Tuesday, December 11

PEMUDA PAS BOLEH KE BUAT BENDA NIE?



Pemuda Umno akan menggunakan media sosial untuk mendapat respons masyarakat mengenai isu muflis, menerusi platform 'Muflis Peluang Kedua' yang akan dilancar minggu depan.

Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pemuda Umno Datuk Sohaimi Shahadan berkata melalui ruang yang disediakan menerusi blog, Facebook dan Twitter itu, orang ramai boleh menyalurkan idea dan pandangan mengenai kajian semula Akta Bankrap 1967.





Menurutnya langkah itu diambil memandangkan ramai golongan muda yang muflis enggan tampil bagi mencari penyelesaian dan akhirnya menyusahkan diri sendiri.

Kajian semula Akta Bankrap itu diumum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada perhimpunan agung Umno baru-baru ini dalam usaha kerajaan membantu rakyat yang muflis akibat beban hutang.

Usul mengenai Akta Bankrap itu dibawa Pemuda Umno pada perhimpunan itu.

Menurut Sohaimi, sehingga kini terdapat 242,846 orang diisytihar sebagai muflis dan hanya 30 peratus tampil mendapatkan khidmat nasihat Jabatan Insolvensi.

Beliau berkata 20 peratus mereka yang muflis adalah dalam lingkungan umur 25 dan 34 tahun; 34 peratus mereka yang berusia 35 dan 44 tahun; dan  26 peratus kelompok usia 45 dan 54 tahun.-

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive