Wednesday, July 4

RAFIZI TERIMA TUNTUTAN 300JUTA DARI NFC?


Rafizi Ramli hari ini memaklumkan bahawa telah menerima surat tuntutan mahkamah daripada Pengerusi Pusat Fidlot Nasional (NFC), Datuk Mohamad Salleh Ismail bersabit dakwaan penyelewengan dana kerajaan.

Surat yang dihantar melalui Tetuan Wan Shahrizal, Hari & Co. antaranya memberi tempoh selama tujuh hari untuk Rafizi memohon maaf dan menarik semula kenyataan yang telah disiarkan media tempatan termasuk menuntut bayaran pampasan berjumlah RM300 juta.

"Ha2 masuk pejbt disambut dgn Letter of Demand (Surat Tuntutan) dr #NFC & Dato Salleh nak saman RM300j," memetik kenyataan beliau menerusi laman blog mikro Twitter pagi ini.

Surat tersebut mendakwa Rafizi telah menuduh Mohamad Salleh yang juga suami bekas Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil sebagai tidak jujur, penjenayah dan tidak boleh dipercayai.

Tomahan yang dilemparkan Rafizi itu telah memudaratkan kehidupan peribadi, perniagaan dan mendatangkan kebencian awam Mohamad Salleh, memetik surat berkenaan.

Laporan Ketua Audit Negara November lalu menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya diikuti dakwaan pembangkang wujud penyelewengan peruntukan kerajaan
berjumlah RM250 juta kepada NFC.

Ia termasuk dakwaan mengenai berlaku penyalahgunaan wang pinjaman yang diperoleh NFC bagi membeli kondominium mewah berharga RM9.8 juta di Lembah Klang.

Shahrizat sebelum ini menegaskan, beliau tiada kena-mengena dengan isu berkaitan NFC.

Ahli perniagaan, Datuk Shamsubahrin Ismail sebelum ini mengaku tidak bersalah atas dua tuduhan menipu Mohamad Salleh Ismail membabitkan pemberian cek bernilai RM1.755 juta.

Dalam pertuduhan terbaru Shamsubahrin didakwa cuba menipu Mohammad Salleh untuk menyerahkan wang berjumlah RM2.5 juta bagi merasuah pihak polis yang menyiasat skandal NFC.

2 comments:

Anonymous said...

kalau dah ada saman, harap harap percepatkan perjalanan kehakiman. janganlah pulak dilengahkan kerana takut kalau kalau kena spin.

Anonymous said...

ala jambu, apa nak takut bang nuar pun ade RM3 billion lagi, khalid bengap gagap ade RM1 billion lagi... apa nak takut dont worry la jambu.... mintak je kat bang nuar, tapi jgn lupa, bila pegi jumpa bang nuar nanti, KENA BAWAK KY JELLY.... ingat tu, itu pengeras konek dia !!!! haahahahahaahahahahah

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive