Sunday, December 2

APA CER ANAK KAMPUNG 1MALAYSIA PULAK?


MKP pecaya ada pulak yang nak meroyan lepas nie pasal artis nie.Lagu Anak Kampung atau versi asalnya Tanak Kampung versi Kadazan Dusun merupakan lagu 1 Malaysia,kenapa MKP menganggap lagu ini 1 Malaysia adalah kerana lagu ini paling banyak dinyanyikan dalam pelbagai versi seperti versi melayu,versi iban dan versi kelantan.

Nampak tak 3 versi bahasa yang berbeza,senario ini dah cukup membuktikan lagu ini bersifat 1 Malaysia,diterima kebanyakkan rakyat malaysia dan dinyanyikan mengikut bahasa masing-masing.



Sebenarnya lagu ini popular disebabkan Pertandingan Raja Lawak yang ke 6 oleh kumpulan Zero yang terdiri daripada 3 anak muda adik beradik Sabah iaitu Mohd Syaiful Bin Doli Sharif, Sharif Kadir Bin Doli Sharif, Sharid Kunal Bin Doli Sharif dan menjadi Juara Raja Lawak Ke 6.

Sejak dari itu lagu yang di popularkan oleh penyanyi asalnya Jimmy Palikat telah menarik minat penyanyi lain khususnya Sarawak dan Kelantan..Terima Kasih mkp ucapkan kepada Kumpulan Zero kerana memperkenalkan lagu ini semoga terus maju dalam Dunia Seni khasnya Lawak.


So tak salah jika jimi palikat menyanyi lagu ini bersama DS Najib Razak dan diubah kepada 1Malaysia  Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan....

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive