gaza

Thursday, March 15

PKR DAPAT 10 JUTA DANA PILIHANRAYA.




Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa meminta sebuah syarikat pembinaan menderma sekurang-kurangnya USD10 juta ke dalam tabung pilihan raya parti itu jika mahu meneruskan fasa ke- 2 pembangunan semula tapak pasar Selayang.

Blogger Raja Petra Kamaruddin menerusi laman blognya mendedahkan syarikat Azam dan Azan Sdn Bhd (AASB) turut dicadangkan mengemukakan tuntutan RM70 juta daripada kerajaan negeri dengan syarat USD10 juta harus disalurkan sebagai dana parti itu.

AASB sebelum ini mengikat perjanjian dengan kerajaan negeri Selangor pada April 1997 sehingga Mac 2001, untuk projek memindahkan pasar Selayang lama termasuk bengkel dan pejabat pelbagaiguna yang dimiliki oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS).

Projek yang melibatkan tanah berkeluasan 9.8 ekar itu merangkumi empat fasa. Fasa pertama siap sepenuhnya pada tahun 2009 yang merangkumi satu blok kedai- kedai dan pangsapuri.

Raja Petra memperincikan tuntutan RM70 juta itu turut merangkumi pampasan kepada AASB yang diminta hanya meneruskan fasa ke-2 dan menamatkan fasa ke- 3 dan ke- 4 seperti yang telah dipersetujui dengan kerajaan negeri terdahulu.

Fasa kedua tertangguh akibat keengganan peniaga berpindah ke penempatan baru yang disediakan.

Pelbagai cadangan alternatif diberikan AASB untuk meneruskan projek itu namun kerajaan negeri yang diterajui PKR (selepas menang pilihan raya 2008) menolaknya.

AASB kemudiannya meminta pertolongan dari pemimpin PKR Sarawak, Baru Bian sebelum diperkenalkan dengan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Tian dikatakan memberitahu pihak pengurusan AASB bahawa masalah mereka boleh diselesaikan dengan syarat perlu memberi sumbangan kepada PKR.

Difahamkan tanah yang diperuntukkan untuk fasa ke- 2 dan ke- 3 akan diambil alih oleh pemimpin PKR yang tidak dinyatakan namanya.

AASB bagaimanapun tidak bersetuju dengan segala tawaran tersebut dan berpendirian menunggu pilihan raya umum ke- 13 akan datang - yakin PKR akan tumbang di Selangor.Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa meminta sebuah syarikat pembinaan menderma sekurang-kurangnya USD10 juta ke dalam tabung pilihan raya parti itu jika mahu meneruskan fasa ke- 2 pembangunan semula tapak pasar Selayang.

Blogger Raja Petra Kamaruddin menerusi laman blognya mendedahkan syarikat Azam dan Azan Sdn Bhd (AASB) turut dicadangkan mengemukakan tuntutan RM70 juta daripada kerajaan negeri dengan syarat USD10 juta harus disalurkan sebagai dana parti itu.

AASB sebelum ini mengikat perjanjian dengan kerajaan negeri Selangor pada April 1997 sehingga Mac 2001, untuk projek memindahkan pasar Selayang lama termasuk bengkel dan pejabat pelbagaiguna yang dimiliki oleh Majlis Perbandaran Selayang (MPS).

Projek yang melibatkan tanah berkeluasan 9.8 ekar itu merangkumi empat fasa. Fasa pertama siap sepenuhnya pada tahun 2009 yang merangkumi satu blok kedai- kedai dan pangsapuri.

Raja Petra memperincikan tuntutan RM70 juta itu turut merangkumi pampasan kepada AASB yang diminta hanya meneruskan fasa ke-2 dan menamatkan fasa ke- 3 dan ke- 4 seperti yang telah dipersetujui dengan kerajaan negeri terdahulu.

Fasa kedua tertangguh akibat keengganan peniaga berpindah ke penempatan baru yang disediakan.

Pelbagai cadangan alternatif diberikan AASB untuk meneruskan projek itu namun kerajaan negeri yang diterajui PKR (selepas menang pilihan raya 2008) menolaknya.

AASB kemudiannya meminta pertolongan dari pemimpin PKR Sarawak, Baru Bian sebelum diperkenalkan dengan Naib Presiden PKR, Tian Chua yang juga Ahli Parlimen Batu, Tian Chua.

Tian dikatakan memberitahu pihak pengurusan AASB bahawa masalah mereka boleh diselesaikan dengan syarat perlu memberi sumbangan kepada PKR.

Difahamkan tanah yang diperuntukkan untuk fasa ke- 2 dan ke- 3 akan diambil alih oleh pemimpin PKR yang tidak dinyatakan namanya.

AASB bagaimanapun tidak bersetuju dengan segala tawaran tersebut dan berpendirian menunggu pilihan raya umum ke- 13 akan datang - yakin PKR akan tumbang di Selangor.

MKP Ayat Sempoi ; PKR nie kantoi lagi dengan dedahan oleh Raja Petra.

- Posted using BlogPress from my iPad

GUAN ENG KENA PENAMPAQ DENGAN ORANG TUA?



Sudah menjadi darah daging DAP mengelak hujah dengan menyerang peribadi.Baru-baru ini S.M. Mohamed Idris, presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang, telah dicop sebagai “orang tua” oleh setiausaha agung DAP kerana mempertikaikan ketelusan projek prasarana kerajaan negeri yang bernilai RM8 bilion.

Tambahan lagi, pelbagai tohmahan telah dilemparkan terhadapnya oleh sibertrooper-sibertrooper Lim Guan Eng, presiden CAP itu mengkhabarkan kepada NST hari ini.
Beliau juga turut dipetik sebagai berkata:
“In politics, it is dangerous when autocracy dictates a governing style. Everything a politician says is ultimate and everything else is discounted.” 
 Untuk versi bahasa Melayu, boleh rujuk Utusan Malaysia, ‘Musa selar Guan Eng hina Presiden CAP‘ (Mac 10) dan ‘Guan Eng bukan tuhan – CAP‘ (Mac 12).
Sebelum itu, CAP melahirkan kekecewaannya dengan berkata:
“CAP is compelled to respond to the unwarranted outburst by Penang Chief Minister YB Lim Guan Eng on CAP’s complaint on the lack of public consultation by the state government on some recent mega projects.” [bold emphasis mine] 
Projek prasarana yang disebutkan itu membabitkan terowong bawah laut sepanjang 6.5km yang menghubungkan Persiaran Gurney dengan Bagan Ajam di tanah besar serta tiga batang jalanraya:

-15km menghubungkan Tanjung Bungah-Teluk Bahang.
 
-5km pintasan Persiaran Gurney-Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu.
 
-5km pintasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu-Bandar Baru Air Itam.

Maklumat lengkap tentang projek pengangkutan RM8 bilion itu tidak berikan kepada orang ramai.Apabila ditanya pemberita sama ada projek-projek tersebut adalah sebahagian daripada Pelan Induk Pengangkutan dan Pengurusan Lalulintas Negeri Pulau Pinang, Guan Eng dengan selamba menjawab terowong dan jalan-jalan sejauh 25km itu merupakan satu “bonus”.

“These are very expensive projects. The approach we are taking is that if successful, the projects are a bonus to the [transport] master plan …”, kata Guan Eng. 
Inilah kaedah ‘bulan jatuh ke riba’ khusus bagi penduduk kesayangan oleh ketua menteri yang begitu murah hati. Apa lagi agaknya yang mungkin di’hadiah’kan oleh kerajaan diterajui DAP kepada rakyat kelak nanti?Mohamed Idris telah membidas Guan Eng dengan berkata:
“The notion of a bonus is something that is additional to what has been agreed. Presumably, Lim has persuaded himself that he is giving Penangites a gift in addition to what they bargained for. That may very well be so but the point is, that is effectively an admission that the projects were never part of the master plan. An attempt to pass them off as a bonus cannot make them so.” [bold emphasis mine] 
Gaya Guan Eng menangani kritikan ialah melalui cara cuba mengaitkan pihak yang mengemukakan soalan itu kepada Umno. Cekupan kenyataan akhbarnya:
“CAP bukanlah satu-satunya organisasi yang menentang 4 projek infrastruktur tersebut. Bahkan BN dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menentang pembinaan terowong bawah laut dari Persiaran Gurney ke Bagan Ajam pada 17 November 2011. 
“Walaupunbagaimanapun maklum balas awam daripada rakyat Pulau Pinang terutamanya di Persiaran Gurney dan SPU menunjukkan bahawa majoriti besar orang Melayu, India dan Cina menyokong dan mahu projek infrastruktur ini diteruskan.”

MKP Ayat Sempoi :Dan kenapa pula dia sengaja sebut Cina paling akhir sekali? Nyata Guan Eng begitu perasan.

GUAN ENG TIPU LAGI RAKYAT PULAU PINANG?



MKP merujuk kepada keputusan kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang untuk membenarkan sebuah syarikat asing untuk membina sebuah kilang untuk menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya di Batu Kawan.

Pada 9 Mac, 2012, BOSCH Solar Energy telah dilaporkan membayar RM11.6 juta sebagai 20% bayaran pendahuluan bagi pembelian tapak kilang 32.3 hektar di Batu Kawan. (Sumber: The Star 9 Mac, 2012)

Pada tahun lepas, sebuah kilang di negara China yang juga menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya telah menerima bantahan dari ramai penduduk tempatan.  Ia telah dilaporkan bahawa kilang sedemikian telah membawa kesan buruk terhadap alam sekitar, termasuk pencemaran sungai dan udara di persekitaran kilang tersebut. (Sumber:The Guardian 18 September, 2011) 



MKP setuju bahawa penggunaan solar untuk menjana elektrik merupakan suatu sumber tenaga yang bersih dan tidak menjejaskan alam sekitar.  Tetapi ia juga merupakan fakta bahawa proses menghasilkan panel solar (photovoltaic) dan komponennya mempunyai kesan buruk terhadap alam sekitar. 

Dalam hal ini, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng perlu berterus terang dengan rakyat apakah kesan-kesan alam sekitar yang mungkin dialami akibat kilang penghasilan solar panel (photovoltaic) yang diluluskan oleh kerajaan Pakatan Rakyat di Batu Kawan, Pulau Pinang.

Beliau juga harus memperjelaskan apakah langkah yang bakal diambil oleh Pakatan Rakyat untuk mengelak pencemaran alam sekitar seperti yang telah berlaku di negara China akibat kilang solar panel (photovoltaic) sedemikian. 


MKP Ayat Sempoi : Masih menunggu jawapan si lidah bewak?

VIDEO : MP PKR JADI MONYET DALAM DEWAN RAKYAT SEBAB ISRAEL.



Kecoh la Dewan Rakyat semalam.Kenapa Azmin Ali meroyan dan meronta macam beruk bila MP BN menyatakan Anwar menyokong Israel.MKP ambil jugak video nie walaupun dari pihak PAS.Tergelak tengok telatah Ahli Parlimen yang telah diundi oleh rakyat ditabalkan Yang Berhormat memperlihatkan telatah macam budak tadika bergaduh nak gula-gula paling mahal.

Semua sama umpama pinggan kata kat kawah pungkoq hitan padahal sama-sama dok menyondol rakyat dibawah kena tipu bulat-bulat.....Apa kejadah nie semua.....Pulak tue ini disiarkan oleh semua media masa,TV dan sebagainya.......malu lah woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....



MKP Ayat Sempoi : Depa nie berlakon saja,,,,,,Cywar,,,Cywar macam haram jadah//////


JOM KITA PAKAT GELAK KAT ANWAR.

MKP Ayat Sempoi : Tunggu apa lagi gelak laaaaaaaaaa.

Wednesday, March 14

IDENTITI PEKERJA HOTEL BAKAL DIDEDAHKAN,RAFIZI BAKAL TERKENCING?



Maklumat terbaru bakal membuatkan Rafizi the Lembu Boy terkencing dalam seluaq lepas nie,mana tidaknya pekerja hotel yang telah mendedahkan/mengedarkan invois kepada rafizi bakal didedahkan oleh pihak kami and the gang.So bloggger PKR tolong stanby hampa sekali kami akan londeh.........heeee  
Good try-lah ! Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli diatas pendedahannya tentang kos perbelanjaan pertunangan anak perempuan Perdana Menteri yang kononya dibayar menggunakan wang kerajaan.
Cubaan kali ini oleh pakar pengarah strategi PKR untuk mengaibkan Perdana Menteri pula dalam kes penyelewengan seperti mana madus operandi sama digunakan untuk menyerang Ds Sharizat Jalil akan memakan dirinya sendiri.
Sehingga kini dokumen pembayaran atau invoice yang didakwa menggunakan wang kerajaan untuk majlis pertunangan itu gagal dikemukakan secara sah. Terkini rupanya rafizi mendapatkan maklumat tentang invoice tersebut dari seorang bekas pekerja hotel Shangri-la. Dengar khabar, Rafizi membayar sejumlah wang berpuluh ribu ringgit kepada gadis itu untuk mengambil invoice pembayaran sehingga salinan itu gagal dikesan oleh pihak pengurusan dan kewangan hotel. 
Bagaimana pun identiti gadis yang merupakan bekas pekerja  Hotel Shangri-la telah penulis kenal pasti. Jika Rafizi gagal mengemukakan bukti dokumen kos pertunangan itu adalah duit kerajaan,bagaimana beliau berkuasa menyimpan invoice itu tanpa pihak hotel ketahui serta boleh berada ditangannya, penulis tidak beragak-agak untuk mendedahkan siapa gadis yang menyalurkan maklumat kepadanya. 
Kepada pembaca budiman tunggu pendedahan eksklusif ini yang akan membogelkan siapa sebenarnya Rafizi kopi boy, dan berapa jumlah wang sebenar yang diberikan atas maklumat kepada si pemberi maklumat.
Untuk artikel seterusnya,penulis akan keluarkan nama penuh gadis tersebut dan beberapa keterangan mengenai gadis tersebut.KMPM
MKP Ayat Sempoi : Kali nie depa dah termakan umpan yang dipasang tunggu masa nak tarik kekili aje tengok mulut siapa kena pancing.......Cywar,Cywar..........

#SAVEPENANG GUAN ENG EXPLAIN BATU KAWAN PROJECT?




Barisan Nasional lawmaker Datuk Abdul Rahman Dahlan demands that the Penang-led DAP government to come clean on the approved Batu Kawan solar panel plant as similar project in China was declared an environmental disaster.

The MP for Kota Belud told The Mole: “Isn’t it hypocritical for (Penang Chief Minister) Lim Guan Eng to protest against Lynas when this project (the solar panel manufacturing plant) have had a notorious record for its hazardous risks on both the environment and humans.”

“This is an extreme example of double standard practised by the DAP. Lim can wear green t-shirt and hold protest in Penang over issues in other states but when it happens in his own backyard, he does not even give a damn,” Abdul Rahman said.

He was commenting on a blog post in Stop The Lies which pointed that the solar panel manufacturing plant, which Germany's Robert Bosch GmbH plans to build in Batu Kawan, will be similar to a plant in China which was forced to close down due to health risks it posed to the local population.

The post stated the reason for the closing was due to – effluent from a large solar cell manufacturer in Zhejiang Province had wiped out a local fishing industry and the manufacturing of Photovoltaics would pollute the environment and affect human health.

Thus, Abdul Rahman who is also the Sabah BN secretary urged people of Penang and non-governmental organisations to not only seek explanation from the state government, but also to look into the issue thoroughly and raise awareness as well.

“People and environmentalists have condemned and put Lynas project under huge scrutiny even after it has been approved by the relevant authorities. They should take this project in Batu Kawan seriously,” he added.

Abdul Rahman said he would bring up this issue in Parliament to seek Lim’s response.

Penang state executive councillor Phee Boon Poh earlier this week said the solar panel manufacturing plant project in Batu Kawan would proceed and insisted it was safe as several bodies including the International Energy Agency and Department of Environment had vetted the project before the Penang Government gave its go-ahead.

However MCA central committee member Datuk Ti Lian Ker yesterday said he found the justification baffling as the same agencies were the ones that assessed the Lynas rare earth refinery plant to be environmentally friendly and that led to the Pahang Government's approval for the project to be set up in the State.themole.

MKP Ayat Sempoi : Rasanya Guan Eng akan membisu dengan persoalan yang telah diberi,sama jugaklah dengan isu sebelum ini pasal bayan mutiara.pada mulanya dengan riak menyatakan mahu meletakkan jawatan jika terbukti ada kesalahan,tapi sehingga sekarang masih membisu,timbul pulak isu nie yang nampaknya akan menutup mulut Guan Eng,Nasib penduduk sekitar batu kawan akan tercemar dengan persekitaran tidak selesa selepas pembinaan kilang ini.Lebih teruk lagi nasib nelayan sekitar Pulau Aman kerana pastinya air yang dilepaskan oleh kilang tersebut akan mengalir kelaut.Sudahlah nelayan hidupnya kais pagi makan pagi.


- Posted using BlogPress from my iPad

KAU YANG ISTIMEWA : JENAZAH DIRANG SELAMAT DIKEBUMIKAN



Perassan hiba ini hanya dapat dirasakan oleh insan yang bernama Ayah/Ibu.MKP tidak dapat bersembunyi disebalik kesedihan ini.Hanya dapat membaca Al Fatihah dan berharap pekara ini tidak lagi berulang di Malaysia.Jenazah kanak-kanak mangsa bunuh dan bakar Nurul Nadhirah Abdullah, 5, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pertanian Masai, di Pasir Gudang kira-kira 1.30 tengah hari ini.

Keadaan hujan renyai-renyai dengan cuaca mendung mengiringi pengebumian kanak-kanak itu, seolah-olah turut sama menangisi pemergian Nurul Nadhirah atau lebih dikenali sebagai Dirang, yang menjadi mangsa pembunuhan kejam oleh manusia berhati haiwan.

Selain ibu mangsa Roselyn Alan, 25, bapa tirinya Lima Medang, 25, dan kaum keluarga terdekat, hampir 100 orang terdiri daripada jiran dan masyarakat setempat yang simpati dengan nasib insan kerdil yang tidak berdosa itu turut sama menghadiri pengebumian itu.

Ada dalam kalangan mereka tidak dapat menahan sedih dan turut menitiskan air mata apabila melihat keadaan Roselyn yang menangis pilu apabila talkin dibacakan oleh Imam 1 Masjid Nur Hidayah, Jalan Tasek Bandar Seri Alam, Abdul Rahman Ismail.

Terdahulu, Roselyn yang memakai baju dan tudung berwarna merah jambu, tiba bersama ibunya, Milnah Jul, 52, dan anggota keluarga lain di Unit Forensik Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Baharu kira-kira jam 9.50 pagi untuk melihat kali terakhir jenazah anaknya.

Roselyn kemudian ditemani ibunya masuk ke bilik mayat kira-kira 20 minit sebelum keluar dalam keadaan menangis dan tidak bermaya.

Selepas Roselyn keluar, seorang lelaki berusia 30-an berpakaian baju lokap dan bergari dipercayai bapa kandung mangsa memasuki rumah mayat HSA dengan diiringi tiga anggota polis.

Dia sebelum itu dilihat tiba lebih awal, namun menunggu dalam kenderaan polis sementara menanti giliran untuk menziarahi kali terakhir jenazah anak perempuannya itu.

Setelah hampir 10 minit, lelaki berkenaan kemudian keluar dalam keadaan sugul sebelum dibawa beredar dengan menaiki kenderaan polis.

Jenazah Dirang dituntut oleh keluarganya kira-kira 11.45 pagi selepas selesai urusan memandi dan mengkafan dilakukan oleh Majlis Agama Islam Johor.

Jenazah kemudian disembahyangkan di Masjid Al Muhajirin Masai sebelum dibawa menaiki van jenazah menuju ke tanah perkuburan. 

MKP Ayat Sempoi : Alfatihah......

SAH ANWAR SOKONG YAHUDI MELALUI YAYASAN KONRAD ADNEUR (KAF)



Mampos hang kali nie Anwar tembelang sudah pecah dengan dedahan yang telah dibuat oleh orang hang sendiri melalui Yayasan Konrad Adeneur (KAF) yang berperanan membantu Anwar dari segi dana dan latihan modal insan, selain menyerap masuk badan pemikir (think tank) melalui Institut Kajian Dasar (IKD).Dokumen semua dah ada dan telah didedahkan oleh Penyelaras BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed. antara lain mendakwa Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan khidmat agensi Yahudi menggerakkan PKR merancang kempen dan jentera Pilihan Raya Umum lalu (PRU12).
KAF pada tahun 1950-an pernah membantu golongan neo konservatif Yahudi melalui American Jewish Committe (AJC) apabila Canselor Jerman Konrad Adenauer, Perdana Menteri Israel David Ben Gurion dan Pengerusi Jewish Claims Conference berpakat menghasilkan 'Perjanjian Luxemborg'.
Mohd Zain dalam pendedahannya mendakwa berdasarkan sumber dalaman maklumat PKR sendiri, KAF turut memainkan peranan penting dalam memberikan dana pembangunan teknologi dan latihan kepada parti itu.
Ini termasuklah pembabitan beberapa individu asing dalam sekretariat PKR yang memberi nasihat dan tunjuk ajar mengenai beberapa perkara seperti penyusunan propaganda, gerakerja Unit Khas DUN dan Pasukan Khas, Perisian SisMap (Sistem pangkalan data PKR) serta menggodam emel (terutamanya agensi kerajaan).
"KAF secara terbuka menaja PKR menghantar ahli-ahlinya menjalani latihan kepimpinan di Jerman yang ditanggung sepenuhnya oleh KAF.
"Individu ini secara halus dilatih untuk menjadi kader asing yang berkhidmat dibawah PKR tanpa disedari mereka sendiri," katanya dalam sidang media di Bangunan UMNO Selangor di Shah Alam.
"KAF merupakan think tank terbesar kepada parti pemerintah di Jerman... KAF juga membantu golongan neo konservatif Yahudi melalui American Jewish Committee (AJC).
"Ini ialah pendekatan yang diambil oleh Anwar dengan guna bantuan saluran asing yang tidak demokratik untuk bersaing dengan kita. Mereka menggunakan kaedah dengan cara menimbulkan kebencian rakyat terhadap pemimpin negara.
“Usaha ini sebenarnya bermula selepas PRU pada tahun 2004 bagi menghadapi PRU tahun 2008,"ujarnya.
Selain KAF, Mohd Zin mendakwa Anwar turut mendapat bantuan Institut Demokratik Kebangsaan untuk Hal Ehwal Antarabangsa (NDI) menyediakan buku manual bagi menghadapi pilihan raya kepada petugas PKR.AD

MKP Ayat Sempoi : Orang macam hitler boleh ajaq Anwar and the Gang. 

APA KEJADAH NIE SARUNG TANGAN PUTIH DOK TUNTUT,SEKSIS LAGI...

Mana adab sopan bila masuk kedalam Parlimen nie wahai Teoh Chin Nie,dari dulu sampai lanie dok buat perangai tak senonoh dengan pakaian ala komunisnya,selalu tak cukup kain.


Aktivis sarung tangan putih nie buat lawak semalam di perkarangan lobi Parlimen.Kena tegoq sikit depa dah gelabah semacam,DS Zahid Hamidi kata "pakai sarung tangan nanti tak terasa" depa nie dah meroyan bagai nak rak dan hebahkan disana-sini macam dah kena raba pungkoq.......Lawak la depa nie siap pakai tweet lagi habaq satu dunia benada yang remeh temeh macam tue."Seksis!" ulas pengarah eksekutif Biro Bantuan Wanita Ivy Josiah


Dari apa yang depa nie tuntut umpama macam nak buat Bersih 3.0 pulak dah,siap nak kumpul 10ribu peserta lagi,dah dapat permit dari polis ke che kak woiiiiiii, MKP nampak tuntutannya tiada bezanya dengan tuntutan Bersih 2.0 sebelum ini dan diantara tuntutan tersebut ialah:


1.Mansuhkan akta perhimpunan awam 2011


2.Kerajaan yang bebas daripada rasuah


3. Gaji yang berpatutan


4. Hentikan keganasan terhadap wanita


5.Pilihan raya yang bersih dan adil 


6. Kualiti hidup yang lebih baik.


Perhimpunan nie bila diharamkan senanglah depa nak buat kacau dan merosakkan harta benda awam lepas nie,maklumat yang MKP dapat setiap kali perhimpunan diadakan pastinya harta benda awam dirosakkan.tue yang depa suka supaya dapat kucar-kacirkan dan salahkan kerajaan BN.Motifnya.


Bangang sungguh puak nie betulla depa tak tengok tv,nak ambil MKP bagi tengok versi youtube yang telah dihasilkan oleh SPRM.Apa punya kejadah depa nie nak menegakkan bulu yang basah la pulak;




bab gaji nie dah jelas dibentangkan dalam pemansuhan SBPA baru-baru nie masih tak puas hati kerana membela 36 orang sahaja malahan pendapat dari majoriti lebih suka ianya dimansuhkan   



Apa yang depa nie tuntut dah dibuat oleh Kak Ijat No4. dan telah lama diulang-ulang dalam tv dan media masa sekarang nie,almaklum lah depa nie kena ikut fatwa tak boleh tengok tv kata nik aziz semua tue haram.


Yang no 5 dan 6 tue rasanya MKP tak payah la nak jawab sebabnya ramai pendatang lagi bersyukur dari puak nie,Malaysia nie senang cari makan tak payah susah-susah meniaga tepi jalan pun boleh dapat seribu lebih sebulan nak macam mana lagi.Depa nie mau pi hantaq pi bangla baru ada akai kot baru depa rasa,,,,heeeee susahnya cari makan kat sana?


 


MKP Ayat Sempoi : Semua persolan dah dijawab tue pulak ada depa nak kata lepas nie?

VIDEO LAWAK : SHAM KETOT NAK JADI MENTERI KDN?




Bila MKP tengok video nie lawak gila pun ada,Si Ketot nie dah pasang angan-angan nak jadi Menteri KDN la konon,,,,Siap provoke anggota Polis dengan janji kenaikan pangkat kerana membantu beliau....  Mohon semua rakan-rakan dan rakyat Malaysia amnya, kalau ternampak mamat ni sedang buat huru-hara dalam kempen lain kali , tolong baling dia dengan kasut ataupun air botol mineral 1.5L. Bagi dia sedar sikit jangan berlagak macam wakil rakyat. Dia itu siapa?

Setakat jawatan ketua AMK, mat bangla pun layak dapat..... Setiap kali dia ceramah asyik buat provokasi, menghasut rakyat. Macam inikah jaminan tak berlaku kekecohan masa demonstrasi 9 Julai? Nak berucap pun agak-agaklah sikit. Ambiga kata perhimpunan aman serah memorandum, awak pula rancang perhimpunan jatuhkan kerajaan.

Mujur kerajaan bertindak adil kepada rakyat, kalau tak Pak Sheikh kamu tentu dah jadi PM sekarang. Terselamatlah jutaan ringgit duit kerajaan untuk kos ganti jam omega yang hilang setiap kali dia buat lawatan kerja di luar negara.

MKP Ayat Sempoi : Perasan baguih padahal tin kosong?

GAMBAQ SEMPOI PEMIMPIN PAKATAN HARAMI.


 

 

 

 

 

 

 

 

MKP Ayat Sempoi : Gambar boleh menceritakan seribu cerita yang berbeza,apa pendapat anda?


VIDEO PALING LAWAK UNTUK MAHFUZ BEAN.



Video nie MKP tujukan kepada mahfuz Bean yang agak kelakar apabila berada di Sidang Parlimen hari nie kerana berjaya membuat kecoh ketika meluahkan ketidak puas hatinya terhadap Perdana Menteri.Pemansuhan Sistem Baru Perkhimatan Awam berjaya membuat Mahfuz dan beruk dari pakatan rakyat meroyan pasal otak depa semua dah tak berapa betul,apa kata cuba teknik yang telah MKP berkan diatas pasti berhasil....

Apa punya kamjat Mahfuz Bean nie,Kerana soalan beliau tidak dijawab dah jadi gila hingga bersikap kurang ajaq macam celaka dalam dewan tue.Dah batal apa lagi hampa mau kita bukan hendak menjaga 36 orang sahaja yang telah tandatangan perjanjian tersebut malahan PM pastinya mahu menjaga berjuta penjawat awam yang lain.......Selamat menonton MR Mahfuz Bean. 

MKP Ayat Sempoi : Mahfuz sudah-sudahlah dok jaga tepi kain orang lebih baik pi tengok pokok sena tue ramai pengundi hang dok nak kona hang lepaih nie>>>>>



Tuesday, March 13

VIDEO SEKS BOLEH PECAH BELAHKAN KELUARGA?


Pelakon muda yang dikaitkan dengan kontroversi video bogel di beberapa laman blog, Melia Aimiellia (Melia) berkata pendedahan cerita mengenainya itu di muka hadapan sebuah tabloid pada Isnin telah menyebabkan hubungan keluarganya kini berpecah-belah.
Pelakon berusia 19 tahun itu berkata, dia tidak menduga kontroversi tersebut bukan sahaja menjejaskan periuk nasinya sebagai pelakon, malah turut memutuskan hubungan silaturahim di antara ibu bapanya dan sanak saudara yang lain.
“Saya akui kontroversi ini bukan sahaja mengaibkan, malah turut memporak-perandakan kehidupan saya sekeluarga. Bayangkanlah, apabila isu dibesarkan sehingga terpampang di muka hadapan akhbar semalam (Isnin), ibu bapa saya mula dihujani pelbagai panggilan dan kecaman daripada sanak saudara dan kenalan.



tapi bila sampai bab nie MKP puji pulak keluarga Anwar.Depa rilek aje macam benda nie tak pernah berlaku dalam sejarah keluarga mereka.Bagi sesiapa yang akan mengundi Anwar yang bakal bertanding di Sekitar Pulau Pinang,Hampa kena ingat sikit takkan nak bagi orang macam nie jadi PM kelak.Malu satu Dunia kerana video nie mencerminkan kita rakyat Malaysia......

MKP Ayat Sempoi : Aura Anwar kat Penang dah malap,terbaru dia mai Jelutong ramai yang dah boikot.  

GUAN ENG SIBUK SELAK LYNAS, PENANG ADA RADIASI KILANG SOLAR?


Guan Eng dok sibuk mengata kilang lynas tak selamat padahal di Penang dah buat benda yang sama tidak pulak Guan Eng kisah dengan 10 bahan kimia yang bakal menyusahkan penduduk Batu Kawan.Kali nie kita tengok apa pulak riaksi lidah bewak nie.

Penjelasan ini perlu dibuat kerana kerana kilang solar ini bakal menjejaskan kesihatan rakyat tempatan sekitar kilang tersebut.Kalau nak jelas dengan memutarkan fakta baik tak payah buat,Mana tau Guan Eng nie jenis lidah bercabang sat dia kata lain buatnya lain.Banyak sudah tembelang musibat nie dah buat.Nak cerita satu-satu rasanya sampai esok tak habis.

Laporan sebelum ini menyatakan Bosch Group telah dari Jerman akan melabur sebanyak 2.2 bilion dalam projek ini bagi membina kilang solar ini selepas satu perjanjian dengan kerajaan negeri Guan Eng.

Ketua Biro Aduan dan Perkhidmatan Pemuda Gerakan, Rich Too berkata, Ketua Menteri, Lim Guan Eng harus menerangkan kepada rakyat secara terperinci berhubung lokasi yang telah dikenal pasti untuk membina kilang tersebut dan sama ada projek itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.
Beliau berkata, Gerakan tidak menentang teknologi solar ini, tetapi kerajaan seharusnya berunding dengan penduduk sekitar Batu Kawan sebelum membuat sebarang keputusan untuk membina kilang.thestar
MKP ayat Sempoi : Guan Eng dah kena tembak depan dan belakang.....

RAFIZI BAKAL DIKENAKAN Seksyen 27 Akta SPRM.?



Rafizi budak hingusan bakal dilondehkan oleh SPRM kerana melalui NGO Jingga 13, sengaja mengelirukan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan dokumen berkenaan, Rafizi boleh dihukum denda RM100,000 penjara 10 tahun atau kedua-dua mengikut Seksyen 27 Akta SPRM.


Ini baru buku bertemu dengan ruas,Dah salah masih lagi menyalahkan orang lain terutamanya UMNO dan barisan kepimpinannya.Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan menafikan bahawa borang Pesanan Majlis Bankuet atau 'Banquet Event Order' sebagai bukti menunjukkan bahawa Pejabat Perdana Menteri (PMO) membiayai perbelanjaan pertunangan anak perempuan Datuk Seri Najib Razak.



Katanya, borang yang didedahkan oleh Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli itu tidak boleh disamakan dengan penggunaan dana awam untuk parti.



"Mereka menggariskan perkataan 'dibilkan kepada PMO' dalam merah (dalam BEO) ... bil kepada PMO bermakna menghantar bil kepada PMO. Ia tidak bermakna PMO membayar bil-bil. Di mana Pejabat Perdana Menteri? Di Pejabat Perdana Menteri.

"Sebagai contoh, jika saya menandatangani perjanjian untuk membeli sebuah kereta dan mereka tanya di mana bil perlu dihantar dan saya beritahu mereka ke ke pusat perkhidmatan saya.

"Adakah ini bermakna pusat perkhidmatan saya perlu membayar? Pejabat saya di sana," kata Rahman (kanan) selepas taklimat kepada ahli-ahli parlimen dari BN di Kuala Lumpur malam tadi.

Rahman, yang sebelum ini bertengkar dengan Rafizi di laman Twitter, membidas pemimpin PKR itu yang menuntut Najib mengemukakan bukti bagi menunjukkan dirinya tidak bersalah.

"Di dunia mana ada situasi seperti ini, orang yang menuduh, tetapi tertuduh diminta memberikan bukti?" katanya.

MKP Ayat Sempoi : Rafizi nie dah banyak kali dilondehkan oleh media,biaq kasi kena kali nie.Kenyataan  Datuk Abdul Rahman Dahlan nie power,sebelum nie Guan Eng kena londeh meroyan dia sekejap.......heeee 

MKP MERAYU : Ibu Bapa Tolonglah, Tolonglah Hentikan Sikap Tidak Apa Ini...



Kita telah kehilangan Dirang dan sebelum itu pada tahun 2007 kita juga telah kehilangan Nurin Jazlin. Pada tahun 2008 kita kehilangan Sharlinie.
Tetapi tidak sepertimana arwah Dirang dan Nurin, sehingga ke saat ini Sharlinie tidak ditemui.
Hanya beberapa hari yang lalu juga, seorang lagi kanak-kanak berusia tujuh tahun (lelaki) hilang dari rumah tetapi bernasib baik ditemui sedang merayau-rayau di tengah-tengah pembahagi lebuh raya Kesas dan dia akhirnya kembali ke pangkuan ibu bapanya.
Kita hairan bagaimana ini boleh terjadi. Apakah rumah dibiarkan tidak berkunci sehingga seorang budak di bawah umur boleh keluar rumah seorang diri tanpa disedari?
Juga kita tidak faham bagaimana ibu bapa boleh terus menerus mengizinkan anak kecil mereka keluar rumah seorang diri walau pun hanya sekadar untuk ke kedai. Ya! Memang kita tidak faham.
MKP tidak suka untuk mengatakan ini tetapi MKP terpaksa juga demi kebaikan kita semua. Dalam kes kehilangan arwah Nurin dan Dirang, kedua-duanya diculik dan dibunuh oleh orang yang tidak dikenali setelah keluar rumah seorang diri untuk membeli makanan. Dalam kes Nurin ke pasar malam dan Dirang ke kedai di bawah rumahnya.
Kedua-dua Nurin dan juga Dirang tinggal di kawasan yang serupa - iaitu rumah pangsa atau flat.

'Tidak' kerana MKP adalah seorang Melayu tetapi MKP tidak pernah walau sekali pun seumur hidup membenarkan anak-anak keluar rumah seorang diri untuk ke mana-mana sekali pun (walau ke padang permainan di tepi rumah).
'Ya' kerana ibu bapa dari kalangan orang Melayu khususnya mereka yang pernah tinggal di kampung sememangnya tidak biasa menegah anak kecil daripada keluar rumah sendirian.
Mengapa begitu? Kerana mereka tidak menganggap orang sekeliling sebagai ancaman kepada keselamatan anak-anak mereka. Juga kerana mereka mengenali setiap isi rumah di kampung halaman.
Budaya ini terbawa-bawa apabila generasi berikutnya berpindah ke bandar atau kawasan pekan apatah lagi bagi mereka yang tinggal di kawasan rumah pangsa mahupun flat yang mana kejiranan tidak dipisah-pisahkan oleh pagar atau tembok rumah yang tinggi.
Mereka bergaul sebagaimana ibu bapa mereka bergaul ketika di kampung halaman dahulu. Kecenderungannya pula ialah mereka juga sepertimana ibu bapa mereka dahulu tidak mengamalkan budaya menyekat anak kecil daripada keluar rumah.
Konsep pemikirannya ialah; "Alah!Setakat ke kedai atau ke rumah kakak sebelah apa ada halnya..."
Malangnya, oleh kerana dunia ini semakin penuh dengan orang gila atau maniak yang tidak tahu membezakan pahala dan dosa, serta belas kasihan, amalan ini harus dan wajib dihentikan.
Maka itu kepada semua ibu bapa, MKP ingin katakan, tolonglah, demi keselamatan anak-anak kita, tolong hentikan sikap 'tidak apa' ini.
Mulai sekarang, kita tidak boleh lagi mengizinkan anak-anak kita - tidak kira perempuan atau lelaki - daripada keluar seorang diri sama ada ke kedai, ke rumah kawan, ke rumah jiran, ke pasar malam tanpa ada orang dewasa yang mengiringi mereka.
Malah ketika keluar ke pasar malam, ke pasar-pasar raya atau ke taman permainan, penulis juga acap kali melihat bagaimana ibu bapa dengan sambil lewa melepaskan anak-anak mereka bermain, berlari dan ke sana ke sini sebebas-bebasnya tanpa pengawasan seolah-olah mereka sedang berada di syurga.
Mereka langsung tidak menghiraukan keselamatan anak-anak atau berasa khuatir anak mereka akan diculik dengan sekelip mata oleh orang gila yang sedang memerhatikan gerak-geri anak-anak kita untuk tujuan yang tidak baik.
Tidakkah kita risau? Tidakkah kita berasa serik dan insaf dengan apa yang telah terjadi kepada Nurin dan Dirang mahupun Sharlinie? Hakikatnya ramai yang tidak ambil peduli dan masih ramai yang menganggap persekitaran mereka adalah selamat untuk anak-anak sedangkan pada hakikatnya tidak.
Jika tidak maka tidak hilanglah Sharlinie sehingga ke hari ini dan tidak meninggallah Nurin dan Dirang ditangan orang gila yang tidak faham erti kasih sayang dan belas kasihan.


Yahoo Saman Facebook.



SAN FRANCISCO, 13 MAC : Yahoo! hari ini menfailkan saman di Mahkamah California terhadap Facebook selepas mendakwa gergasi rangkaian sosial terbesar itu mencabuli 10 paten yang dihasilkan perintis Internet berkenaan. 

Yahoo! dalam tuntutan saman setebal 19 muka surat yang difailkan di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Utara California menuduh Facebook melanggar paten dalam beberapa bidang termasuk pengiklanan, hak persendirian dan pesanan.

"Yahoo! sudah melabur begitu banyak dalam penyelidikan dan pembangunan selama bertahun-tahun dengan berjaya menghasilkan banyak ciptaan teknologi dipatenkan tetapi syarikat lain yang melesenkannya,” katanya.

“Teknologi ini adalah asas perniagaan kami yang melayani lebih 700 juta pelawat unik bulanan dan membuktikan semangat inovasi sejak Yahoo! ditubuhkan,” katanya. - AFP 

MKP Ayat Sempoi : Anwar Bila nak saman Datuk Eskay????

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive