Monday, February 27

KENAPA PEMUDA UMNO MENGAMUK KEPADA HIMPUNAN HIJAU PULAU PINANG

Jangan bermain dengan api dengan membakar semangat perkauman.


Ini yang menyebabkan Pemuda UMNO mengamuk semalam di Speaker Corner.kalau nak demo apa sekali pun jangan lah do main gambaq PM.

Pemuda UMNO Bhgn Tanjong cuma peserta himpunan hijau bersurai kerana himpunan hijau tiada kena mengena dengan Pulau Pinang ianya di Gabeng Kuantan.Polis pun pihak penganjur tak beritahu sehingga menimbulkan kekecohan.
Betapa kurang ajar pendemo nie sanggup berbasikal padahal kenderaan tidak dibenarkan masuk didalam kawasan berkenaaan.mereka dibayar untuk semua nie Klik Sini


Wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh - Adam Chew, 29 - yang dibelasah semasa membuat liputan Himpunan Hijau 2.0 di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang, semalam, terpaksa memerlukan lapan jahitan akibat kecederaan di tangannya itu.

Seorang lagi petugas Kwong Wah - Lee Hong Chun, 25, pula dilaporkan dipukul dengan topi keledar semasa bertugas. Beliau hanya mengalami kecederaan kecil dengan kesan lebam di kepalanya.

Chew (kanan), bagaimanapun, terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di wad kecemasan Hospital Pulau Pinang pada kira-kira jam 8 malam selepas perhimpunan yang diadakan di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu disuraikan oleh pihak polis selepas diganggu oleh kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.

Ketika dihubungi, Chew berkata kepalanya sedikit pening selepas dipukul oleh kira-kira enam lelaki yang terdiri daripada peserta kumpulan pro-Lynas, yang cuba untuk menghalang Himpunan Hijau yang dihadiri lebih daripada 500 orang itu, termasuk oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Aksi Penyokong LYNAS membaling kerusi kepada rakyat Pulau Pinang...





Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive