Monday, December 3

KENAPA AHLI UMNO MENANGIS #PAU2012


Ramai yang menangis selepas ucapan DS Najib pada petang sabtu lepas...Kenapa? Ini berlaku kerana UMNO dilahirkan dengan ROH dan SEMANGAT cintakan Agama Bangsa dan Tanahair....Perasaan emosi ini muncul kerana kesedaran oleh ahli sendiri tanpa paksaan dan sukar untuk menitiskan air mata tanpa perasaan sedih dan sayang yang amat mendalam............

JIka mampu berbuat sedemikian sudah pasti Malaysia melahirkan ramai pelakon amat hebat dan susahlah artis nak cari makan lepas nie kerana ramai yang berkebolehan.....Alhamdulilah ini menunjukkan kesedaran itu telah muncul kembali setelah Nahoda Kapal UMNO bertukar tangan dari Tun PakLah kepada DS Najib Razak.....



Ini bermakna UMNO telah berubah dengan Tranfomasi yang dilakukan oleh DS Najib Razak. DAP,PAS dan PKR mula risau dengan situasi ini...Jika sebelum ini banyak benda berbangkit untuk mengutuk dan Menghina UMNO pada Perhimpunan Agong UMNO namun pada kali ini tiada ruang diberikan oleh pucuk pimpinan UMNO..Hinggakan MKP sendiri hairan dengan situasi ini... 

PRU13 akan jadi satu watershed bukan sahaja rakyat akan memilih semula BN tetapi juga memberi satu tamparan pada Pas, DAP dan PKR  kerana terlalu mempercayai ramalan mereka sendiri walaupun realiti di padang tidak seperti didakwanya.

Pakatan Rakyat berharap DAP mendapat sokongan bulat pengundi Cina, dan melalui Pas sokongan majoriti Peribumi.

Retorik yang kasar dan keji dari DAP terhadap Islam/Melayu dan dasar sempit Pas (terhadap tukang gunting rambut Cina dan hiburan) kata seorang pemuda Melayu, yang berlatar belakang agama, dalam Bahasa Inggeris,
“the voters besides in Penang, Perak and Selangor are not going to vote DAP which sounds and behaves like it hates Malays and Islam. Nor will they vote Pas besides those Islamists in Kelantan because it is against fun and sexism.” 
Majoriti rakyat Malaysia dalam PRU13 akan menyokong parti yang senteris atau sederhana.

Strategi pembangkang mahu pemerhati seluruh dunia meninjau PRU13 kononnya takut ada “penipuan”. Kita bukan sebuah banana republic atau seperti setengah negara di Afrika atau Timur Tengah.

Kita telah merdeka dan berdaulat lebih 55 tahun, kenapa sekarang? Tidak pada tahun 2004, 2008 dan sebelumnya? Lagi pun, NGO Malaysia akan dipilih sebagai pemerhati, sesuatu yang tidak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya kita.

Tindakan pembangkang meminta pemerhati dari luar adalah satu tindakan pre-emptive mereka, yakni bertindak lebih awal cari sebab kenapa mereka kalah - kerana tiada pemantauan asing!

Pembangkang sedar Kerajaan Umno/BN tidak akan bersetuju dengan cadangan itu tetapi mereka melakukannya juga. Australia awal-awal lagi telah menolaknya kerana ini urusan politik dalaman Malaysia dan kita telah melalui 12 pilihan raya tanpa pemantauan asing.  Dalam 2008, tanpa pemantauan pun, PR memenangi lima  negeri dan 82 kerusi Parlimen. Kalau ada penipuan, masakan mereka menang?

Sebaliknya, seperti kata Speaking, “a rude shock awaits them”. Mimpi seronok, realiti tidak! Apa pun pemimpin Umno/BN jangan terlampau over confident, jangan mulai relaks pula.

Mereka mesti kerja lebih kuat, secara bijak, disiplin dan jangan cah keting. Kalau ini diikuti dengan jujur dan taat setia tidak berbelah bagi, MKP tidak nampak BN tidak boleh menang di antara 145–160 kerusi Parlimen.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive