Sunday, February 26

SUSAN LOONE/MALAYSIAKINI MENIPU LAGI...


Minah Gendut Meloyakini telah membuat kesilapan besar menipu dalam laporannya didalam Malaysiakini yang menyatakan Pemuda UMNO telah menyerang peserta HIMPUNAN HIJAU petang tadi.Padahal Speaker Corner telah disediakan oleh Kerajaan Negeri untuk sesiapa sahaja meluahkan pendapat dan melepas apa saja ketidakpuasan hati rakyat untuk bersuara.Ianya termaktub didalam perlembagaan Persekutuan didalam pekara 10.

Himpunan Hijau di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu dicemari apabila kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA mengganggu acara yang dijalankan itu. 
Ketika acara itu dimulakan pada jam 6 petang, kumpulan itu mula menjerit kepada orang ramai yang berhimpun secara aman itu dan memberi amaran kepada mereka bahawa isu Lynas itu bukan "isu Pulau Pinang" dengan  melaungkan slogan "Hidup Umno", "Kami mahukan kebebasan" dan "Balik Kuantan (Kembali ke Kuantan)".
Tidak betul apa yang dilaporkan,Sebaliknya Pemuda UMNO Bhgn. Tanjong memang akan berkumpul disana setiap petang Ahad untuk berdebat dengan Pembangkang terutamanya dari DAP mengenai isu semasa.Ketibaan Pemuda UMNO disambut dengan perkataan Asal Bukan UMNO oleh sebilangan penyokong himpunan hijau tersebut dan salah seorang Pemuda UMNO Bhgn Tanjong telah di pukul di Tengkuk.Itu yang menyebabkan berlaku pertingkahan mulut diantara kedua-dua penyokong.Pemuda UMNO Tanjong tidak berniat untuk mengganggu mereka akan tetapi apabila ahli Pemuda telah dipukul apa tunggu lagi....Kedatang Pemuda Tanjong bersama Konvoi motosikal Pemuda UMNO Bhgn Seremban telah mengamatkan susasana.200 Pemuda telah berada disana untuk berdebat akan tetapi pekara yang tidak diingini telah berlaku akibat dari Provokasi dari Penyokong HIMPUNAN HIJAU......

Laporan Lynas selamat oleh TV3.

3 comments:

MegaBidaman said...

salam bro, minta link kan blog saya ke blog saudara, saya dah masukkaan blog saudara ke dalama link blog saya . TQ .

bidaman.blogspot.com

matkilaupenang said...

salam tuan bedaman,saya telah pautkan blog tuan keblog list MKP.terima kasih atas komen tuan dekat blog saya.

tmg said...

Nampak gayanya Tanjung akan jadi semakin panas... UMNO di sana semakin berani, syabas. Apa pun kena berhati2 DAP memang brutal rasis... Bersedialah dengan apa yang patut sebelum hadapi mereka, jangan main tibai saja.

BTW masih ramai orang Kulim yang tak sebulu dengan DAP, kalau jadi apa2 Melayu akan turun bantu.

oh yea ada baiknya juga dilinkkan dalam aliffmy.blogspot.com.. harap sdr lakukan nya juga ya? kulim mari hehe

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive