jadi jurunikah, bukan wali ok. dlu ada belajar agama tak bab perkahwinan?

huntedz said...

Jangan la tunjuk yg ko nih jahil agama, sikit2 udah la kebengapan tu..... kehkeh..
Ko kahwin dulu pakai wali jugak ke? kahakahkahka~

Anonymous said...

Wali dengan Jurunikah adalah bebeza ok.. Tu la otak asyik fikir pasal buat fitnah je sampai hal dlm agama sendiri pun dah tak tahu beza...

Anonymous said...

kalau cakap lembu marah, tapi tulah hakikatnya
hais

Anonymous said...

alamak ..da ada org komen dulu... hik hik hik incik mat kilau... awak ni salah paham menda agaknya... bab nikah lepas ke tak ni? hik hik hik... kalau betol anak jantan dan "mat kilau"... tukar statement...dan minta maaf balik kat org yg lu fitnah ni bro.... kalau ada telor laa... kalau takde takpe...pakai kain batik..duk diam2 dalam bilik

hadizaini said...

admin,kalo xtau pape jangan tulis blog..wali ngan juru nikah pon xleh nk beza..

Anonymous said...

ni bangang punye blog.. blaja agama xnak.. pastu main hentam je.. baghal !

Anonymous said...

admin,kalo xtau pape jgn tulis blog..juru nikah ngan wali pon xleh nak beza..xpasal2 org gelak...nampak sangat bebal admin n..

Anonymous said...

tak poyo

apsal phobia sangat dengan nama Nik Aziz? sampai tersasul melalut.

lelaki tak perlukan wali lah pandai, yang perlu wali tu unyuk pengantin pompuan. Dan Nik Aziz bukan wali kepada pengantin pompuan.

Apsal lah ngok sangat ni.

Jangan gabrah bila dengar nama Nik Aziz. Cool bro

kau ni bute hukum ke bongok agama?

Anonymous said...

wali apek? kitab mane ko rujuk ni? kot ye pon buta hukum, jgn la nunjuk. malu wei

karim said...

otak kat lutut

Anonymous said...

dia mane tau ape2. main tulis je tu. jahil la katakan..

Anonymous said...

bodo punya statement... sejak bila lak laki nak kawin perlu wali?? jurunikah ngan wali pon xleh beza... mmg dasar CAI... laung nak pertahan Islam tp hukum & rukun pon kantoi... ni jgn dok delete lak komen aku nih... bingai tul... org jd blogger, dia pon nak jd blogger

BabAgamaJanganBuatMain said...

hey,.. org lelaki mana ad wali, yg ad perempuan jer,.. Nik Aziz sbagai tok kadi,.. ad paham ?
tak pham blajar balik pendidikan Islam kat skolah menengah,...heyy,..

Anonymous said...

cuba blajar skit benda2 basic cam ni supaya leh beza jurunikah dgn wali

Macam-macam ada.. said...

Woi.. Taubatlah woi.. Ajaran sesat mana korang ikut ni pengantin lelaki kena ada pakai wali pulakk???

Anonymous said...

sejak bila pengantin lelaki kena ada wali ni...aduhhhh...nk kutuk org, last2 memalukan diri sndiri..

Ibn Aris said...

Jurunikah adalah wakil kepada wali.. Paham ke tak paham? Elok blajo lagi kalau x reti bab nikah kahwin ni..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive